Yamaha rx-v1800 vs rx-v1900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rx-v1800 vs rx-v1900

Ja, jeg har søkt og lest i flere timer men får ett litt utydlig inntrykk av forskjellene / likhetene her!
    Greia er at jeg ikke får bestemt meg for hva jeg skal gå for, har sett på onkyo,pioneer,denon og yamaha og vil ha mest mulig for pengene til mine dali concept serie.

Jeg fikk ett tilbud på 7395.- for en utstillingsmodell av yamaha rx-v1800 og lurer på om jeg skal slå til på det eller om rx-v1900 er ligger ett betydelig steg foran!

Noen som kan hjelpe meg med å beskrive de viktige forskjellene?

Takknemlig om noen tar seg bryet

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH

Så trykker du på sammenlign produkter.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for den Litt flau over å ikke å ha undersøkt denne siden grundigere tidligereops:
    ser 1900 har flere målinger under ypao, er dette hørbart?

Mener jeg har lest noe om at 1900 har bedre/mer avansert lyd i de resterende høytalerene utenom frontene med tanke på hd-lyd iforhold til 1800 er jeg inne på noe her?

Så er det video oppskalerings biten, der står det Nei på 1900 og "Kun HDMI: 720p, 1080i eller 1080p" på 1800. Har 1800 noe her som mangler på 1900?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    takk for den Litt flau over å ikke å ha undersøkt denne siden grundigere tidligereops:
    ser 1900 har flere målinger under ypao, er dette hørbart?

Mener jeg har lest noe om at 1900 har bedre/mer avansert lyd i de resterende høytalerene utenom frontene med tanke på hd-lyd iforhold til 1800 er jeg inne på noe her?

Så er det video oppskalerings biten, der står det Nei på 1900 og "Kun HDMI: 720p, 1080i eller 1080p" på 1800. Har 1800 noe her som mangler på 1900?
    Er i nok neppe noen ulempe med flere målinger.

Mener å ha hørt noe slikt selv - at 1800 kun leverer hd lyd til frontene. Har lest det et sted, men om det stemmer er en helt annen sak.

1800 har ikke noe bedre video-del enn 1900.

Hva med å se på 3900? Den har vel en bedre oppskalerings bit på bildesiden enn 1900 og litt kraftigere forsterkerdel. I tillegg er det bedre justeringsmuligheter på den. Bare et lite tips. Og husk - det er mulig å få en god pris flere steder på disse. Hørte vel om noen som fikk 3900 for rundt kr 12 000 på El-Kjøp.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12000,- for 3900 på Elkjøp. Da tror jeg vi snakker om en såkalt vennepris, eller familiepris de ansatte kan ordne med. Ikke noe de ordner for vilt fremmede.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RXV1900 benytter 192kHz/24bit sampling for alle kanaler, mens RXV1800 kun benytter høykvalitetssampling for de to frontkanalene. Men det er stort sett forskjellen. Hmm.. Ja! Det og USB-inngangen. Hehe
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er en annen forskjell som gjorde at jeg venta på V1900 framfor V1800: V1800 kan ikke vise alle 0-255 sortnivåene, kun 16-235, mens V1900 tar hele rekka.

Har det noe å si? Ikke hvis du kun ser på Blu-Ray/DVD, da de kun viser 16-235. Men skal du koble på PS3 eller PC, så kan det ha noe å si.

Men: På PS3 (og sikkert også på PC'en) kan du stille sort/hvit-nivå til å bruke 16-235, istede for 0-255. Og da snakker vi ikke om klipping, men "komprimering" hvis jeg har forstått det riktig, som gjør at du mister kun ørlite informasjon i bildet.

Jeg bruker derimot "Full Range" (0-255) for spill, mens "Limited" (16-235) for DVD og Blu-Ray. Det gjør også at jeg må ha to settinger på PJ (evt TV), for å få riktig innstilit bilde.

EDIT: Dette gjelder selvfølgelig kun om du bruker den som HDMI-switch.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har skjønt sitter det 4 stykk identiske DAC’er (2 kanaler hver) også i 1800. Selv har jeg en 1800, og er kjempefornøyd. Den største (eneste?) mangel i forhold til 1900 er etter min mening at den ikke viser 0-255, men dette er noe jeg ikke har behov for nå.

Etter å ha sett prisene på bruktmarkedet, kommer jeg nok ikke til å kjøpe nytt når det gjelder receiver ved neste oppgradering. Forandringene mellom modellene er ikke så store så lenge det ikke kommer nye formater…

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det rx-v3800 på meg, skal hente den imårra