Årets nye Yamaha recievere lansert. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nettstedet tek.no omtalte lanseringen for et par-tre uker siden:
    Årets nye Yamaha-receivere er lansert - Tek.no/Audiovisuelt

Ifølge artikkelen får RX-V1900 og RX-V3900 etterfølgere senere i år.

Yamahas pressemelding finnes her:
    Yamaha Corporation Press Releases

Der står det bl.a. at de 3 øverste modellene får oppskalering av alle analoge og digitale kilder til 1080p.

Edit: Direkte link til pressemelding gikk visst dårlig. Bla i lista over meldingene selv, og finn den som er datert 20. februar 2009.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil de ikke selge RX-V665 i norge? Den vil jo være den som hadde passa meg best. Både i pris og funksjon. Jaja, får vel kjøpe 765 da.
    På yamaha sine hjemmesider står det at det er en 7.2 reciver også.
    Men er det noen som har kontroll på mulighetene for oppskallering. Har forstått at det oppskalerer signal den får inn på HDMI, men oppskalerer den på S-video og andre analoge signal?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, når kommer disse modellene og hva blir veil i Norge? 10x er jo greit å bruke som en tommelfinger regel, men man vet jo aldri. Har sikla en del på RX-V765, og tror jeg går for den, men den må jo komme først...

Med mindre noen her kan selge meg en brukt V1800 i sort til en grisepris
    -t

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg leste et el anna sted at de skulle komme i salg fra en gang i april, så det vil vel i praksis si i begynnelsen av sommerferien.
    Men da veit jeg jo hva jeg ska bruke feriepengene på da

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men jeg vil ikke vente så lenge Hadde planer om å kjøpe reciever ganske snart nemlig. Håper det kommer en bekreftet release på de snart..
    -t

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hmm800
    Hvorfor vil de ikke selge RX-V665 i norge? Den vil jo være den som hadde passa meg best. Både i pris og funksjon. Jaja, får vel kjøpe 765 da.
    På yamaha sine hjemmesider står det at det er en 7.2 reciver også.
    Men er det noen som har kontroll på mulighetene for oppskallering. Har forstått at det oppskalerer signal den får inn på HDMI, men oppskalerer den på S-video og andre analoge signal?
    Ut i fra papiret er faktisk 665 en ganske kraftig nedgradering på forsterkersiden i forhold til 663. De er oppgitt til lavere effekt, men også kun i 1kHz mens 663 og 765 oppgis ved 20-20kHz.

Jeg har solgt noen 663 og må si det er virkelig et "voksent" produkt, det skal bli spennende å se hvor stor forskjellen ift 665 blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med Yamaha Norge i går angående disse nye modellene.
    For det første, RX-V665 kommer ikke til Norge.
    RX-V565 kunne vel sammenlignes med RX-V563 og vil ha en veiledende pris på rundt 5490.-
    Man må vistnok opptil RX-V765 for komme på linje med RX-V663 siden RX-V665 ikke kommer til landet (synd, jeg kunne gjerne tenkt meg den)....RX-V765 har en veiledende pris på ca. 6800.-

Når det gjelder når disse kommer i butikk så regnet de med rundt påsketider.

Jeg holder selv på å bytte ut min gamle sliter RX-V630, jeg hadde egentlig bestemt meg for RX-V663 helt til jeg oppdaget at det var kommet nye modeller med 4 HDMI inn....spørsmålet er vel bare om det er verd å gå ned til RX-V565 bare for å få 2 ekstra HDMI kontakter....som jeg klarer å se det pr.dags dato så er det vel bare Digital tuner og Blue Ray som kommer til å bli koblet til via HDMI...alt det andre kan jo kobles til på andre måter.
    Noen som har meninger om mine tanker og valg????

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt påske ja! Det er jo ikke så ille lenge tell.
    Gega, hvis det bare er pga HDMI du vil ha 765'en så får du jo en brukbar hdmi-switch for det mellomlegget.

Men jeg har ennå ikke blitt helt klok på hvordan de nye reciverne gjør oppskallering. Noen som kan opplyse meg på dette området.

For min del har jeg en RX-V620 som har levd en stund nå. Og jeg er fornøyd med effekten. For min del er lyd og bildeprosessering det viktigste. Det skal jo være en god forsterkerdel i reciveren også, selvsagt. Men jeg gleder meg til romkorreksjon, støtte for nye lydformater, og oppskallering.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hmm800
    Rundt påske ja! Det er jo ikke så ille lenge tell.
    Gega, hvis det bare er pga HDMI du vil ha 765'en så får du jo en brukbar hdmi-switch for det mellomlegget.

Men jeg har ennå ikke blitt helt klok på hvordan de nye reciverne gjør oppskallering. Noen som kan opplyse meg på dette området.

For min del har jeg en RX-V620 som har levd en stund nå. Og jeg er fornøyd med effekten. For min del er lyd og bildeprosessering det viktigste. Det skal jo være en god forsterkerdel i reciveren også, selvsagt. Men jeg gleder meg til romkorreksjon, støtte for nye lydformater, og oppskallering.

Mere enn 2 HDMI er vel hoved årsaken ja. pluss at de har byttet ut fargen på lyset.
    Jeg har vært inne på tanken med HDMI swich, men blir ikke det en ekstra fjernkontroll?

Saken er den at når jeg skal gjøre noe hjemme angående data og hjemmekino så må jeg gjøre det så brukervennlig som det lar seg gjøre på grunn av min kone og mine barn:-D
    Tanken min er jo at når jeg nå bytter surroundforsterker så hadde jeg lyst til å koble alt sammen til forsterkeren og kun en kabel til tv`n...da har man jo bare fjernkontrollen til forsterkeren å forholde seg til:-D

Men er så at RX-V765 er en simplere receiver enn RX-V663??
    Vekten har jo gått ned, den har krympet i høyde...jeg er enig med det som ble nevnt lenger oppe i tråden om at vekt gir deg en viss indikator på kvaliet.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info. Har fått tilbakemelding gjennom en distributør, at Yamaha sin nye 765ikke kommer før i Juli/august og at prisen ikke er fastsatt enda. Tenkte dette kunne være greit å vite..
    -t

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... Arg!!
    Det var jo det jeg frykta desverre.
    Kanskje det blir 863 isteden da. Det er jo ikke så store forskjeller der på lyd og bildeprosesseringen.
    Eller er det??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Til info. Har fått tilbakemelding gjennom en distributør, at Yamaha sin nye 765ikke kommer før i Juli/august og at prisen ikke er fastsatt enda. Tenkte dette kunne være greit å vite..
    -t

Litt pussig det der, jeg snakket med Yamaha Scandinavia avd Norge i slutten av forrige uke og der fikk jeg oppgitt en ganske nøyaktig sum på 6795.-...dette var en pris som han letet frem til meg. han kunne også opplyse meg om at den ville komme i løpet av juni måned, men det vet vi jo, det blir bestandig forsinkelser på sånt:-D

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem vet.....

Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Håper virkelig arvtakerne til 1900/3900 får fjernet det 80-talls orangsje lyset også. Det tar seg bare ikke ut..
    Kanskje gult blir kult i 2010

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Litt pussig det der, jeg snakket med Yamaha Scandinavia avd Norge i slutten av forrige uke og der fikk jeg oppgitt en ganske nøyaktig sum på 6795.-...dette var en pris som han letet frem til meg. han kunne også opplyse meg om at den ville komme i løpet av juni måned, men det vet vi jo, det blir bestandig forsinkelser på sånt:-D
    Merkelig. Jeg pratet med en av Yamaha sine distributører som fortalte meg dette. De sjekket det direkte med Yamaha.. Men juni er fortsatt ett stykke unna. Ser ut som jeg kanskje må gå for 663 da gitt...
    -t

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Kanskje gult blir kult i 2010

Mulig det:-)

Jeg synes vel egentlig ikke at det orange lyset er så veldig stygt, for min del så er det bare det at det orange lyset vises veldig dårlig gjennom en sotet glassdør...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Merkelig. Jeg pratet med en av Yamaha sine distributører som fortalte meg dette. De sjekket det direkte med Yamaha.. Men juni er fortsatt ett stykke unna. Ser ut som jeg kanskje må gå for 663 da gitt...
    -t

RX-V663 er nok en god receiver men synd den bare har 2 HDMI innganger.
    Jeg hadde tenkt på selv men fant ut at det ville være idiotisk for min del å kjøpe en receiver med bare 2 hdmi innganger når man vet at det finnes receivere med 3 og 4 stk til samme pris, HDMI er nok fremtiden og mer og mere utstyr kommer med dette så blir ganske enkelt 2 for lite. Jeg er ikke særlig tilhenger av sånn swich og duppeditter:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet eller har hørt noe om når etterfølgerne til RX-V1900/3900 kommer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sjekker når 1900/3900 kom på året, så har du svaret når oppfølgerne kommer. Altså lenge til.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-V1065

Siden ingen andre har nevnt det, tenkte jeg bare jeg skulle gjøre oppmerksom på at toppmodellen i den nye x65-serien ikke er 765, men ser ut til å bli den nye RX-V1065. Komplett har listet den til kr. 7995,- med ventet lagerføring fra 1. august 2009.

Google gir flere svar
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt at ikke Yamaha har en ren prosessor til rundt 10.000kr. Mener det må være et rimelig greit marked for det.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •