Display på reciever lyser PROTECTION - Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Display på reciever lyser PROTECTION - Hjelp!

Hei.
    Har ett vanlig kombi-surround anlegg fra Samsung (X250) som passer genialt pga lite plass i stuen. Problemet nå, er at dette anlegget har gått i stykker for meg 3 ganger.

De to første gangene, så kom det røyk ut av dvd-spilleren (det er kombinert forsterker og dvd) og det blinket Protection i displayet. Nå tok det kvelden igjen i går kveld, uten noe røyk men når jeg skrur det på så står det Protection igjen i displayet. Jeg har byttet HELE anlegget, dvs spiller, høyttalere og sånn og synes det virker VELDIG rart at dette skal kunne skje 3 ganger. Jeg har prøvd å la det kjøle seg ned, koblet fra alle høyttalere og sånn, men får fortsatt feilmeldingen. Hva kan være galt?
    Det er ingenting som tilsier at det overoppheter, kablene er koblet riktig og alt. Jeg har ikke spilt direkte høyt på det, eller gjort noe annet som skal tilsi at det ikke skulle tåle bruken.

Link til anlegget: 600 W 5.1- hjemmekinosystem HT-X250 - hjemmekinosystem - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

Noen her som kan gi meg noen innspill?

Høyttalerene er noen enkle 3OHM høyttalere, er det noe problem å koble disse til evt en løs reciever? Vurderer å gå over til løskomponent, men da ved å først bytte ut reciveren og så høyttalerene senere. (Er ganske ok lyd i høyttalerene da det er en liten stue og de er også veldig plasseringsvennlige).

-t

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her høres ut som en reklamasjonssak synes jeg. Kjipt at du har hatt så mye problemer. Hvor gammelt er anlegget?
    Når det gjelder å koble til eksisterende høyttalere til en ny receiver kan det være problematisk siden høyttalerne er på 3 ohm. De fleste receiverene liker seg ikke under 4 ohm, så da må du nok oppgradere høyttalerne i samme slengen dessverre.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget ble kjøpt første gang for ca 1 1/2 år siden, ble byttet første gang etter 6mnd og nå sist for 2 uker siden. Er en reklamasjon ja, men virker så UTROLIG rart at dette skal skje så mange ganger... Så det er ingen mulighet for å bruke 3ohm høyttalere på en vanlig feks yamaha reciever?
    -t

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Anlegget ble kjøpt første gang for ca 1 1/2 år siden, ble byttet første gang etter 6mnd og nå sist for 2 uker siden. Er en reklamasjon ja, men virker så UTROLIG rart at dette skal skje så mange ganger... Så det er ingen mulighet for å bruke 3ohm høyttalere på en vanlig feks yamaha reciever?
    -t
    Det kan gå bra på lavt volum, men det er ikke å anbefale. Det hele kan ende med ødelagt forsterker eller høyttalere. Legger ved et skrekkens eksempel på hva som kan skje når en amp klapper sammen grunnet lav ohming og sender likestrøm til høyttalerne.
    Dette kan en Rotel 1075 gjøre med flere Mirage Nanosat parallellkoblet til 2 ohm.
    -dsc00803small-jpg
    En kondensator i delefilteret har rett og slett eksplodert grunnet likespenning med det resultatet at elementet sprakk, spola hoppet ut av magneten og opphenget vrengte seg. Det så utrolig brutalt ut og luktet helt j*****.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0