NAD C 372 på CV V-15F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C 372 på CV V-15F

Hei,
    jeg var innom hifiklubben for et par dager siden, og jeg fikk vite om at den rimeligste integrerte forsterkeren til "min prisklasse" var altså en NAD C 372. Det skulle da spille rimeligt og greit, men ikke fullt så bra som hvis man gir på litt mer penger for å kjøre enn PA løsning. Høytalerne skal bli mest brukt til tung rock, litt techno og litt avslappendes som Madrugada, Bjørn Eidsvåg el.

Så lurte jeg på om noen av dere har erfaring med denne forsterkeren på et par med CV V-15F høytalere eller andre lignendes høytalere?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg heller en tur å snus litt rundt på bruktbørsen flere plasser. Masse penger å spare og masse power å hente !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, men jeg kunne ha trengt litt veiledning til forskjellige integrerte forsterkere/effekt forsterkere. Noen som har noen merker og modeller å komme med? Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om denne HT har en følsomhet på 102db, trenger den litt power Jeg merket STOR forskjell da jeg gikk fra 100 NAD Watt, til en Rotel-RB1090

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merka stor forskjell når jeg gikk fra en nad216 til 2 nad216. gikk da fra 2x125w til 2x400w

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, har hørt noe negativt og noe positivt om Alto mac 2.3. Jeg vurderer å gå til innkjøp for en ettersom jeg har fått tilbud om en pris som er omtrent uimotståelig Har hørt at den lager til støy, men det har ingenting å si for meg. Noen av dere som har erfaring med akkurat denne som har noe å veilede meg med?

Eller så er det jo denne: "THE T.AMP TA2400 MK-X" som Thoge har nevnt.

Også har jeg en Denon PMA-880R som jeg tror jeg kan koble til som forforsterker til en effektforsterker? Er det noen som har erfaring med denne som vet at det går ann? Jeg har ikke så mye peiling enda, så jeg vet ikke hvordan jeg finner ut av det med å se bak på den

Takker for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke ut av dette på nettet, men se om du har noe som heter pre out på denonen. Hvis du har dette kan du bruke den som forforsterker

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det er en stor egen tråd ang CV og forsterkervalg, du burde sjekke ut denne. Her kan du få masse tips om gode løsninger.

http://avforum.no/forum/guider-audio...rvalg-etc.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger, men har lest litt om Alto mac 2.3 og NAD 218 THX. Jeg har lest at Altoen har nokså mye mere watt en NADen, men Altoen har "skrytewatt" og NADen har jo "skikkelige watt". Så jeg lurer litt på hvilke av disse som hadde spilt best/høyest? Jeg anntar NADen har litt finere lyd og mere bass, men er det noen som har peiling på disse to? Jeg er ute etter mye bass, og høyt volum. Som dere sikkert har merka så er jeg veldig ubesluttsom

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marks
    Takk for tilbakemeldinger, men har lest litt om Alto mac 2.3 og NAD 218 THX. Jeg har lest at Altoen har nokså mye mere watt en NADen, men Altoen har "skrytewatt" og NADen har jo "skikkelige watt". Så jeg lurer litt på hvilke av disse som hadde spilt best/høyest? Jeg anntar NADen har litt finere lyd og mere bass, men er det noen som har peiling på disse to? Jeg er ute etter mye bass, og høyt volum. Som dere sikkert har merka så er jeg veldig ubesluttsom
    NAD 372 er en kjempegod forsterker, men til CV 15" kreves det masse. Men om du aldri spiller så utrolig høyt så fungerer det veldig bra . Er du av de som skal kjenne innvolla dirre i lengre perioder må du fint se etter noe anna. Jeg mener NAD 372 passer best på CV 12" og modellene under. Watt har den nok av, men når det kommer til å tilføye strøm, da kommer den til litt for kort.

EDIT: Alto og NAD 218 låter helt forferdelig! Anbefales ikke. Men de har muskler da . Men det er ikke alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilken måte låter Alto og NADen forferdelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilgang på å få kjøpe en Zachry xp600, den befinner seg i området hvor jeg bor. Tror dere ikke at denne blir litt for strømsvak for mine HT?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEt låter så tynt og skuffende at du aner ikke. Kjøp noe med mer fylde i lyden for å få litt god lyd i CV iallefall. HEr snakker vi CV saker
    Audiofoni AS

Men kremt.. koster litt også. Men disse har en klang som passer perfekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det jeg tenkte. Takker for kommentar Noen som har erfaring med THE T.AMP TA2400 MK-X ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt at Skorob tok litt ansvar her.. for å si at C372 er håpløst på 15" CV blir litt dumt... :-)

men liker du og dra på litt, så kan det f.eks være lurt med en C272 i tillegg.. finneru disse på brukten, bør du kunne komme på rundt 7 lapper totalt..
    og samtidig låter disse ganske bra også, kontra "strøm-maskiner" som CVs egne effekttrinn.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C272 blir kanskje litt i det meste laget med penger, derfor jeg er ute etter noe slikt noe som er nevnt ovenfor Men ellers takk for forslaget. Har full forståelse for at man ikke bør gå for det billigste når det gjelder forsterker, men den forsterkeren som er nevnt over ser ut som om den er skikkelig strømsterk og ikke minst bra kvalitet! Det er jo mange unge som kjøper bla. de største CV høytalerne, uten å tenke på at man omtrent må bruke like mange penger på forsterker som høytalere

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Nad C372 + C272 (begge brokoblet) på CV v-15f og det var kongefett!

Men Nad på Cerwin Vega er jo som sagt et hifiklubben-skapt fenomen, "over there" kjører folk Harman Kardon forsterkere osv på CV høyttalere. Men også PA på de største modellene.

Så vil du ha maks trykk for minst mulig penger kan du jo prøve den der "THE T.AMP TA2400 MK-X" forsterkeren som er nevnt tidligere her, har lest at den leverer varene og ikke er den så dyr som CV's egne forsterkere heller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner for øyeblikket en NAD 2700 THX + en NAD 106 av en kompis. Dette fungerer konge, er utrolig fornøyd! Men NAD 2700 er jo en effektforsterker som slutta i produksjon for 8-10 år siden, men jeg mener virkelig at den drar futt i mine Cerwin Vega

Han skal visst og selge disse to komponentene, men jeg må nesten spørre dere hva jeg burde gi for disse to? Begge forsterkerne er 1-2 år gamle i bruk, de har logget på et lagerrom temmelig lenge.

Mvh
    Markus Tobiassen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0