Onkyo SR606 VS Pioneer VSX-1018

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo SR606 VS Pioneer VSX-1018

Hei!
    Jeg har bestilt KEF 3005 SE, og trenger hjelp til å finne en forsterker. Har sett på Onkyo SR606 og Pioneer VSX-1018. Jeg har mest lyst på Onkyoen da den er 2000 kr billigere, men er usikker på om den har kraft nok. Vil jeg høre forskjell på disse? Hva mener dere?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen har kommet godt ut i tester da,og det har jo pioneer'en også! Den store fordelen onkyoen har,er 4 hdmi input,mot pio's "bare" 2! Det negative er at onkyo ikke har pre out,hvis du skulle få lyst til å koble på effekttrinn etterhvert! Kansje du burde vurdere 706'en? Den har jo både mer krefter,og preout! Den kan du vel kansje klare å få til nesten samme pris som 1018?
    Har storebror lx51 selv,og er veldig fornøyd med pioneerlyden,og 1018 har vel samme forsterkerdel etter hva jeg har hørt! Men to hdmi input,er jo litt lite da!! Min har tre,og de blir nok brukt alle etterhvert!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel egentlig ingen planer om å koble på noe mer. Når det gjelder HDMI innganger så trenger jeg kanskje ikke mer enn 2, en til dekoder og en til PS3. Ellers har tvn (px80) 4 innganger.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettop en test i L&B der Onkyo sr606 måtte se seg slått av Harman Kardon AVR 255

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Leste nettop en test i L&B der Onkyo sr606 måtte se seg slått av Harman Kardon AVR 255
    Samme magasin hevdet Toshiba X3030 er en vesentlig bedre tv enn Samsung M86. Mao Lyd og Bilde er et blad med fine bilder, og mye tekst uten samsvar med virkeligheten.

Onkyoen vinner alle tester mot produkter i samme prisklasse overalt ellers!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er en fin match på KEF KHT3005, og pre-out er en fordel om du skal oppgradere forsterkerdelen etterhvert..

2 stk HDMI er litt lite, men det finnes jo rimelige switcher der ute...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld at jeg spør, men hva skal dere med så forbanna mange HDMI innganger?!? En til BD og evt. en til PS3. Hva mer? Kobler ikke til en haug med dritt bare for å gjøre det. Regner med at TV'ene som står rundt om har et par innganger også og da må det da holde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Unnskyld at jeg spør, men hva skal dere med så forbanna mange HDMI innganger?!? En til BD og evt. en til PS3. Hva mer? Kobler ikke til en haug med dritt bare for å gjøre det. Regner med at TV'ene som står rundt om har et par innganger også og da må det da holde.
    Jeg har HD-PVR + Blu-ray + PC, som ikke er uvanlig. Legg til en konsoll, som mange har (mange har PS3 OG XBOX), og du skjønner hvorfor nye receivere kommer med både 4 og 5 HDMI...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD, TV-boks, DVD, PC. Jeg kommer til å mangle en hvis jeg kjøper PS3... Hvis ikke BD med DVD-A og SACD kommer i mellomtiden.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi. Jeg liker dette forumet. Lo litt når jeg leste nedover her. Hvorfor er det så bad med "for mange" HDMI innganger? Tenker på Gurba sitt innlegg. Blir litt som å klage på at de 20 ekstra hestene i Volvo S60 ikke blir brukt det... En dag trenger du dem min venn Watch out!!!! <- Til den som ikke forstod det var dette bare en dårlig spøk altså. Selvom dere tok poenget. Jeg for min del har 4 inn og 1 sexy en ut på min RXV1900. Hehe

NÅ! Fra godteri til pizza. Jeg likte ikke 606-lyden i det hele tatt når jeg hadde den på prøve i loftstuen min i 2 uker. 2 uker betyr at jeg returnerte den ganske fort. Hadde jeg ikke hatt jobbintervjuer og diverse hadde jeg gjort det tidligere. Den hyler å griner VELDIG i toppen når du drar på. Alt er fint med den hva prosesering anngår, men forsterkerdelen holder ikke mål. Da tenkte jo jeg at effektforsterkere hadde vært tingen! MEN jeg tror jeg var full når jeg leste testen(e) for jeg fikk ikke med meg at det ikke fantes utganger for slikt på Onkyo'en.

Konklusjon? Jeg har ikke hørt Pioneer'en, men med all den gode omtalen, og det faktum at den faktisk har preouts til alle høytalere gjør den vel til Din store vinner. Lekker å se på er den og.

Lykke til!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hester ekstra i bilen vs en ekstra HDMI inngang var en skikkelig fin fammenligning.

Sa aldri at det var "bad" med flere HDMI innganger. Poenget var om det er nødvendig å koble alt mulig på HDMI? Må dere se dagsrevyen i full HD med 7.1 HD lyd? Trodde det var film som var poenget med stor TV og kring-lyd av bra kvalitet.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg Pioneer 1019 er lansert...

4xHDMI inn gjør vel til det riktige valget...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hester ekstra i bilen vs en ekstra HDMI inngang var en skikkelig fin fammenligning.

Sa aldri at det var "bad" med flere HDMI innganger. Poenget var om det er nødvendig å koble alt mulig på HDMI? Må dere se dagsrevyen i full HD med 7.1 HD lyd? Trodde det var film som var poenget med stor TV og kring-lyd av bra kvalitet.
    Jeg tar gjerne Dagsrevyen i Full HD og 7.1, jeg! Men seriøst: En rekke kanaler sender jo lyd i 5.1, og det er det jo en poeng å få med seg siden man tross alt har koblet opp sulamitten... BBC-HD sender jo Planet Earth f.eks. Og det er jo nok av kabler "der bak", så hver gang jeg slipper unna med en HDMI framfor 3x komponent + optisk/coax så er jeg glad.

Men når det er sagt: Om jeg hadde valget mellom en vellydende receiver med 2 HDMI og en ikkefullsåvellydende receiver med 4 HDMI, så hadde jeg kjøpt den første... og en switchbox!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Nå ser jeg Pioneer 1019 er lansert...

4xHDMI inn gjør vel til det riktige valget...?

Er ikke så sikker på det... Fra en poster på Blu-Ray.com:

"The reason the Pioneer 1019 is cheaper than the Pioneer 1018, is that Pioneer has removed quite a bit from the 1019. They took out the Faroudja DCDI video processing, Elite quality internal circuitry & Amp section, 7.1 pre-outs, 1 component input, 1 toslink input, has 5.1 Multi CH inputs instead of the 1018's 7.1 Multi CH inputs, weighs 9lbs lighter than the 1018, etc.( all features the 1018 shared with its Pioneer Elite(01TXH/03TXH)siblings & not its lower end siblings(918,818,518) ). The 1018 was basically a Pioneer Elite VSX-01TXH/VSX-03TXH receiver without the Elite badge, THX certification, S-video inputs, push open front panel video input cover, RS-232C, 12Volt triggers, etc. The 1018(AKA "the Poor Man's Pioneer Elite" ) is an overall better deal than the 1019. Don't let the addition of an extra HDMI input be the deciding factor."

Går ikke god for at alt er riktig, men svakere amp + ingen pre-ut??? Det høres jo ikke bra ut...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Er ikke så sikker på det... Fra en poster på Blu-Ray.com:

"The reason the Pioneer 1019 is cheaper than the Pioneer 1018, is that Pioneer has removed quite a bit from the 1019. They took out the Faroudja DCDI video processing, Elite quality internal circuitry & Amp section, 7.1 pre-outs, 1 component input, 1 toslink input, has 5.1 Multi CH inputs instead of the 1018's 7.1 Multi CH inputs, weighs 9lbs lighter than the 1018, etc.( all features the 1018 shared with its Pioneer Elite(01TXH/03TXH)siblings & not its lower end siblings(918,818,518) ). The 1018 was basically a Pioneer Elite VSX-01TXH/VSX-03TXH receiver without the Elite badge, THX certification, S-video inputs, push open front panel video input cover, RS-232C, 12Volt triggers, etc. The 1018(AKA "the Poor Man's Pioneer Elite" ) is an overall better deal than the 1019. Don't let the addition of an extra HDMI input be the deciding factor."

Går ikke god for at alt er riktig, men svakere amp + ingen pre-ut??? Det høres jo ikke bra ut...
    Jeg synes den såg litt mindre ut ja...

Kanskje de fant ut at 1018 låg litt for nært LX51?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være det, ja.. Det er i så fall ikke første gangen at en receiver blir "oppgradert" med mer elektronikk men blir "nedgradert" på forsterkersiden. En parallell er jo Onkyo 805 --> 806.

Dette er vel ofte et kostnads- og markedsføringsspørsmål. Det er lett å markedsføre "features", men ikke så lett å markedsføre forsterkerkvalitet (jeg tenker på massemarkedet her..). Man har det samme fenomenet i andre produktsegmenter også. Tenk bare på digitalkameraer og megapiklser f.eks. Det selges kompaktkameraer med 8 megapiksler og elendig optikk/bildebehandling. Jeg ville mye heller hatt et kamera med 3 megapiksler og bedre optikk, fargerom og lavere støy, men det ser ikke ut til at verden vil ha det slik.

Synd for folket, men entusiastene finner alltid råd uansett:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •