Ny receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Ny receiver?

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver?

Hei

Jeg vurderer å gå til innkjøp av ny hjemmekinoreceiver/forsterker, og tenkte i den forbindelse at det ikke skader å rådføre seg med mer viderekomne innen lyd og bilde her inne på forumet før et eventuelt kjøp..

Jeg tenker altså å oppgradere hjemmekinoen slik at jeg kan spille blu-ray i HD-lyd, og i den forbindelse lurer jeg på:

I prisklassen 4000-6000kr, er det noen receivere som kan anbefales?
    (har sett litt på Yamaha RX-v663, Onkyo TX-SR606 og H/K Avr 225)

Samtidig er jeg noe usikker på om det er vits i å oppgradere kun receiveren, når høyttalerne er såpass små som de er. Har et 5.1 Cerwin-Vega system i V-serien. (V-6Front, V-5Center V-5M som bakhøyttalere og Cerwin-vega 12" sub). ??
    Det skal legges til at stuen ikke er større enn at disse fyller rommet med lyd uten problemer, men henger de med når skarpheten i HD-lyden skal utnyttes?

Bruker Playstation 3 som blu-ray spiller, og da er spørsmålet om ps3'en er god nok til at kvaliteten ikke faller nevneverdig?

Stor takk til alle som kommer med råd
    Mvh Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo TX-SR605 selv, den er veldig bra, ihvertfall til prisen. Den vant jo både i lyd&bilde + Eisa.
    Den har 2 svakheter, det er litt upresis bass, og ikke så mye kraft som man kan ønske seg. Men man får vel ikke noe bedre til den prisen.

PS3 er bra på alt, untatt lyd, der er den brukbar; ikke dårlig, men et lite stykke bak blu-ray spillere. Det er vel ikke overraskende at Sony ikke prioriterer høykvaliteteslydkomponenter i en konsoll...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Hei

Jeg vurderer å gå til innkjøp av ny hjemmekinoreceiver/forsterker, og tenkte i den forbindelse at det ikke skader å rådføre seg med mer viderekomne innen lyd og bilde her inne på forumet før et eventuelt kjøp..

Jeg tenker altså å oppgradere hjemmekinoen slik at jeg kan spille blu-ray i HD-lyd, og i den forbindelse lurer jeg på:

Samtidig er jeg noe usikker på om det er vits i å oppgradere kun receiveren, når høyttalerne er såpass små som de er. Har et 5.1 Cerwin-Vega system i V-serien. (V-6Front, V-5Center V-5M som bakhøyttalere og Cerwin-vega 12" sub). ??
    Det skal legges til at stuen ikke er større enn at disse fyller rommet med lyd uten problemer, men henger de med når skarpheten i HD-lyden skal utnyttes?

Bruker Playstation 3 som blu-ray spiller, og da er spørsmålet om ps3'en er god nok til at kvaliteten ikke faller nevneverdig?

Mvh Tommy
    Holder en knapp på RX-v663 med tanke på god surround prosessering.
    Ser at H/K Avr 225 går rett til topps i siste Hjemmekino sin budsjettreceiver test. Anbefalt lesning

Ang høyttalerne dine så er jeg ikke noen fan av CV lyden, men det er mere en smakssak, de duger sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

^^

jeg har selv onkyo tx-sr606 A/v forsterkaren, den spiller veldig bra ilag med blue diamond men jeg vet ikke helt hvordan den spiller ilag med cerwin vega. det er noe produktsjon feil på CERWIN-VEGA CLS-215 er en sånn klinking lyd eller noe sånt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Hei

Mvh Tommy
    Tester - Lyd & Bilde

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    PS3 er bra på alt, untatt lyd, der er den brukbar; ikke dårlig, men et lite stykke bak blu-ray spillere. Det er vel ikke overraskende at Sony ikke prioriterer høykvaliteteslydkomponenter i en konsoll...
    For min del synes jeg at PS3 er bra på alt bortsett fra at den er vanvittig støyende... Derfor byttet jeg ut min PS3 med en BDP LX08 fra Pioneer. Men den sistnevnte er meget treg i oppstart i forhold. Bedre bilde skal sies, og ikke sjenerende støy. Så verdt pengene... (men PS3 er jo bra da..)

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    For min del synes jeg at PS3 er bra på alt bortsett fra at den er vanvittig støyende... Derfor byttet jeg ut min PS3 med en BDP LX08 fra Pioneer. Men den sistnevnte er meget treg i oppstart i forhold. Bedre bilde skal sies, og ikke sjenerende støy. Så verdt pengene... (men PS3 er jo bra da..)

Jepp, er nok einig med det at det er e del støy .. men på 80GB og 160GB er det mye mindre støy. .. Men såklart at e ekstern BluRay spiller er bedre ... jeg har begge deler og bruker PS3 kun til spilling... Lyden er mye bedre på ekstern BD spiller... Bilde da ser jeg ikke mye forskjell på BD ( PS og ekstern )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Jepp, er nok einig med det at det er e del støy .. men på 80GB og 160GB er det mye mindre støy. .. Men såklart at e ekstern BluRay spiller er bedre ... jeg har begge deler og bruker PS3 kun til spilling... Lyden er mye bedre på ekstern BD spiller... Bilde da ser jeg ikke mye forskjell på BD ( PS og ekstern )
    Blir lyden bedre ved avspilling av DVD også ?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Blir lyden bedre ved avspilling av DVD også ?
    Blir vel litt bedre... kommer ann på hvilken BD spiller du velger ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Lyden er mye bedre på ekstern BD spiller
    Hvilken kilde er dette med, BD eller DVD, etc ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •