infinity kappa 9.2i med nad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question infinity kappa 9.2i med nad

Hei er det noen som har erfaring med nad 218 eller 208 på infinety kappa 9.2i?

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro nad blir for svak...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hardanger
    Hei er det noen som har erfaring med nad 218 eller 208 på infinety kappa 9.2i?
    Jeg testet med 2 stk NAD 208 på 9.2i, og det ble alt for dårlig ihvertfall. Prøvde både brokobling og bi-amp. NAD'ene var rett å slett for svake, og likte dårlig impedansekurven til 9.2i (som er VELDIG TØFF på forsterkere) Er vel snakk om at høytalerene er ned under 1 ohm til tider hvis jeg ikke husker helt feil.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

Vil nok komme i det korteste laget.
    Og spesielt dersom du har slått på den bryteren på baksiden av kabinettet, då er det snakk om at kappane går ned til 0.8ohm. Hegel sin største h4a takla det ikkje.. Hør med Dag johnsen, kan tenka meg at han er ein av dei som har testet mest ut 9.2i her på forumet.

Ein av grunnene meg fortalt er at på delefilteret sitter det ein spole som har alt for dårligt ledning tverrsnitt. Dersom du skifter ut dei gamle med ein ny type spole med støre tverrsnitt så vil du betre mulighetene dine for å finne ein forsterkar til å drive kappane ordentlig. Du kan fort havne ut på forsterkar jakt som vil koste deg dyrt med disse kappane.. Ta å søk rundt om så ser du hva som blir brukt for å få det beste ut av kappa 9,2i.

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •