Forvregning i lyden fra TV/PC til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Forvregning i lyden fra TV/PC til forsterker

Hei!

Jeg har en denon 1801 stående i stua mi som jeg bruker til hjemmekino. Den spiller fint på alle innganger som jeg har teste.

Vanligvis har jeg brukt en iPod som er koblet via minijack inn til forsterkeren for å spille musikk, men fant forleden dag ut at TVn har minijack utgang til lyden på siden. Prøvde å koble forsterkern til den (med samme kabel som jeg bruker til iPoden). Får lyden som skal komme, men en hel del annen skurring og piping. Prøvde å koble et vanlig koss headsett inn i samme inngang, da ble det fin lyd.

Prøvde av ren nysjerrighet å koble min bærbar PC med samme kabel, da ble det også en hel del forstyrrelse i lyden.

Det går altså helt fint å koble till vanlige PC-høytalere/headsett til både TV og bærbar, men så fort jeg prøver meg med forsterkeren blir det bare ulyd i høytalerne.

Tips til hva som må gjøres? Er det forsterkeren som ikke takkler signalene fra TV/PC? Kan det være kabelen til tross for at den fører lyd fra iPoden helt uten problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV og PC har gjerne et høyere signalnivå enn det en bærbar enhet har. Dette er fordi en bærbar enhet har begrenser med strøm fra batteriet, mens tver har uendelig med strøm tilgjengelig.

Jeg er ikke sikker på om det er det som gjør det, men det kan være det....

Ellers så legger jeg merke til at de komponentene du har problemer med er typiske jordede komponeneter.

Har du prøvd å spille av lyd fra PC'en mens den i seg selv kjører kun på batteri?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    TV og PC har gjerne et høyere signalnivå enn det en bærbar enhet har. Dette er fordi en bærbar enhet har begrenser med strøm fra batteriet, mens tver har uendelig med strøm tilgjengelig.

Jeg er ikke sikker på om det er det som gjør det, men det kan være det....

Ellers så legger jeg merke til at de komponentene du har problemer med er typiske jordede komponeneter.

Har du prøvd å spille av lyd fra PC'en mens den i seg selv kjører kun på batteri?
    Nope, har ikke prøvd dette, takk for tipset Skal gjøre et forsøk når jeg kommer hjem fra jobben.

Kan samtidlig prøve ut med 3 andra laptops som jeg har liggende for å se om det samme problemet oppstår.

Finnes det noe utstyr som kan settes imellom forsterker og evt TV/PC for å fikse dette uten at det vil koste skjorta?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Selbyggen
    Nope, har ikke prøvd dette, takk for tipset Skal gjøre et forsøk når jeg kommer hjem fra jobben.

Kan samtidlig prøve ut med 3 andra laptops som jeg har liggende for å se om det samme problemet oppstår.

Finnes det noe utstyr som kan settes imellom forsterker og evt TV/PC for å fikse dette uten at det vil koste skjorta?

Prøv med galvanisk skille da det ofte skapes støy når man får forskjellige jordingspotensiale(dette høres ut som jordings støy)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvorfor du vil koble noe via tv´et......, men, om den bærbare pc har Toslink digital ut, da bruk den til din Denon. Toslink er galvanisk skille i seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Selbyggen
    TVn har minijack utgang til lyden på siden.

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Vet ikke helt hvorfor du vil koble noe via tv´et......, men, om den bærbare pc har Toslink digital ut, da bruk den til din Denon. Toslink er galvanisk skille i seg selv.
    Tror ikke han har koblet noe "via" tv'en. Bare koblet for å få lyden fra tven ut på anlegget...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Tror ikke han har koblet noe "via" tv'en. Bare koblet for å få lyden fra tven ut på anlegget...
    Stemmer nok det Ser ingen grunn til å koble noe igjennom TVn min :P

Det stemte som det ble nevnt at når jeg spilte lyd fra PCen uten strømkabel i ble lyden fin. Men fiksa en permament løsning ved å handle inn en Airport Express, så nå er det iallefall ikke noe problem å kjøre lyd fra PCen til anlegget (Fungerer sinnsykt bra så langt)

Men skal prøve med galvanisk skille på TVen så får vi se

Takk for masse forslag! :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •