Erfaringer med Lyngdorf forsterker og Logitech squeezebox?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Lyngdorf forsterker og Logitech squeezebox?

Heisann!

Har en Lyngdorf forsterker SDAI2175 og lurer på å kjøpe Logitech Squeezebox Duet, da jeg har en ganske stor samling musikk på PC'en.

Det jeg lurer på er om det er noen andre som har erfaring med disse komponentene og om lyden vil bli bra?

Vil dac'en i squeezeboksen gjøre en grei jobb med lyden?

Erfaringer, hjelp og svar mottas med takk!!!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Datteren min har en Duet - og vi har testet den både med og uten ekstern DAC. Lyden uten DAC er forsåvidt grei nok, men ingen höjdare - men helt OK til nettradio og lignende lavoppløst musikk. På musikk av CD-kvalitet anbefaler jeg en ekstern DAC. Selv en såpass rimelig DAC som Cambridge DacMagic løfter lyden adskillige hakk.

Hva som vil passe til Lyngdorf'en din, skal jeg ikke ha veldig sterke meninger om. Spørs litt på hva slags høytalere du har og hvordan du liker lyden. Men jeg kan ikke tenke meg annet enn at både Cambridge DacMagic og den nye Abrahamsen DACen kan være verdt å sjekke ut - bare for å ha nevnt noen DACer i budsjettklassen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •