Forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Forforsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker

Hvilken av de her vil dere anbef av forfors.Densen b-200,eller Arcam fmj c31.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs på resten av anlegget ditt og hvordan du liker lyden.

Densen er vel nærmest supernøytral og forholdsvis transparent eller lystklingende. Ikke noe for elektronikk og høyttalere som allerede låter slik i utgangspunktet.

Mitt inntrykk er at Arcam kanskje er litt mer "menneskelig" i så henseende. Litt snillere eller mykere i spillestillen - men det er bare små nyanser vi snakker om her.

Prismessig må du regne med at Arcam C31 er litt dyrere.

Jeg har aldri hørt disse to i en direkte sammenligning på samme utstyr - det er litt fritt etter hukommelsen dette.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=albe]Hvilken av de her vil dere anbef av forfors.Densen b-200,eller Arcam fmj c31.Å HVA med parasound nc-2100,åssen er den lydmessig istereo kontra en sorrundresiver?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at du må opp i en ganske dyr surroundreceiver før du får samme stereokvalitet som i en dedikert stereo forforsterker. Min Primare SPA20 - som hadde en nypris på i overkant av 20.000 - var i hvert fall forholdsvis ordinær i mine ører som analog stereo forforsterker. Jeg kjenner ikke NC-2100, men jeg ser ikke bort fra at du må opp i noe som koster en 10-15.000 før du er på samme nivået som stereo forforsterker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •