rask titt på para nc2125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rask titt på para nc2125

hei..

lite traskt spm.
    har noen testet parasound nc2125 på klipsch rf82? noen som vet om dette er tilstrekligt eller bør en gå for nc2250..
    Spør for jeg her ingen anledninger for å høre dette oppsett selv uten og kjøpe det.
    Er en som selges på torget nc2125 til billig peng,men vil ikke kjøpe for svakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg låner akkurat nå en slik forsterker til RF-62. Har bestemt meg for å gå for Halo A23 da den låter penere og har enda bedre kraftreserver og bedre kontroll på bassene.

Det jeg kan si er at du fint klarer å tømme NC2125 på RF-62, og følgelig også på RF-82. Om dette i praksis er et problem for deg vet jeg ikke. Du skal spille rimelig høyt før det skjer.

-Tim

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil du beskrive forskjellene mellom halo og new classic-seriene da?

Jeg har ikke hørt noen av de, men har lest at NC 2125 er litt "varmere" i lyden en hva A-23 er.. Dette er nemlig også interessant for meg da jeg vurderer en av disse som effekt til mine Triangle..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om varmere er rette ordet, men den kan nok virke slik. Grunnen er at den har noe mindre oppløsning, og låter en tanke mer komprimert enn A23. All forsterkere i denne klassen komprimerer litt i mine ører. A23 har også noe bedre basskontroll, og låter derfor mer ryddig.

Til Triangle kan nok Halo serien passe bra tror jeg.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar..

men ett svar fører til ett nytt spm..
    hvordan blir da forskjellene mellom a23 og nc2250 da?
    klarte du og spille max ut rf63ene dine med a23,isåfall blir jo denne a23 også for liten til mine rf82

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    ok takker for svar..

klarte du og spille max ut rf63ene dine med a23,isåfall blir jo denne a23 også for liten til mine rf82

NC2250 har i utgangspunket mer krefter enn A23, og burde derfor være et bedre utgangspunkt..

Du har ikke mulighet til å kjøre balansert med NC serien, og som nevnt er haloen i samme "størrelse" noe mer krutt og rutte med, og det merkes..

men i mitt tilfelle vil jeg påstå at NC2250 er bedre enn A23 på rf82, hvertfall hva krefter angår..

selv mener jeg at lydsignaturen i disse er relativt lik (parasound-lyd i begge altså..:P )

har du ikke planer om å kjøre balansert ville jeg sagt at NC serien er et bedre kjøp pr krone, men alt i alt ikke fult like god som Halo, men disse koster jo også en del mer..

du vil også kunne merke gode forbedringer med NC2125 - men spiller du mye høyt - veldig høyt vil du kunne gå tom for krefter.. så spørs det på behovet ditt.. men NC2250 vil du ikke trå veldig feil hvertfall!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal spille ganske så høyt om 2125 ikke er kraftig nok hehe. Jeg kan iallefall spille høyere enn jeg liker å gjøre med min. Da er det jo ingen last under 80hz da.

Før jeg fikk subwoofer så kjørte jeg fullrange 99.36 og da var ikke 2125 på langt nær kraftig nok. Men dette er jo høyttalere som er mye mer strømkrevende enn dine RF82.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt rf82 sammen med Xindak XA8800MNE. de frister meg litt.
    noen so vet dette med monoblokker par?
    må jeg da ha begge 2 sammen /en til hver HT? forstår ikke helt tilkoblingen av disse monoforsterkerene?
    Audiofoni sier de har fin og varm lyd.. som passer bra til klipsch sin lyse topptone

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar..

Nå er det RF-62 jeg har. Ikke 63. Og ja du vil kunne makse den. Så lenge det spiller rent er det utrolig hvor mye de tåler.

Jeg makset McItnosh MC252 på RF-82 under en konsert DVD, men da spilte jeg fryktelig høyt. Høyttalerne klagde ikke. Måtte bare se om det gikk.

Når det gjelder krefter så har NC2250 no mer enn en A23, men jeg synes A23 har noe mer kontroll, og låter en god del mer oppløst. John Curl vet hva han driver med

-Tim

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Du skal spille ganske så høyt om 2125 ikke er kraftig nok hehe. Jeg kan iallefall spille høyere enn jeg liker å gjøre med min. Da er det jo ingen last under 80hz da.

Før jeg fikk subwoofer så kjørte jeg fullrange 99.36 og da var ikke 2125 på langt nær kraftig nok. Men dette er jo høyttalere som er mye mer strømkrevende enn dine RF82.

Helt sant, men husk at transientene krever vesentlig mer effekt enn det man kjører på det jevne. Skal ikke spille så veldig høyt før jeg hører anntydning til kompresjon på toppene.

-Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pørr igjen jeg : Xindak XA8800MNE denne frister meg... det sies at de er god på klipsch men er d noen her som har hørt eller har disse personligt?
    Ser hvertfall ut som noen monstre og meget pene..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Hvordan vil du beskrive forskjellene mellom halo og new classic-seriene da?

Jeg har ikke hørt noen av de, men har lest at NC 2125 er litt "varmere" i lyden en hva A-23 er.. Dette er nemlig også interessant for meg da jeg vurderer en av disse som effekt til mine Triangle..
    Stikk motsatt, men minimal forskjell. Halo er litt mer detaljert.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    har testet mine 82 på de største monoblokkene spilte bra men ble litt skrikende på høyt volum.ikke helt bra match ,prøv en hca strømsterke som f

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Jeg vurderer selv å kjøpe x 2 Parasound new classic 2125 å kjøre de på mono med 400 watt pr høytaler til mine B&W 683.

Er dette en go ide eller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow
    Jeg vurderer selv å kjøpe x 2 Parasound new classic 2125 å kjøre de på mono med 400 watt pr høytaler til mine B&W 683.

Er dette en go ide eller?
    Nei. Bedre å bi-ampe kontra brokobling. NC2125 liker seg ikke særlig under 4ohm i brokloblet modus. Ofte forringer det også lyden. 683 har en litt snodig impedansekurve og kan være noe vansklige å dra. Men hadde det vært opp til meg så hadde jeg valgt en NC2250 istedenfor to stk NC2125.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nei. Bedre å bi-ampe kontra brokobling. NC2125 liker seg ikke særlig under 4ohm i brokloblet modus. Ofte forringer det også lyden. 683 har en litt snodig impedansekurve og kan være noe vansklige å dra. Men hadde det vært opp til meg så hadde jeg valgt en NC2250 istedenfor to stk NC21125.
    Ok da veit jeg det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen har fått bedre lyd og glede av og koble nc 2125 på rc62 center HT? hvodan hadde dette evt hvert vist en parrer rf82 med eks.vis med Xindak XA8800MNE.. vil da lydbilde/perspektivet være feil pga 2 forskjellige effekforsterkere med forskjellige lydsignaturer?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen har fått bedre lyd og glede av og koble nc 2125 på rc62 center HT? hvodan hadde dette evt hvert vist en parrer rf82 med eks.vis med Xindak XA8800MNE.. vil da lydbilde/perspektivet være feil pga 2 forskjellige effekforsterkere med forskjellige lydsignaturer?
    Kan vel få litt forskjellig lydsignatur, men det er jo bare å prøve det ut. Begge disse merkene har en varm klangbalanse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •