Årets nye Yamaha recievere lansert. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 102
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av folo
    Det skal ikke ta så lang tid, Found Header skal ikke vise mer en maks noen sekunder. Prøv å brenn en ny cd, på f.eks laveste brenne hastighet. Tracken er under 3 min så det tar jo ikke så lang tid uansett.

Og ikke brenn med Windows Media Player.

Virker det fremdeles ikke så få noen andre til å brenne den for deg fra en annen brenner. Kvalitet på CD platen kan jo også ha påvirkning.

Edit: med mindre du har kjørt det direkte fra PC, det skal jo i teorien funke. men da vil jo evt. andre lyder også bli overført noe som kan påvirke oppdateringen.
    Hm, jeg kjørte lydfilen rett fra PC og fikk raskt opp "Found header", men så skjer det ikke noe mer. Hva slags andre lyder er det du mener kan bli overført???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hm, jeg kjørte lydfilen rett fra PC og fikk raskt opp "Found header", men så skjer det ikke noe mer. Hva slags andre lyder er det du mener kan bli overført???
    Alle typer "windows" lyder

Gå på Start | Control Panel | Sounds and Audio Devices Properties | Sounds

Her velger du Sound Scheme: No Sounds

Det kan jo også komme annen "Støy" fra maskinen som kanskje ikke er hørbart for menneskeøret men som kan påvirke oppdateringen. Minstenker at den minste lille forstyrrelsen kan medføre at oppdateringen feiler. Bare bevegelsen av musen kan f.eks medføre at det kommer lyder som forplanter seg videre.

Så bruk for all del ikke pcen på noen som helst måte i det du avspiller lydfilen.

Lydfiler er jo uansett en vanlig måte å oppdatere forsterkere på, så jeg vil jo tro at det går å søke seg fram til om det er mulig eller ikke å gjøre fra en PC

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken vil dere velge av RX-V1065 og RX-V1900 hvis dere må betale 1500kr mer for sistnevnte?? Og hvorfor?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av folo
    Alle typer "windows" lyder

Gå på Start | Control Panel | Sounds and Audio Devices Properties | Sounds

Her velger du Sound Scheme: No Sounds
    Det er ikke sikkert det er enkelt... Hvis du spiller av direkte fra Windows vil du kanskje få et signal på 48kHz? Jeg ville tro at signalet bør være identisk med det som kommer fra en CD-spiller uten upsampling. Dette tror jeg ikke er mulig å gjøre enkelt vha. Windows XP. Windows Vista og Windows 7 er mer fleksible på hva de kan dytte ut av lyd digitalt, så kanskje disse har en innstilling for å få ut 44.1kHz, evt. et 44.1kHz-signal som ikke er klusset med. Jeg understreket at jeg ikke har prøvd dette!
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av korp
    Hvilken vil dere velge av RX-V1065 og RX-V1900 hvis dere må betale 1500kr mer for sistnevnte?? Og hvorfor?
    RX-V1900. Den er eldre, men den er i en klasse over RX-V1065 slik jeg forstår det. Forskjellen mellom RX-V1065 og RX-V765 er svært, svært liten. Vil derfor si at 1065 er litt overpriset nå.

For ekstra spenning: Vent til 1900s etterfølger kommer og prisene på 1900 dumpes. Men da må du ha is i magen og i tillegg være raskt ute når ting skjer.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom V765 og V1065 er større enn du tror.

7x10W høyere effekt er jo ikke spesielt mye, men V1065 har større strømreserve enn de 10 wattene pr. kanal skulle tilsi.

V1065 er også Yamaha's billigste receiver med grafisk brukergrensesnitt (GUI). GUI'en støtter dessuten Album Art Display og muligens også volumvisning over HDMI, men det siste har jeg ikke fått bekreftet.

Og så har den USB-inngang i tillegg til iPod og Bluetooth grensesnitt.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Forskjellen mellom V765 og V1065 er større enn du tror.

7x10W høyere effekt er jo ikke spesielt mye, men V1065 har større strømreserve enn de 10 wattene pr. kanal skulle tilsi.

V1065 er også Yamaha's billigste receiver med grafisk brukergrensesnitt (GUI). GUI'en støtter dessuten Album Art Display og muligens også volumvisning over HDMI, men det siste har jeg ikke fått bekreftet.

Og så har den USB-inngang i tillegg til iPod og Bluetooth grensesnitt.
    Jeg satte det kanskje litt på spissen. 1065 har noen flere features som for meg ikke betyr noe. Den større strømforsyningen alene (og 10w mer) synes jeg ikke forsvarer prisforskjellen mellom 765 og 1065. Uansett er vel 1900 en klasse over, selv om den er eldre?

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    For ekstra spenning: Vent til 1900s etterfølger kommer og prisene på 1900 dumpes. Men da må du ha is i magen og i tillegg være raskt ute når ting skjer.
    Snakker om sola! Etterfølgeren er vel ikke på plass, men prisen er bra:

Elkjøp - Yamaha RX-V1900 sort

Newcomer Vågen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bungle

Oiiii! Dette var en fin pris.
    Og jeg som har slått til med onkyo 807!
    Tror uansett jeg vil bli like så godt fornøyd med den! 8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når kommer Yamaha med pre-pro?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar 765 bananplugger? Tør ikke begynne å stikke kniven bak i terminalene dersom jeg ikke får ut noen plugger med tanke på retur... Manualen sier at den ikke tar bananplugger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tar bananplugger, ja. Det er bare å vippe ut plastpluggene som sitter i med en syl.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Den tar bananplugger, ja. Det er bare å vippe ut plastpluggene som sitter i med en syl.
    takk!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Tar 765 bananplugger? Tør ikke begynne å stikke kniven bak i terminalene dersom jeg ikke får ut noen plugger med tanke på retur... Manualen sier at den ikke tar bananplugger.
    Har du tenkt på returmulighet og bare skal teste, bør du gjøre dette med uterminerte kabler. Så kan du heller vippe ut proppene når du har bestemt deg for å beholde den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Har du tenkt på returmulighet og bare skal teste, bør du gjøre dette med uterminerte kabler. Så kan du heller vippe ut proppene når du har bestemt deg for å beholde den.
    Jeg har testet nok, men om den ikke hadde tatt bananplugger så hadde det vært returpunktet for min del. Det at man ikke kan assigne optiske porter er et stort drawback, men ikke så farlig akkurat nå da jeg kun bruker HDMI.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Jeg har testet nok, men om den ikke hadde tatt bananplugger så hadde det vært returpunktet for min del. Det at man ikke kan assigne optiske porter er et stort drawback, men ikke så farlig akkurat nå da jeg kun bruker HDMI.
    Det er rart. Kan tildele de optiske på min gamle 663.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bungle

Wow! Det var en knallbra pris! Det var på et tilsvarende helgetilbud for to-tre uker siden at jeg kjøpte RX-V765 til 4495,-. Men får du RX-V1900 til denne prisen burde ikke RX-V1065 være noe alternativ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil. pris på V1900 er jo pr. 20. april kroner 12 990, og så gode marginer at denne kan selges for den prisen Elkjøp her tilbyr med fortjeneste er ikke mulig basert på dagens forhandlerpriser fra Yamaha Norge.

Eneste forklaringen på hvorfor Elkjøp tilbyr V1900 til godt under dagens forhandlerpris er nok at det dreier seg om gammel lagervare (fra før prisoppgangen) som de ønsker å selge ut før ny modell lanseres.

Så her er det bare å slå til

Newcomer CISCOwned sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg blir litt OT her nå.

Men finnes noen oversikt over hvilke receivere fra Yamaha som har OnScreen Volum via HDMI?
    Så dette var nevnt tidligere i tråden, og dette skulle jeg ønske jeg hadde..

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •