Kranglete forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer joneinar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kranglete forsterker.

Har et lite problem med en cerwin-vega forsterker som jeg tenkte jeg skulle lufte for dere.

Forsterkeren det er snakk om er en A1.5. Problemet er at noen ganger kommer det en forholdsvis høy during fra basselementet. Høytaleren er en cerwin-vega cls15 og denne er bi-ampet. Cerwin-forsterkeren driver da bassen i front høytaleren. Hvis jeg skrur forsterkeren av og så på igjen durrer det fortsatt, men når den har stått av en stund er det borte igjen. Så kan det gå en god stund før den er tilbake igjen. Har byttet om på fronthøytalerene men er fortsatt samme kanal som durer uavhenging hvilken av høytalerene den er koblet til.

Har hatt denne forsterkeren inn til rep 2 ganger før, men da var problemet at protection-lampen lyste og ikke no lyd fra høyre kanal (som også er problemet denne gang.)

Noen her som har noen aning om hva problemet kan være? Før det bærer inn til Hi-Fi-klubben igjen for ny rep (som forøvrig stiller opp med like knall-god service hver gang. Men begynner å bli litt lei problemene med denne forsterkeren. Kanskje de snart går lei meg å??)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg hadde samme problemet men parasound effektforsterker. Men han hadde muligheten til å justere Gain på baksiden. Å når den sto på fullt, kom det en durelyd fra høytalerene. Hvis du har det, så prøv å skru ned Gain litt. Kan hende det hjelper?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan justere på det ja. Den stod på det midterste (1.0v) alternative av 3. Skrudde den ned til 0,75v men ble ikke no bedre av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres som en jordingsfeil. Tipper det er dårlig skjerming av kabler, eventuelt at etter de fikset den, så har jordingskabler kommet i kontakt med noe de ikke skal.

Kan også være dårlig bruk av transistorer fra fabrikant. Om dette er 3.gang du opplever problemer innen kort tid, så ville jeg kanskje krevd nytt produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du dette problemet selv uten lydkilder tilkoblet forforsterker eller forforsterkeren tilkoblet CV ampen? (cd spille, ps3, tv, pc e.l?)

Hvis en lydkilde er tilkoblet preampen og durelyden forsvinner når du kobler disse i fra (da tenker jeg på signalkablene) eller om du kobler preampen ifra CV ampen, så har du nok en eller flere komponenter som ikke er jordet.

Prøv da å enten jorde alle komponentene (gjerne sammen med hverandre med jordingspunkt som finnes på baksiden) eller koble lydkildene til med optisk overføring.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy på strøm nett?

det kan være støy som forusakes av andre produkter du har på strømnette i huset der anlegget står.

dette kan fikses enkelt med et strømfilter dette er noe som fungere bra der man har problemer med støy.
    det vert forsøket, men det er en "pa" forsterker du snakker om og de har mer en mindre støy i utgangs punkte.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    det kan vere støy som forusakes av andre produkter du har på strømnette i huset der anlegget står.

dette kan fikses enkelt med et strømfilter dette er noe som fungere bra der man har problemer med støy.
    vert forsøket, men det er en "pa" forsterker det du snakker om og de har mer en mindre støy i utgangs punkte.
    Da ville det vel kommet durelyd i begge høytalerene?

Jeg har tro på at det er en form for jordfeil på den kanalen det gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joneinar
    Cerwin-forsterkeren driver da bassen i front høytaleren.

For meg så høres det ut som CV-ampen kun driver bassen på den ENE høyttaleren.

Dermed vil alle jordingsforskjeller på ALLE komponenter som er koblet til denne forsterkeren bli en potensiell støykilde.

Dermed ville jeg sjekket de punktene som jeg skrev litt tidligere.

Prøv å la forsterkeren stå helt alene, kun tilkoblet strøm og høyttaleren. Ingen lyd avspilt. Hvis du hører during da kan du se bort fra mitt første innlegg.

Da har du som nevnt av andre, kanskje høyttalerkabelen liggende ugunstig til i forhold til en strømkabel eller en feil i ampen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin forsterkeren driver bassern i begge frontene. Og dure lyden kommer også når alt (utenom cerwin bassern da) er koblet fra. Bare strøm og høytaler kabelen som er koblet til, alt annet koblet fra og avslått.

(Beklager sent svar. Har hatt en lang weekend i Stockholm, og gleda meg stort til en Metallica konsert som ble avlyst . Så da er det bare å prøve igjen i mai)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Da har du, som nevnt av andre, kanskje høyttalerkabelen liggende ugunstig til i forhold til en strømkabel som skaper støy, eller en feil i ampen.

Kanskje - Kanskje

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •