Digitaltuner igjennom Pioneer LX-51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitaltuner igjennom Pioneer LX-51

Hei

Har nettopp fått Pioneer VSX LX-51 i hus. Har en av de gamle digitalboksene (kabeltv, ikke HD) til Canal Digital. Tenkte jeg skulle kjøre denne igjennom Pioneeren for å få oppskalert bilde, men da kommer spørsmålet mitt. Hva slags kabler trenger jeg. Kjøpte en scart til composit, og koblet til forsterkeren men det funket ikke.

Er helt ny på dette feltet så takk for alle svar

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på inngangene på Pioneer´en, men kompositt ville jeg absolutt ikke bruke.
    Har den ikke komponent inngang?
    Da bruker du en scart til komponent kabel, og i menyen setter du Canal Digital boksen til RGB.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg har skrevet feil, bruker en scart til komponent mellom tuner og receiver. Men får ikke noe bilde eller lyd. Må jeg kjøre en komponent mellom tv og receiver? Trudde jeg skulle klare å kjøre den via hdmi til tven.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett i manualen? Har den bilde switching? Hvis den har det skal du kunne kjøre det med hdmi til tv´en ja. Dette må jo sikkert aktiveres i menyen for den komponent inngang du bruker på receiveren.
    Jeg kan nesten ikke svare deg bedre, men andre vet sikkert mer om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lest i manualen, ble ikke noe klokkere av den. Men takk for hjelpen! For bare prøve å knote å se hva som skjer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal absolutt la seg gjøre! Har selv lx 51,og kjører scart til kompositt overgang til reciver,og hdmi derfra og til tv! Funker knall Video-convertering må stå på on! Og hdmi på "amp" (for lyden)
    Så du får bare "knote" på litt Lykker til!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent inneholder ikke lyd, kun bilde. Du får følgelig ikke lyd med løsningen scart til komponent fra digitalboksen til receiveren. Du må koble egne lydkabler, f.eks. ordinære stereokabler (Phono/RCA).

Vedrørende bilde må digitalboksen din settes til å sende RGB ut. Mulig heller ikke det fungerer ettersom det kan være forskjell på RGB og komponent. Her er jeg litt på tynn is altså, men jeg mener å huske at komponent ikke er RGB, men en form for RGB minus grønt. Derfor står det ofte noe slikt som Y-G, R-G (eller noe i den retningen) på de diverse komponent-inngangene. Hvis jeg ikke husker feil, er grønt-signalet erstattet med synk-signalet for å spare båndbredde ved kringkasting. Alt som ikke er rødt eller blått, tolkes som grønt.

Om RGB ut fra din digitalboks er det samme formatet som komponent inn i receiveren, spiller ikke dette noe rolle. Dersom du i motsatt fall ikke får bilde, kan ovennevnte være forklaringen.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går ikke og kjøre RGB inn på komponet inngang det er to forskjelige bilde standarer. så sant ikke reciveren har konverter RGB -komponet inn bygd .kompositt er den dårligste bilde over førig som er mulig og bruke.
    se heller om tuneren din har mulighet til og overføre S-video mye bedre en komposit.hvis du bruker kompositt så er det ikke sikkert at bilde blir noe bedre en at du kobler rett i tv-en med scart og RGB.
    det er konvertere og få kjøpt som denne.
    Leteng - Cypress Konverter SCART > YPbPr

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller prøve med komponent kabel, men da i Canal Digital mottageren sette utgangssignal til PAL ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du bruker en scart til komponent så må tuner ha mulighet til og velge komponent ut.hvis ikke så har du forsatt bare en RGB kabel med 3 phonoplugger
    hjelper ikke og sette den i pal.jeg har topperfild tuner som sender komponent ut gjennom scart.brukte den på projektoren min prøvde og bytte til RGB i menyen på topperfilden men da ble bilde svart det virket ikke.
    men det er jo bare og prøve fram og se om pioneer takler det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •