forsterker til mine b&w 704?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til mine b&w 704?

Hei jeg har nylig anskaffet meg et par b&w 704!

Problemet er at jeg ikke har en anelse om hva slags forsterker jeg skal ha, lurt litt på Lyngdorf sdai 2175 eller nye nad c375. Andre forslag på forsterkere jeg burde *vurdere?:-D har tidligere hørt at b&w låter helt knall med digitale forsterkere, noen som har erfaring med dette ? setter en grense på maks 20 000 kr på forsterker settet

ps: (skal anskaffe meg en sub før eller siden)

mvh Artech

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt Primare I30 koster i underkant av 10.000 kroner - vel verdt å vurdere fremfor Lyngdorf SDAI2175. ECI-5 - også den brukt - burde også kunne få godlyd ut av dine nye høyttalere. SDAI2175 kan du få testet på B&W704 på Hifiklubben - se selger jo begge merkene - og det trenger ikke å bli så galt, det heller. Jeg hørte SDAI2175 på B&W DM683 - ganske bra driv på den kombinasjonen, men vanskelig å si ut fra en kort prøvelytt i et ikke altfor bra demorom.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    setter en grense på maks 20 000 kr på forsterker settet

ps: (skal anskaffe meg en sub før eller siden)
    Da har du budsjett til NAD M3, koster for tiden 20K. Det ligger en på Finn til 16K, en kanonpris for denne kruttønnen av en forsterker. Har ikke hørt den på 7 serien men på deler av 8 sereien passer den meget godt. Den har også variabel delefrekvens for SUB. Jeg kan ikke tro noe annet enn at M3 må være et supert valg til 704.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Da har du budsjett til NAD M3, koster for tiden 20K. Det ligger en på Finn til 16K, en kanonpris for denne kruttønnen av en forsterker. Har ikke hørt den på 7 serien men på deler av 8 sereien passer den meget godt. Den har også variabel delefrekvens for SUB. Jeg kan ikke tro noe annet enn at M3 må være et supert valg til 704.

denne støtter jeg 110%... :-)
    NAD M3 er litt utypisk NAD, og låter veldig bra med B&W... .-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! Skal se litt mer på nad m3 vs primare i30 til uka og høre om mulighet for hjemlån. er jo trossalt der det skal stå og spre glede! somsagt kommer jeg nok til og oppgradere til cd-spiller i samme serie fortløpende.

kom gjerne med nye produkter jeg bør se nærmere på!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •