høytalerterminaler pioneer reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høytalerterminaler pioneer reciver

fikk pioneer sc-lx 81 og bdp51 i posten i dag. spenningen var stor når jeg kom hjem sent i kveld og skulle koble bort min kjære h&k avr 8500 og erstatte den med lx81. men skuffelsen ble stor når jeg skulle koble til høytalerene. avr8500 har kraftige forgyllte stålkontakter med hull til banan.var klar over det var plastkoblinger på pioneeren, men de var da veldig simple .er jo nesten toppmodellen dette.er det vanlig med så dårlige terminaler på så dyre recivere? og går det ikke å bruke bananplugger?(har kabler som er ferdig terminerte med banan).h&k avr 7500 hadde også plastkoblinger, men der var det en liten plastplugg til å dra ut. prøvde å få til noe her også, men redd for å ødelegge noe, og begynte å bli trøtt i trynet.det er et lite hull i midten med plast rundt ser det ut som.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    fikk pioneer sc-lx 81 og bdp51 i posten i dag. spenningen var stor når jeg kom hjem sent i kveld og skulle koble bort min kjære h&k avr 8500 og erstatte den med lx81. men skuffelsen ble stor når jeg skulle koble til høytalerene. avr8500 har kraftige forgyllte stålkontakter med hull til banan.var klar over det var plastkoblinger på pioneeren, men de var da veldig simple .er jo nesten toppmodellen dette.er det vanlig med så dårlige terminaler på så dyre recivere? og går det ikke å bruke bananplugger?(har kabler som er ferdig terminerte med banan).h&k avr 7500 hadde også plastkoblinger, men der var det en liten plastplugg til å dra ut. prøvde å få til noe her også, men redd for å ødelegge noe, og begynte å bli trøtt i trynet.det er et lite hull i midten med plast rundt ser det ut som.
    det sitter en liten plast plugg i enden på terminalen, den må du vippe ut, og så er det bare og koble til bananen...
    er verfall slik på min LX-70...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ta en liten spiker å trykk inn i hullet så følger det med en propp ut. bananpluggene sitter godt de. å tviler på det er noe forskjell om det er store fancy tilkoblinger eller de plastikk som står på . er nok bare et minus på utseende. jeg har vurdert å skifte dem ut men får nok ikke bedre lyd av den grunn

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    grattis eller bruk en skrue

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei er nok ikke sikkert det er noe bedre lyd med solide koblinger. men kvalitetsintrykket er det i hvertfall forskjell på. redd for å ta for mye i . redd de skulle knekke.fikk lyd til slutt med uterminerte kabler, men he.... trangt å stå på hode å prøver å skru fast kablene bakpå der.får prøve å få ut proppene-
    men ellers så hørtes hd lyd bra ut. men i stereo er jeg ikke helt overbevist enda. virker som det var mer kraft i bassen med h&k.
    jbt. hvordan låter det med dine dali ikon8? vurderer å bytte høytalerene mine, og lurer litt på dali ikon8/ mentor 6/8. vil ha noen høytalere med bra lyd og trøkk helst uten å måtte bruke effektforsterker.spiller mest musikk, men se3r også en del film.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    nei er nok ikke sikkert det er noe bedre lyd med solide koblinger. men kvalitetsintrykket er det i hvertfall forskjell på. redd for å ta for mye i . redd de skulle knekke.fikk lyd til slutt med uterminerte kabler, men he.... trangt å stå på hode å prøver å skru fast kablene bakpå der.får prøve å få ut proppene-
    men ellers så hørtes hd lyd bra ut. men i stereo er jeg ikke helt overbevist enda. virker som det var mer kraft i bassen med h&k.
    jbt. hvordan låter det med dine dali ikon8? vurderer å bytte høytalerene mine, og lurer litt på dali ikon8/ mentor 6/8. vil ha noen høytalere med bra lyd og trøkk helst uten å måtte bruke effektforsterker.spiller mest musikk, men se3r også en del film.
    Hvis du syns den har litt lite bass,kan du jo justere opp et par db manuelt i eq! Jeg gjorde dette på min lx 51,og vips så hadde jeg egentlig ikke bruk for sub til musikkavspilling!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at dette er noe Pioneer burde rettet på.. Greit nok at terminalene er kjipe på min VSX1018AH men de burde være av metall på LX-serien..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja terinalene er vel de samme som er på de minste modellene sikkert. men der fikk jeg ut pluggene så jeg kan bruke banan.:-D det ble enklere.
    selfølgelig kan jeg justere opp bassen i eq, har ikke fått tid å sette meg inn i justeringene enda, kjørte automatsik kalibrering når jeg koblet den til. men h&k en kjørte jeg i null på bass og disk. med 4x12" blir det endelig bass, men syntest det manglet noe. men har ikke fått spillt så mye enda. høytalerene min(infinity kappa100) er på 4ohm og går vel ned i mot 2 ohm,og på forsterkeren står det 6-16ohm så kansje de blir i tyngste laget for denne forsterkeren.trenger helst en strømsterk forsterker på rundt 3-400 watt, men spiller noelunde greit med avr 8500.digital forsterkeren leverer kansje ikke så mye strøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ice

forsterkeren leverer strøm nok i massevis
    Men har du prøvd bi amp? og ang mcacc så synes jeg det låter best i pure direct hos meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •