Kenwood forsterkar, kordan er denne??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kenwood forsterkar, kordan er denne??

Hei.
    Eg har vert på lydsenteret her eg bur og fant eit tilbud på eit 5.1 system med ein Kenwood KRF-V5300D forsterker.
    Eg lurte på om den forsterkaren er god? har nokon erfaringer med den osv.?
    Kva takler den osv.

Lurer veldig på å kjøpe det settet og trenger litt rask respons.
    Mvh.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen direkte erfaring med denne forsterkern, men spørsmålet er jo hva den skal brukes til, og hva slags krav du har..!

Det er jo ingen tvil om at en surround reciver med til 1500.- ikke leverer noe særlig på noen områder...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Settet den var med på var eit Scansonic sett med gulvståande fronter, center og små høyttalara bak. Veit ikkje namnet på anlegget uheldigvis. Også ein 8 tommers Dantax sub. Han sa det funka bra sammen, eg har ikkje så veldig peiling, men det hørtes veldig godt ut i lokalet.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok kanskje heller satset på en billig Yamaha/Pioneer/Onkyo receiver i stedet.
    Jeg sier ikke at Kenwood er dårlige greier, for det kan jeg ikke påstå da jeg ikke har erfaring med det.
    Men Kenwood er ikke akkurat kjent for å være god på hjemmekino receivere eller andre AV produkter.
    Har hørt at de har mye bra kjøkken maskiner derimot....

Jeg anbefaler deg å høre på flere receivere før du bestemmer deg.
    Husk at receiveren er selve hjernen i hjemmekino anlegget og betyr veldig mye for lydkvaliteten.
    Automatisk romkorreksjon og hdmi innganger er viktige faktorer når du skal skal finne en moderne og god receiver i dagens marked.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Settet den var med på var eit Scansonic sett med gulvståande fronter, center og små høyttalara bak. Veit ikkje namnet på anlegget uheldigvis. Også ein 8 tommers Dantax sub. Han sa det funka bra sammen, eg har ikkje så veldig peiling, men det hørtes veldig godt ut i lokalet.

Hvor mye må du gi for det? Og hvor mye er du villig i å legge i hjemmekino ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg må gi 7000kr for det. Inkludert Kenwood DVD spiller med HDMI og. Eg begynner å stusse litt på om det er den forsterkaren for med nermare ettertanke lurer eg på om det sto "HDMI" i front på eit klistermerke på forsterkaren og. Men meiner også at det sto 5300D på den og. Trur eg må sjekke opp i dette. Har lurt på denne Onkyo STR 606(rett meg om bokstavane er feil :P)
    Den skal visst være ekstremt bra og.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg må gi 7000kr for det. Inkludert Kenwood DVD spiller med HDMI og. Eg begynner å stusse litt på om det er den forsterkaren for med nermare ettertanke lurer eg på om det sto "HDMI" i front på eit klistermerke på forsterkaren og. Men meiner også at det sto 5300D på den og. Trur eg må sjekke opp i dette. Har lurt på denne Onkyo STR 606(rett meg om bokstavane er feil :P)
    Den skal visst være ekstremt bra og.
    Om du må gi 7000 for Kenwood med de høytalerne hva det enn var så er det et ran og tommelen NED.

Kenwood er en billig grei hjemmekino ifølge hifibladene, men er nok ikke værd mer enn en 2000lapp....

Onkyo606 derimot.... da begynner man å snakke...

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenwoods storhets tid er over(high end produkt på 1970 talet), jeg ville heller gått for produkter med kjent kvalitet som for eksempel Yamaha, Denon, Onkyo, Pioneer eller Harman Kardon.

Kjøper du brukt på høytaler fronten kan du få et veldigt bra hjemmekino alegg til prisen, sjekk ut surround.no vist du vil handle nytt, mye bra der som for eksempel XTZ og Dynavoice.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg såg subben hadde egen pris på 1700kr, DVD spillaren ligger på hw sin prisguide til 1000kr, forsterkaren koster 2000kr, høyttalarane er eg ikkje sikker på prisen, men dei kosta ein del fordi han hadde fått feil høyttalara fra leverandøren og kunne då selge dette ut til ein rimelig penge.
    Men eg trur eg skal høre med han om ka det vil koste å bytte ut denne kenwooden mot Onkyo 606, ser den står der nede til 4999kr.

Men vil dette spille veldig bra om eg kjøper ein sub til rundt 1500kr i tillegg?
    Yamaha RX-V363 F-6 -pakke sort

Eg har maks 7000kr å bruke til anlegg. PCen min er akkurat solgt for 6100kr så har eg rundt 900kr liggande.
    Men på dei Scansonic høyttalarane sa han at han kunne inkludere litt kabler osv.(det er utstillingsanlegget) Og berre det er rundt ein 600-700kr i kabler rekna eg på.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, får du med kabler er jeg 99% sikker på di er verdt mindre enn 100kr, så det sparer du ikke mye, jeg ville sjekket brukten. Demo er jo nesten det samme som brukt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skulle gi med kablane som han visste meg. kabel til 69kr pr. meter til front og center, 1 sub kabel, og bakhøyttalarakabla til 10kr pr. meter.
    Kjenner ein anna som har handla anlegget sitt der og, han kjøpe litt heftige saker som den Onkyo 606 og eit sett Audio Pro til 13000kr(pluss forsterkar)

Han greide og å få kabla inkludert, og det er dei kablane som eg og får.
    Men kordan er det DynaVoice settet eg linka til i forrige post i forhold trur dykk?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg såg subben hadde egen pris på 1700kr, DVD spillaren ligger på hw sin prisguide til 1000kr, forsterkaren koster 2000kr, høyttalarane er eg ikkje sikker på prisen, men dei kosta ein del fordi han hadde fått feil høyttalara fra leverandøren og kunne då selge dette ut til ein rimelig penge.
    Men eg trur eg skal høre med han om ka det vil koste å bytte ut denne kenwooden mot Onkyo 606, ser den står der nede til 4999kr.

Men vil dette spille veldig bra om eg kjøper ein sub til rundt 1500kr i tillegg?
    Yamaha RX-V363 F-6 -pakke sort

Eg har maks 7000kr å bruke til anlegg. PCen min er akkurat solgt for 6100kr så har eg rundt 900kr liggande.
    Men på dei Scansonic høyttalarane sa han at han kunne inkludere litt kabler osv.(det er utstillingsanlegget) Og berre det er rundt ein 600-700kr i kabler rekna eg på.
    Uten at jeg har hørt på akkurat den pakken du hadde funnet på surround.no, så tror jeg den er et veldig trygt valg. Såvidt jeg kan se, får du mye kvalitet for pengene. Da kan du jo ta deg råd til en sub ved siden av, og vips så har du et kult anlegg

Når det gjelder Kenwood, har jeg hatt en kenwood reciever i ti år (den har gått i arv til lillebror nå), og den var helt ålreit. Den pustet litt liv i de forrige høyttalerne mine, men det var åpenbart at den helst skulle vært kraftigere. I tillegg syntes jeg den gav et ganske spinkelt lydbilde. Ikke noe skikkelig trøkk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur eg går for Scansonic settet, visst eg greier å få kabler og sånt inkludert i prisen. Så oppgraderer eg til Onkyo 606 forsterker når sommaren nermar seg. Mulig eg får meg ein sommarjobb visst nokon trenger hjelp og, da blir det jo litt penger til forsterkar

Edit: Det meste er vel bedre enn det Logitech Z-5500 høyttalarasettet eg har no?
    Ta ein titt på AVforum.no - Intel94's hjemmekino så ser dykk kva oppsett eg har no...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur eg går for Scansonic settet, visst eg greier å få kabler og sånt inkludert i prisen. Så oppgraderer eg til Onkyo 606 forsterker når sommaren nermar seg. Mulig eg får meg ein sommarjobb visst nokon trenger hjelp og, da blir det jo litt penger til forsterkar
    Er veldig greit med det man har hørt på ja
    Sommerjobb er knall, da renner det plutselig inn litt ekstra cash til ny forsterker om du skulle bli misfornøyd med kenwooden.
    Lykke til med kjøpet uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TakkTakk
    Pengane for PCen står sansynlig på konto på mandag, så da skal eg ned å handle^^

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TakkTakk
    Pengane for PCen står sansynlig på konto på mandag, så da skal eg ned å handle^^
    Da er det bare å glede seg til mandagskvelden, med kobling og lytting til krampa tar deg

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TakkTakk
    Jeg ville bare gi deg et par tips på tampen.
    For 7000 + litegrann så tror jeg du kan få noe som spiller meget bra.

Onkyo er en meget bra receiver, den vil garantert gi deg meget bra kino og musikklyd.

Vil bare tipse om at Dynavoice høytalere matcher Onkyoen veldig bra.
    Dette fordi Onkyo er ganske nøytral.

Dynavoicene er heller ikke så dyre, de har vunnet en drøss med priser og gir veldig god lyd.

Lykke til.

Edit nevermind.. så ikke at du hadde bestemt deg..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt akkurat opp et hjemmekino oppsett med Yamaha 663 og Dynavoice f6 surround pakke. Det låt faktisk ganske bra, og jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde kjøpt i denne prisklassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Jeg satt akkurat opp et hjemmekino oppsett med Yamaha 663 og Dynavoice f6 surround pakke. Det låt faktisk ganske bra, og jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde kjøpt i denne prisklassen!
    ****! Dette blir bare dritvansklig. Har selfølgelig lyst på det BESTE til 7000kr da(tenker nytt, ikkje brukt anlegg)
    F6 har eg lest MYKJE om, og dei kjem jo kjempegodt ut.
    Dette blir seriøst vansklig :/

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenwood er liksom ikke noe særlig...

Yamaha663 eller Onkyo er derimot en seriøs hjemmekino...
    F6 også..

Står det mellom å kjøpe dette og heller kanskje gi en tusenlapp eller to mer, og du kan ha mulighet til det.
    Så anbefaler jeg deg sterkt å hoppe glatt over det Kenwood tilbudet.

Du kan jo feks gjøre som meg, kjøpe Onkyo eller Yamaha sammen med F6 og Centeren. Så kan du kjøpe sidehøytaler og sub senere når du får råd.
    Dette skulle holde deg greit innenfor budgettet for denne gang.

Du kommer ikke til å angre det, sjangsen er at Kenwood alternativet heller får deg til å angre og kjøpe nytt....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •