effket forskjell på LX-70 og LX-81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effket forskjell på LX-70 og LX-81

har i dag en LX-70 men lurer på å kjøpe en LX-81, siden eg får den så billig.
    men eg trenger en forsterker som er litt kraftigere enn LX-70'en, men når man ser på kor masse de drar fra nettet så dra jo LX-70'en nesten 100W mer en LX-81'en. tester så står det at 81'en skal være veldig kraftig, men dette får eg ikkje helt til å stemme... har noen noen erfaringer med dette??

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret sitter i at det er digitale forsterkere i 81, mye bedre forsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både LX71 og LX81 har ICEPower forsterkmodul som gir langt høyere effektivitet enn en vanlig transistorforsterker.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    det er digitale forsterkere i 81
    Bare en liten begrepskvervulering: Klasse D forsterker er vel ikke Digital.... er den vel? ;-)

Sitat Opprinnelig postet av wikipedia
    The letter D used to designate this amplifier class is simply the next letter after C, and does not stand for digital.
    Link:Electronic amplifier - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnen

til at det bakpå står at lx70 bruker mer er at den er vanlig transistorforstkerer og bruker mer strøm ved vanlig bruk enn klasse d med ICE.

Det som står bakpå skal du ikke bry deg om, les heller seriøse måleresultater8)

Pioneer og Yamaha ( og sikker mange andre..) oppgir gjennomsnitstrekk med 5 høyttalere i bruk i 4 ohm mener jeg å ha lest, altså ikke maks hva forsterkeren klarer å trekke fra strømnettet.

toppmodellen sc lx 90 står bakpå at trekker ca 450 watt men den kan trekker over 2,5 kw fra strømnettet på max.

Håper dette hjalp litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har LX71 og den er en del kraftigere enn LX70 ja. Har hatt AX4avi som har samme effekt trinn som LX70 å LX71 er en del bedre på kontroll av bassen+++. Men for maks utbytte bør du kanskje kjøpe noen effekt blokker? LX71 klarer 7*131 Watt på 0.1%THD i 8 ohm å trekker da bitte litt mere enn 330 Watt ja trekker glatt over 1kV fra nettet iflg tester.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    til at det bakpå står at lx70 bruker mer er at den er vanlig transistorforstkerer og bruker mer strøm ved vanlig bruk enn klasse d med ICE.

Det som står bakpå skal du ikke bry deg om, les heller seriøse måleresultater8)

Pioneer og Yamaha ( og sikker mange andre..) oppgir gjennomsnitstrekk med 5 høyttalere i bruk i 4 ohm mener jeg å ha lest, altså ikke maks hva forsterkeren klarer å trekke fra strømnettet.

toppmodellen sc lx 90 står bakpå at trekker ca 450 watt men den kan trekker over 2,5 kw fra strømnettet på max.

Håper dette hjalp litt.
    oki.

takker.

så den er da en del kraftigere, det er jo bra, for eg trenger litt ekstra krefter, og to HDMI utganger...
    må se hva eg kan få for LX-70'en da...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Svaret sitter i at det er digitale forsterkere i 81, mye bedre forsterker...
    men lurer bare på en ting, kva er egentlig en digital forsterker?? En analog forstereker består jo bare i grove trekk av darlington koblinger og kondensatorer, viss ikkje eg husker helt feil, men korleis er en digital forsterker bygd opp, korleis funker de i grove trekk??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •