Koble til effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til effektforsterker

hei..

Sikkert mange sånne spørsmål fra før, men fant ikke noen i farten. Så spør igjen..

Har en NAD integrert forsterker som jeg skal koble til en Nad 216 effektforsterker til. Som jeg skal brokoble et par cerwin vega høytalere på..
    På den vanlige forsterkeren er det 2pre-out innganger og en main in. Pre-out 2 er koblet til main in med sånn "bro" eller hva du kaller det.

Åssen skal jeg koble til effekforsterken, til pre-out 1? og er det bare en rca kabel jeg skal bruke? eller skal jeg bruke både left og right?
    For på nad 216 står det ved siden av Input left (mono)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan 216 brokobles?
    Når du brokobler en 216 får du bare én kanal, den kan altså drive én høyttaler. Da må du ha en 216 mer til den andre kanal.
    Du tar bøjlen av Preout 2 Left/Main INN terminalen på den integrerte.
    Fra Pre Out 2 Left setter du en rca kabel, og fører da denne til 216 sin Main INN Left.
    Nå må du tilslutte den ene høyttaleren til høyttaler terminalen på 216, som det er vist ved terminalen, eller se i manualen. Normalt skal de tilsluttes med pluss på ene kanal og minus på den andre.
    Samme med høyre kanal, med en ekstra Nad 216.
    Vil du kjøre normalt, da tar du begge bøjler av den integrerte, tilkobler en rca i høyre og venstre PreOut 2, kobler disse til Main Inn Left og Right på 216, og tilkobler de to høyttalere som vanligt til 216 sine høyttaler terminaler.
    Når du fjerner bøjlene vil den integrerte bare fungere som forforsterker. Kilder tilsluttes her, og her regulerer du volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for raskt svar..