Lyd fra Bluray til Parasound C2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra Bluray til Parasound C2

Eg lurer på ein ting og det er hvordan overfører best lyd fra Blu-Ray spiller til Parasound C2, eg har prøvd med 5.1, 2 ch og optisk men synest det blir så lite futt i det, må ligge på fullt på volum heile tiden
    Eg har ein Blu-Ray Sharp BD-HP20S spiller og effekten er eit Parasound A52 trinn.
    Når eg kjører filmer fra PC in på C2 får eg mye mer futt og - 20 er plenty på volum.
    Så spørsmålet er hva gjør eg feil, brukte ein Arcam AVR 200 før Parasound comboen og da var det mye mer trøkk på Blu-Ray enn PC så det må ligge i Parasound C2.

Er det noen som kan hjelpe ???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Dolby TrueHD og DTS HD-Ma du vil ha eller vanlig 2 ch Stereo? Skal du ha di to hd lyformatene så må du ha en BD spiller som dekoder internt og har analoge utganger på alle kanaler og at man kan justere volum og avstand på høyttalerene på spilleren.
    For på haloen så kan man bare justere master volum når man kobler til 7.1 inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha HD lyd ja, men Sharpen gir bare ut DTS og Dolby Digital, så må vel investere i ein ny BD spiller med 7.1 analog utgang som når eg skal utvide til 7.1 lyd med ein ekstra Parasound A23
    På markede nå er det Sony BDP-S550, Sharp BD-HP21S, Samsung BD-P2500 eller Panasonic DMP-BD55 som er aktuelle, men føreløpig blir det kun 5.1 og Sharp BD-HP20S som for holde.
    Kjører eg bitstreaming gjennom optisk får eg opp opp Dolby digital 3/2.1 på displayet på C2 (som er 5.1 i direct mode), eller vis eg setter den i Matrix lyd som t.d Terminator 2 viser displayet DTS-EX Matrix.
    Blir veldig klar og god lyd med optisk, men suben er ikke inkludert nok så det er såvidt det er lyd i den og lyden blir da veldig skarp og unbehagelig ved t.d eksplosjoner.
    Så eg kjører nå analogt gjennom 5.1 som ikke gir så klar og surround style lyd, men inkluderer suben skikkelig

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Vil ha HD lyd ja, men Sharpen gir bare ut DTS og Dolby Digital, så må vel investere i ein ny BD spiller med 7.1 analog utgang som når eg skal utvide til 7.1 lyd med ein ekstra Parasound A23
    På markede nå er det Sony BDP-S550, Sharp BD-HP21S, Samsung BD-P2500 eller Panasonic DMP-BD55 som er aktuelle, men føreløpig blir det kun 5.1 og Sharp BD-HP20S som for holde.
    Kjører eg bitstreaming gjennom optisk får eg opp opp Dolby digital 3/2.1 på displayet på C2 (som er 5.1 i direct mode), eller vis eg setter den i Matrix lyd som t.d Terminator 2 viser displayet DTS-EX Matrix.
    Blir veldig klar og god lyd med optisk, men suben er ikke inkludert nok så det er såvidt det er lyd i den og lyden blir da veldig skarp og unbehagelig ved t.d eksplosjoner.
    Så eg kjører nå analogt gjennom 5.1 som ikke gir så klar og surround style lyd, men inkluderer suben skikkelig
    Skal kjøpe meg ny bd spiller selv, har i pcen men ikke hd lyd. Men da er jo det store spørsmålet om hvor god dac'en er på disse spillerene med 7.1 analog utgang er. Vil la haloen ta seg av dekodingen av dd/dts mens spilleren tar seg av dolby true hd og dts hd-master.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å la C2 ta seg av dekodingen av dd/dts mens BD spilleren og PC tar seg av dolby true hd og dts hd-master ja.
    Eg har nett investert i C2 og A52 fra Parasound og kommer ikke å investere i HD dekoder med det første.
    Trur att nyere Blu-Ray spillere som dei eg nevnte og oppover i pris er like godt å investere i som ein ein midt på tre reciver, og som eg har forstått så dekoder dei alle format og sender det ut på 7.1 analog.
    Vist eg skal skifte ut C2 senere må det være for ein C3 eller Yamaha Z11

Lure på ein ting Razor og det er hvordan funker HTPC med lyd og bilde, kjører selv ein HP 8710W laptop (uten BD spiller) med doking stasjon på mesteparten av filmer eg ser, da eg har mye HD filmer (og vanlige) på hardisker.
    Lyd blir da me 3.5 mm stereo plugg til 2 RCA og bilde med VGA, er fornøyd med bilde men ikke lyd og vil helst oppgradere til annen fast PC oppsett som har 7.1 analog utgang (og vist mulig dekoding dolby true hd og dts hd-master pluss bilde i 1080p og hdmi) , har du eller andre noe og foreslå ?

Topp kino du har Razor, men ville satt ein BDP-S550 heller den BDP-S350 og ein Parasound A52 isteden for Rotel RMB-1075 på handlelisten, men det er jo smak og behag

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Skulle godt hatt en a52, men alt dreier seg om kronene. Har invistert ganske mye i det siste så får man jo den rotelen til en ganske bra pris.

HTPC'en fungerer helt utmerket og gir topp lyd og bilde. Eneste grunnen til at jeg vil ha en bd spiller med analoge utganger er slik at jeg kan få hd lyd på di konsertene og filmene jeg har på BD. Siden pc'en står bak med projektoren så hadde det blitt 8x10 meter med rca kabler frem til c2'en, upraktisk, rotet og dyrt siden det eneste hd kortet (Asus Xonar deluxe) som er til pc koster like mye som S550'en.

Halo C3 hadde vært tingen, men nå ser det ut til det er lenge til den kommer. De håper på å få den ut i sommer eller når økonomien blir bedre, det vil si en gang på sen høsten eller kanskje ikke før neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er lett for att investeringene tar heilt av.

Eg trenger ein HTPC som kun skal bli brukt til å se film og høre musikk på, har lett litt på nettet men blir litt forvira med alle ord og utrykk (er ikke noen PC ekspert) så eg har ikke anelse hva eg skal investere i.
    Som sagt så er det eineste eg treng att den har bilde ut på HDMI og lyd ut på 7.1 analogt helst med RCA men 3,5 mm stereo går og (dette har vel ikke Porcorn og WD) og vist det finnes, dekoding for Dolby TrueHD og DTS HD-Ma.

Noen som har ein pekepinn hav eg trenger, eventuelt hvor eg få tak i det (har tråløs mus og tastatur så treng kun kabinettet)

Skal ikke selge HTPC din da Razor ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes bare ett lydkort som dekoder hd lyd og har 7.1 analogt ut og det heter ASUS XONAR HDAV1.3 DELUXE. Resten er bare en vanlig pc med noen tilleggs programmer.
    Alle nye Skjermkort har 2 DVI uttak og det pleier å følge med en overgang til HDMI. Finnes også kabler med hdmi i den ene enden og dvi i den andre hvis så var.

Her er noenlunde lik min:

Hovedkort: Asus P5Q Pro med socket 775
    Prosessor: INTEL CORE 2 DUO E8500 3.16GHZ
    Strømforsyning: Corsair Powersupply 650W
    Minne: Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB
    Skjermkort: Gigabyte Radeon HD 4850 1GB OC Zalman
    Lydkort: ASUS XONAR HDAV1.3 DELUXE
    Operativsystem: Windows Vista 64bit. Eller vente til windows7 kommer som er rett rundt hjørnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på ebay og kan få lydkortet ASUS XONAR HDAV1.3 DELUX til 1600pluss frakt.
    Er mest interesert i å kjøpe ferdig pc, er ikke noen bygger selv.
    Fins det ein stue pc for salg med ASUS XONAR HDAV1.3 DELUX kortet i om med HD skjermkort i 1080P ? eventuelt noen som bygger slikt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Har sett litt på ebay og kan få lydkortet ASUS XONAR HDAV1.3 DELUX til 1600pluss frakt.
    Er mest interesert i å kjøpe ferdig pc, er ikke noen bygger selv.
    Fins det ein stue pc for salg med ASUS XONAR HDAV1.3 DELUX kortet i om med HD skjermkort i 1080P ? eventuelt noen som bygger slikt

for å være helt ærlig tror jeg dette er mer frykt enn kompetanse... jeg bygger mine selv.. og tror de fleste trygt kan mekke selv, da det er veldig vanskelig å gjøre store feil egentlig.. :-)

det meste er jo forklart...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •