Kan jeg biampe pio lx 51 med en parasound275?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg biampe pio lx 51 med en parasound275?

Heisann! Fikk meg en parasound 275 i kveld,og lurer på om det kan vere en tanke og biampe denne sammen med lx 51 reciveren? Har noen 4x4 kvadrat's supra rondokabler,som jeg har brukt til å biampe reciver med før! Kjøpte denne parasound'en mye for å få frigjort surr-back utg. på reciver! Men den er jo ikke noe monstrum denne parasounden da,så derfor lurte jeg på om dette kunne vere noe å prøve,eller blir det bare rot?
    På forhånd takk!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve, men det er ikke smart å biampe med to forskjellige forsterkere, med forskjellig lyd og forskjellig gain, selvom romkorreksjonen kanskje fikser dette.
    Prøv den som vanlig effektforsterker på fronterne.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener det ikke er noe å anbefale altså? Har koblet den opp som ren effektforsterker nå! Og det spiller fint,men syns nesten den har litt lavere lydnivå ved samme MV! Men jeg kan skru MV "litt" høyere før det begynner å vrenge,så det blir vel omtrent det samme på maks! Hadde jo faktisk håpet at den 275'en skulle vere litt kraftigere enn min lx51,men syns ikke det altså! Er jo greit å få bekreftet at den reciveren er god også da,hehe:grin: Men reciver får jo selvsagt avlastning da,når jeg skal kjøre surround! Og lydkvaliteten er det ikke noe og si på! Spiller jo egentlig høyt nok i massevis,så hvis du mener biamping roter til lydbildet,så lar jeg det vere som det er!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt flere ganger, stillingen på volum kontroll med eller uten ekstern effektforsterker kan være forskjellig, dette fordi ekstern effektforsterker kanskje ikke har samme gain (forsterkning) som den innebygde forsterker.
    Dette har ikke noe betydning egentlig.
    Antallet watt har veldig lite å si for lydkvaliteten, 80 watt og 135 watt kan lyde helt samme. Grunden til man setter på ekstern effektforsterker er at denne skulle ha bedre kontroll på høyttalerne og produsere bedre lydkvalitet
    Men, med dobbelt opp med effekt får du bare 3 db høyere lyd, eller "headroom" egentlig, det er ikke hørbart tror jeg, men kvaliteten på lyden skulle kunne høres.
    Så, du har en god forsterker nå, kanskje du må noe opp i pris for å få en effektforsterker der er bedre da....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Joda lydkvaliteten er jeg fornøyd med! Den ble kansje et lite hakk bedre,men ingen "aha" opplevelse hvertfall! Hovedsaken er at nå har jeg fått frigjort surrback utg til å brukes som B utg. til høytalerne jeg har tenkt å sette opp på verandaen! Får bare håpe at vinteren slipper taket snart,så man kan få brukt den,hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •