Når receiveren ikke har Component Video Up Conversion..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når receiveren ikke har Component Video Up Conversion..

Hva blir følgene av at receivere ikke har Component Video Up Conversion ? Blir det dermed umulig å koble en dvd-spiller til component inn på receiveren og få bilde-signalene ut igjen over HDMI til tven, eller er det bare det at tven må ta seg av oppskaleringen ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Normalt upskalerer de fleste dvd og Blu-Ray spillere jo, da trenger receiveren jo ikke gjøre det.
    Da er der bare pass-through på komponent inngangen på receiveren, og når den da har Video Switching sender du dette signal ut på HDMI til tv´en.
    Der er forskjell på "Video Up Conversion" og Video Switching", tror du blander de to litt sammen....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut ifra at component er analog overføring og dermed kan man vel ikke bare pass-through den igjennom receiveren og utigjen over HDMI som er digital ?

Det viktige; vil det gå greit å sende inn på komponent og ut over HDMI på alle receivere så lenge receiveren har disse tilkoblingene ?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=John2100]Jeg går ut ifra at component er analog overføring og dermed kan man vel ikke bare pass-through den igjennom receiveren og utigjen over HDMI som er digital ?

QUOTE]

Det var det jeg sagde, da kommer "Video Switching" in i bildet, den konverterer fra S-Video, kompositt, og komponent til HDMI og dette kan da sendes ut med én kabel. Dette kan dog sikkert variere litt fra receiver til receiver.
    Normalt, i disse dager, da har nesten alle dvd spillere HDMI, og da bruker man selvfølgelig denne. Da er det viktigt at receiveren har det antall HDMI innganger man trenger.

Her ser du f.eks. :
    Komplett.no - Onkyo TX-SR606EB 7.1 Surround Receiver
    HDMI-svitsjing Ja
    Videokonvertering/-skalering Analog-HDMI-oppkonvertering

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Niels Nielsen]
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Jeg går ut ifra at component er analog overføring og dermed kan man vel ikke bare pass-through den igjennom receiveren og utigjen over HDMI som er digital ?

QUOTE]

Det var det jeg sagde, da kommer "Video Switching" in i bildet, den konverterer fra S-Video, kompositt, og komponent til HDMI og dette kan da sendes ut med én kabel. Dette kan dog sikkert variere litt fra receiver til receiver.
    Normalt, i disse dager, da har nesten alle dvd spillere HDMI, og da bruker man selvfølgelig denne. Da er det viktigt at receiveren har det antall HDMI innganger man trenger.

Her ser du f.eks. :
    Komplett.no - Onkyo TX-SR606EB 7.1 Surround Receiver
    HDMI-svitsjing Ja
    Videokonvertering/-skalering Analog-HDMI-oppkonvertering
    Ok, da skjønner jeg at det er konventering og oppskalering det er snakk om, dvs to forskjellige ting, takker.

Grunnen til at jeg spør om det med komponent til HDMI er at jeg ønsker å bruke min dvd-spiller som ikke har HDMI-kontakter, men har komponent-kontakter. Jeg vil ha en receiver der jeg kan sende alle kilder inn i receiveren, og bruke EN kabel(HDMI) ut til TVen fra receiver.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må bare se til at receiveren har komponent switching til HDMI da, ikke alle har det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •