forsterker til esl-63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til esl-63

Hei. Jeg har en snikende følelse av at min nad 3020 ikke yter mine Quad`er full rettferdighet. Kunne jeg få et godt råd, gjerne om hva som finnes på bruktmarkedet av passende produkter?
    MVH J

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3020 er nok i minste laget ja. Jeg prøvde 3020 på mine Audiostatic, og det spilte fint, men, der var ingen sammenlikning opp til en god klasse A.
    Tror audiophile.no har en test av esl-63, prøv å se....
    Men ellers, hvasomhelst der er stabilt. Bryston sin "Vice President", James Tanner, han bruker Bryston 2B på hans 2905. Dette er samme amp som i min B100.
    Hva med rør? Se tråden til KjellB om hans Music Angel, kanskje du kan slenge inn et spørsmål der.....
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja Music Angel KT88 driver fint de gamle Quad elektrostater, ifølge rapporter jeg har hørt. Har ikke eksakt referansen på det, men husker at det ble rapportert her.

Selv hørte jeg de gamle Quad'ene i 1973 ved besøk hos en engelsk hifi-entusiast som bodde her i byen - en utrolig opplevelse som igjen viser hva 70-årene hadde å gi. De ble der drevet av den gamle Quad 303 power amp.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quad 303 er jo en klassiker. Et søk på E-bay f.eks. kan være lurt kanskje?
    Quad 303 og 606 burde være rimelige å få tak i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene.
    Så hvis jeg skaffer en MA og bruker min TR 2025 som pre, så ligner det noe?

Kan Tandbergen fungere alene? Hvis det er kraft det kommer an på så er kanskje det nok til å pensjonere naden? Jeg spør fordi den må fikses litt på før jeg prøver..

MVh

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke MA en integrert forsterker da? Da trenger du ikke pre jo...
    TR2025, har den PreOut?
    Du kan bruke den som pre om den har det, ellers kan du modifisere den som pre ved hjelp av hodetelefon utgangen, men, jeg ville nok ikke gjort det nei.
    Det virker litt som du mener 25-30 watt er nok for Quad 63.....jeg tror du vil blive overrasket om du kjøber en MA altså.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med preamp var en nybegynnertolkning av tråden om MA et annet sted her, aner ikke hva det skulle være godt for egentlig Kanskje for å holde det hele litt i 70-tallet.
    Jeg trodde ikke Quadene skulle ha så mange watt, men at det kunne være kinkig å finne en god match.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joef
    Takk for svarene.
    Så hvis jeg skaffer en MA og bruker min TR 2025 som pre, så ligner det noe?

Kan Tandbergen fungere alene? Hvis det er kraft det kommer an på så er kanskje det nok til å pensjonere naden? Jeg spør fordi den må fikses litt på før jeg prøver..

MVh

Du må gjerne bruke din fine Tandberg som pre - da får du jo tonekontroller, m.m. og en viss Tandberg-påvirkning av lyden - det kan godt virke positivt.

Ta ut signalet fra hodetelefon og over til MA inngang, og sett MA volum på kl 10 (må eventuelt tilpasse litt der). Så kan du benytte volum på Tandbergen. Eller du bruker volum på MA'en.

Music Angel KT88 er i virkeligheten en ren power amp, men med så stor følsomhet at den kan fungere som integrert forsterker, når man som her har satt input selector og volum foran hele elektronikken. Det er slik de fleste rør-forsterkerne er konstruert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •