Ny forsterker pluss ymse gamle høytalere. Lar det seg gjøre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker pluss ymse gamle høytalere. Lar det seg gjøre?

Jeg har tenkt å begynne å bygge et surround-anlegg\hjemmekino

I den sammenheng lurer jeg på om det er mulig å begynne med en helt dugelig forsterker, og i første omgang bare bruke gamle høytalere, for så å bytte ut etterhvert som lommeboken tillater det. Kan jeg rett og slett koble forskjellige gamle høytalere av varierende effekt og størrelse, slik at jeg får et enkelt sourround-anlegg?

Fra før har jeg ymse høytalere. Dette er snakk om høytalere fra to forskjellige kompaktanlegg (fire stykke, tenkte to var brukbare framme, og to bak), pc-høytalere fra logitech (tenkte kanskje å bruke disse som sidehøytalere), og en sub som er del av samme logitch høytalersett.

Lar dette seg gjøre? vil det være problematisk å koble veldig forskjellige høytalere sammen i ett system?

I all hovedsak vil jeg kjøre lyd optisk fra PS3. Anlegget vil bli brukt til særlig spill og film, og selvsagt musikk. Jeg bor i en familieleilighet i en studentby, så noe voldsom lydstyrke er foreløbig ikke viktig, bare at jeg får surround-lyd.

Håper noen gode sjeler kan hjelpe meg litt her, da jeg er helt grønn på lyd og anlegg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvfølgelig. Alle høyttalere kan kobles til en forsterker, uansett alder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •