Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!

Hei.
    Da var min ATOLL IN100 i hus, og den funket forsåvidt fint - i starten. Vel hjemme fra ferie, kobler jeg inn den nyanskaffede skilletrafoen, plugger PC'en i, og spiller. LYDEN KOMMER BARE FRA DEN HØYRE KANALEN! Jeg bytter signalkilde, CD, men akkurat det samme problemet. Jeg tar ut alt som heter kontakter (strøm, rca, høyttaler), og kobler alt sammen opp på nytt. Da funket det. Men akkurat når Bono skal til å synde whoooooo-oooooo-oooo-ooo i with or without you, skrur jeg opp lyden, og da hopper forsyne meg den venstre kanalen ut igjen!! Etter litt prøving og testing, finner jeg ut at den venstre kanalen forsvinner når jeg skrur opp volumet. Det er ikke høyttaleren som er problemet, jeg har byttet frem og tilbake på de. Kan det være noe som er ødelagt inne i forsterkeren? Brente kontakter e.l? Som sagt gjelder det alle RCA-inngangene, så jeg tror ikke det er disse som har fått seg en smell.

Har brukt PC'en bittelitt sammen med anlegget uten den skilletrafoen som de snakker så varmt om på klubben. Kan dette ha skadet anlegget? Jeg har hadde noe av det samme problemet med den gamle forsterkeren, men da gjaldt det kun aux-inngangen. Har derfor prøvd å være forsiktig med dette da jeg fikk den nye (slått av/tatt ut kontakten osv ved til og frakopling)

Jeg bruker et M-Audio USB Fast-Track lydkort, kan dette ha noe å si?

Jeg er litt desperat egentlig

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bytt om på kanalene.. Hvis problemet forflytter seg: PC (eller kabel).
    Ikke forflytter seg: forsterker (eller høyttaler).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha!
    Bytta om bak, og problemet er borte

dvs jeg mistenker at det kan falle ut når som helst fortsatt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •