Effektforsterker til min vsx lx 51,eller ny receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til min vsx lx 51,eller ny receiver?

Har begynt å kikke etter ny effektforsterker til min vsx lx 51 receiver,kunne trenge litt mere effekt til å drive mine B&W DM 683.
    Eller en kraftigere receiver?
    Har 2 stk. Kef gulvstående til bakhøytalerer de fungerer godt,senter blir skaffet senere.
    Subben er XTZ 10.16 Deler på 80 hz.Hørt litt på Parasound nc 2250 med et annet oppsett likte lyden(684).Vil det fungere på mine 683 er`.Er det andre som vil fungere bedre til samme pris? Som dere sikkert ser så er jeg nybegynn.Håper på noen tips.Ps har fått gode tips tidligere.http://avforum.no/forum/images/smilies/icon_cool.gif

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert, forsterkeren er så ny at jeg ser ingen grunn til å bytte den. Hvordan liker du lyden da, Pioneeren din er jo litt kvass i toppen mens Parasound som du så på er av den varmere typen.

Liker du lyden nå, bare at den mangler trøkk, eller synes du den er for spiss i toppen? Er veldig mye å velge mellom av effektforsterkere, ser også ut som du har et greit budsjett(hvor står max grensen?).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ligger mere at det er for lite trøkk enn at det er litt kvass i toppen.
    receiveren som kan være et alternativ er en lx 81,men siden jeg bruker den mest til musikk , så kanskje en effekt forsterker eller en interigert forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det at du vil ha høyere volum? Hadde LX50 før jeg fikk LX71 og det er litt mere kraft i LX71 men ikke noe mere bass bare mer kontrolert bass den er mye stramere. Vil tro at f.eks Parasound vil gi deg en mere varm og god lyd hvis du ønsker mer trykk i bass området.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil egentlig ha høyere volum og mere trøkk i bassen.
    Skal en tur innom Hifi-klubben for å høre på flere alternativer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •