Denon 3808 handshake issue?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3808 handshake issue?

Jeg har en Toshiba HD-XE1 koblet opp mot en Denon 3808 receiver, og som projektor bruker jeg min nyanskaffede Epson EH-TW3000. Fra før brukte jeg en Optoma HD70 projektor - noe som fungerte glimrende. Jeg har også koblet en vanlig kabel-tv dekoder til anlegget.

Om jeg ser på kabel-tv eller bruker kun forsterkeren til å høre på mp3'r fra USB-stick, fungerer ting slik det skal. Jeg får bilde på lerretet og lyd i høyttalerene.

MEN; receiveren vil ikke ha både projektor og DVD-spiller på samtidig. Om jeg kun kjører DVD-spiller vil receiveren finne denne og jeg kan høre lyd i høyttalerene. I det jeg skrur på projektoren kan man i displayet på 3808'n se at source (HDMI) forsvinner, for så å komme tilbake, for så å forsvinne igjen. Dette bare fortsetter, og det som projektoren sender ut er kun tidvis litt static. Lyden forsvinner selvsagt også.

Noen som har lignende erfaringer? Jeg ser for meg at det er et kompabilitetsissue med disse produktene over HDMI. Jeg får jo sett kabel-tv over HDMI, og projektoren virker.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Repiv

Jeg har en Toshiba HD-XE1 koblet opp mot en Denon 3808 receiver, og som projektor bruker jeg min nyanskaffede Epson EH-TW3000.
    Firmware - oppdater dine HDMI produkter til siste versjon.

Receiveren kobler du rett på nett for oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endelig fått oppdatert Denon'en. Var selvsagt ikke bare-bare, min internett-leverandør var ikke god nok, så jeg måtte låne naboen sin som bruker nextgentel. Men nå har jeg i alle fall nyeste firmware.

Fikset det problemet? Nei.

Har fortsatt samme problem. DVD-spilleren blinker av og på i displayet på forsterkeren. Jeg har nå også koblet til en HTPC, også denne blinker av og på. Prosjektoren viser tidvis (mindre enn et halvt sekund av gangen) det som blir sendt ut av hdmi-kabelen fra PC'n - men ikke i lesbar stand. Det jeg får displayet ser ut som om er dratt ut i horisontalen. Nesten som å se på et sånt bilde som blir 3D hvis du ser lenge nok på det.

På toppen av alt dette vil ikke prosjektoren vise noen ting om jeg setter forsterkeren til å sende ut i 1080p. Må sette 1080i.

Morro med dyrt nytt utstyr.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med andre Hdmi kabler ? oppdatert firmware på dvd spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått oppdatert dvd-spilleren da jeg ikke har noen skjerm å koble til. HTPC'n viste seg å ha samme problemet dog. Og alt virker så lenge projektoren ikke er skrudd på. Ikke prøvd andre HDMI-kabler nei, men det skal sies at disse kablene (som jeg har montert fast i huset) virket fint med siste projektoren jeg hadde.

Kan stikke innom hifi-klubben og låne en kabel for å teste om det har noen innvirkning. Tviler på det har det. Det jeg tror fikser hele problemet er å kjøpe en annen forsterker. Jeg er helt sikker på at det er her problemet ligger.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått oppdatert dvd-spilleren da jeg ikke har noen skjerm å koble til. HTPC'n viste seg å ha samme problemet dog. Og alt virker så lenge projektoren ikke er skrudd på. Ikke prøvd andre HDMI-kabler nei, men det skal sies at disse kablene (som jeg har montert fast i huset) virket fint med siste projektoren jeg hadde.

Kan stikke innom hifi-klubben og låne en kabel for å teste om det har noen innvirkning. Tviler på det har det. Det jeg tror fikser hele problemet er å kjøpe en annen forsterker. Jeg er helt sikker på at det er her problemet ligger.
    Det kan jo være en feil på receiver, men det at pj ikke vil vise 1080p er sannsynligvis hdmi kabelen sin feil. Har nesten samme pj som deg og samme receiver, har ikke opplevd samme problem. Hadde handshake problemer mot en Toshiba Hd-Ep35, men det ble ok etter fw oppgraderung av spilleren. Bruker også htpc uten problemer i 1080p. Bruker en Supra hdmi kabel på 10m mellom receiver og pj.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kanskje enda håp. Men om det virkelig er HDMI-kabelen sin feil, burde jeg vel få bilde om jeg setter oppløsningen ut fra receiveren til 720p? Det gjør jeg ikke nå. Eneste bilde som kommer er et distorted bilde helt initielt. Etter dette får ikke projektor noe signal.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kanskje enda håp. Men om det virkelig er HDMI-kabelen sin feil, burde jeg vel få bilde om jeg setter oppløsningen ut fra receiveren til 720p? Det gjør jeg ikke nå. Eneste bilde som kommer er et distorted bilde helt initielt. Etter dette får ikke projektor noe signal.
    Hvilken oppløsning kjører du inn på receiveren? bruker du hdmi fra pc og dvd spiller også? Receiver kan ikke f.eks ikke konvertere 1080p komponent til 1080p på hdmi ut. Tror nesten det beste er å ta med receiver dit du kjøpte den for en test.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører HDMI og kun HDMI fra alle enheter. Gledet meg til å teste nye Asus Xonar HDAV 1.3 fra htpc, men dengang ei Jepp, skal ta med forsterkeren til Hifi-klubben. Håper de er behjelpelige - det er tross alt en stund siden jeg kjøpte den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •