Demopris Yamaha 1800 / Onkyo 805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demopris Yamaha 1800 / Onkyo 805

Hei ! Lurer på om noen kan hjelpe en "newbie" slik at jeg ikke blir lurt
    Yamaha 1800 førpris 9995 nå 6500
    Onkyo 805 førpris 11000 nå 8000.-

Disse har stått som demo i en butikk et par år og jeg lurer på om de kan være noe å satse på ;o

Produktene er importert gjennom norsk importør!

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! AVshop selger jo ny onkyo 806 for 8000,-
    eg gav 9000,- for 905 brukt.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805 går for å være kraftigere enn nye 806. Jeg har lest noe om at onkyo gjorde om litt på navn-ytelsesgard på den siste serien slik at 876 er arvtakeren til 805.
    Rett meg hvis det er feil....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    805 går for å være kraftigere enn nye 806. Jeg har lest noe om at onkyo gjorde om litt på navn-ytelsesgard på den siste serien slik at 876 er arvtakeren til 805.
    Rett meg hvis det er feil....
    Det er vel riktig det. 805 og 806 kan ikke sammenlignes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Det er vel riktig det. 805 og 806 kan ikke sammenlignes.

Takker for svar Nå er vel denne 805.en et par år da. Hva kan riktig demopris være ?
    Har det skjedd noe på disse 2 årene som gjør at den ikke er kompatibel med lydformat mm ?

På forhånd takk !
    mvh

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forester
    Takker for svar Nå er vel denne 805.en et par år da. Hva kan riktig demopris være ?
    Har det skjedd noe på disse 2 årene som gjør at den ikke er kompatibel med lydformat mm ?

På forhånd takk !
    mvh
    Det kommer litt an på hva du skal bruke den til med tanke på høytalere og tv/projektor.
    Det som jeg har inntrykk av er oppskalering av bilde samt at anntal hdmi in/ut og den automatiske romkoreksjons funksjonen utvikler seg fra modell til modell.

jeg valgte å gå for en yamaha rx-v3800 da jeg syntes jeg fikk mye for penegene og at den tilfredstilte mine krav iforhold til spec. Denne er lik rx-v1800 på de fleste områder.

Mener yamaha 1800 har ligget på rundt den prisen du nevner på bruktmarkedet +-

Yamaha er vel best på film mens onkyoen gjør en litt bedre jobb med musikk. Dette er inntrykket jeg har fått etter å ha lest tester og tråder her inne på avforum.

En ting som avgjør litt om prisene er bra eller ikke er jo om du får full garanti på de?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 1800 ble solgt flere steder ny til ca 8000,- da 1900 kom.
    Tok selv en pris forespørsel rundt om på 1900 i November 2008 å kunne kjøpt ny for 8500,-kr. (spurte ikke om pris på 1800)

6500,- for en demo 1800 (eller for den saks skyld brukt) vil ligge på det prisnivået .
    Markedet er villig til å betale den prisen å da finner eller får du neppe kjøpt 1800 billigere.

Selv mener jeg at priser og prisnivå demo/brukt er generelt selgers gulltid på salg av nyere recivere med mulighet for HD lydcodec behandling (enten privat bruktsalg eller butikk demo)

Forskjell brukt/demo pris og en god nypris er ofte liten så ofte lønner det seg å ta en liten prisjobb selv å kjøpe helt nytt og siste modell til kanskje minimal forskjell fra hva man må betale for eldre brukte/demo modeller.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å svare konkret på spørsmålet i første post. Jeg syntes prisene er ok hvis dem blir levert med full nygaranti og kun er demobrukt i butikk. dvs ikke lånt ut til gud og hvermann for testing. Du kan jo sjekke ut den 805 som ligger på avtorget og sammenligne.. uansett lykke til med valgets kvaler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •