Billig Rør forforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig Rør forforsterker?

Hei.
    Jeg er på jakt etter en ûber billig rørforforsterker.
    Poenget er at denne skal brukes til å teste ut forsjellige kombinasjoner, men det sies vell at det meste passer til rør, og dermed så kan en rør preamp farge lyden på rett måte?

Eller er det bare jeg så surrer?
    Men uansett er jeg på jakt etter en ûber billig der det ikke finnes en ca. pris bare jo billigere jo bedre gjelder her.

Jeg er veldig glad for alle tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal det være billige så bør det vel være Music Angel her også - se på de du finner her:

Results for Brand:Music Angel

Music Angle "Marantz 7" Pre-Amplifier - Tube/Valve Pre Amp @ on9mart.com

Modellen fra on9mart er den samme som den ene hos e-audio, kun er on9mart avbildet med lydmessig bedre komponenter (ihvertfall mer varmtklingende komponenter) og litt høyere pris. Hos e-audio er de to modellene navngitt som Music Prime.

Jeg har selv on9mart-modellen i en pilot-utgave som jeg fikk for 200 kroner for 1 1/2 år siden (eBay). De modellene som er vist her er de eneste forforsterkerne til lav pris jeg ville anbefale - og de er virkelig gode. De benytter 2 stk. 12AX7 (ECC83) og et 12AU7 /ECC82), pluss likeretter-rør. Er basert på den klassiske Marantz Model 7 preamp, men med litt mere påkostet strømforsyning. Er uten RIAA-del (platespiller) og uten low/high-filtre - de var med i den originale Marantz. Kan jo også nevne at den originale Marantz ikke hadde rør-likeretter.

Min preamp ble levert med 3 stk. NOS 12AT7 av japansk herkomst - sikkert for å spare penger - den fungerer OK da også. Men kretskortet er merket med de riktige rørene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Skal det være billige så bør det vel være Music Angel her også - se på de du finner her:

Results for Brand:Music Angel

Music Angle "Marantz 7" Pre-Amplifier - Tube/Valve Pre Amp @ on9mart.com

Modellen fra on9mart er den samme som den ene hos e-audio, kun er on9mart avbildet med lydmessig bedre komponenter (ihvertfall mer varmtklingende komponenter) og litt høyere pris. Hos e-audio er de to modellene navngitt som Music Prime.

Jeg har selv on9mart-modellen i en pilot-utgave som jeg fikk for 200 kroner for 1 1/2 år siden. De modellene som er vist her er de eneste forforsterkerne til lav pris jeg ville anbefale - og de er virkelig gode. De benytter 2 stk. 12AX7 (ECC83) og et 12AU7 /ECC82), pluss likeretter-rør. Er basert på den klassiske Marantz Model 7 preamp, men med litt mere påkostet strømforsyning. Er uten RIAA-del (platespiller) og uten low/high-filtre - de var med i den originale Marantz. Kan jo også nevne at den originale Marantz ikke hadde rør-likeretter.

Hvordan blir det med frakt, fortolling og moms på de produktene her? Har man muligheter til å omgå det?

MVH
    Lars B

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan vel ikke omgå det, men jeg betalte ikke så mye - det blir utrolig billig uansett for en slik byggekvalitet som her.
    De benytter f.ø. spesielle rør-sokler som virkelig klemmer rør-pinnene fast for å få god kontakt.

Kan legge til at pga disse prisene vi nå ser rundt Music Angel og lignende lønner det seg ikke (sånn rent økonomisk) å bygge rørforsterker selv. Derimot er disse produktene ideelle til tweaking og ombygging til egne behov for de DIY-lystne.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sjekke på brukten... Forruten (Nordic) Ming-da dukker det opp både Conrad Johnson, nevnte music Music Angel ol. til under 3K.

Bare å smøre seg med tålmodighet
    Copland CSA 303 mk1 forforsterker m/ RIAA - ny pris kr 2500,-
    Garantert solgt... Men går an å sjekke Music Angel forforsterker m. rør

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med frakt helt fram kom min Music Angel Ref Hetian Maoshi 6N4 Class A Valve Tube Pre-Amplifier på $264 USD i 2007 = 1300-1400 kr. Forsterkeren veier netto 9 kg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •