HD lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: HD lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD lyd

Hvordan får jeg HD lyd dekodet fra en Panasonic BD35 til en Yamaha receiver RX-V 363?

Panasonicen har innebygget decoder for HD lyd men jeg får ikke lyd når jeg kobler via HDMI til receiveren min.
    Får bare lyd når jeg kobler optisk kabel fra Panasonicen til optisk inngang på Yamahaen(CD-in).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om din receiver ikke støtter hd lyd må du bruke de analoge utgange fra Panasonic´en til analoge 5.1 inngange på din receiver.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du HDMI-inngang som stötter både lyd og bilde, skal du kunne få HD-lyd. Hvis dette er en eldre forsterker som ikke dekoder HD-formatene, men som allikevel har HDMI-inngang som stötter både lyd og bilde, må du sette Blu-ray-spilleren til å sende ut lyden via LPCM.
    Har du ny receiver som dekoder HD-lyden internt, kjörer du bitstream ut fra spilleren. Husk å aktivere HDMI på både receiver og spiller.

Edit:
    Kjörer du HD-lyden via LPCM, vil det bare stå LPCM, multichannel eller lignende i displayet, ikke DTD-HD Master etc.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har du HDMI-inngang som stötter både lyd og bilde, skal du kunne få HD-lyd. Hvis dette er en eldre forsterker som ikke dekoder HD-formatene, men som allikevel har HDMI-inngang som stötter både lyd og bilde, må du sette Blu-ray-spilleren til å sende ut lyden via LPCM.
    Har du ny receiver som dekoder HD-lyden internt, kjörer du bitstream ut fra spilleren. Husk å aktivere HDMI på både receiver og spiller.

Edit:
    Kjörer du HD-lyden via LPCM, vil det bare stå LPCM, multichannel eller lignende i displayet, ikke DTD-HD Master etc.
    Til Niels: Analog ut er bare L og R..

Hvordan vet jeg om den støtter både lyd og bilde? Den har HDMI 1.3 og er ny fra Yamaha.
    Den dekoder ikke formatene selv, dekodingen utføres av BD spilleren.

Skal jeg sende Bitstream eller PCM? og skal secondary Audio stå på on eller off?

Hvordan aktiverer jeg HDMI på både receiver og spiller?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bitstream skal det nok stå på. Da sender den informasjonen til recieveren slik at den kan dekode signalet. Men da må jo seff recieveren ha innebygd dekoder for hd lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Bitstream skal det nok stå på. Da sender den informasjonen til recieveren slik at den kan dekode signalet. Men da må jo seff recieveren ha innebygd dekoder for hd lyd.
    Receiveren har IKKE innebygd dekoder for HD lydformat. Dekodingen blir utført av BD spilleren som har innebygd dekoder for DTS HD Master Audio og Dolby TrueHD.

Receiveren har HDMI 1.3 og er ny.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bitbatman
    Receiveren har IKKE innebygd dekoder for HD lydformat. Dekodingen blir utført av BD spilleren som har innebygd dekoder for DTS HD Master Audio og Dolby TrueHD.

Receiveren har HDMI 1.3 og er ny.
    Har den HDMI 1.3 kans jeg ikke skjønne annet een at den skal støtte lyd og bilde. Sett BD-spiller til å sende ut som PCM (LPCM).
    Gå inn i menyen på både spiller og receiver. En eller annen plass der vil det stå noe om du skal bruke HDMI eller optisk etc. Har ikke kjennskap til akkurat denne receiver eller spiller, så mere enn det kan jeg ikke hjelpe deg med.
    Jeg ville jo egentlig tro at dette skulle gå automatisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •