Hvordan koble opp, amatør:(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble opp, amatør:(

Jeg har en prosjektor i kjellerstua, før så hadde jeg en dreambox koblet opp mot den. Lyden koblet jeg fra bak på boksen og inn i forsterkeren med vanlig phono plugger Left og Right(rød og hvit). Nå har jeg byttet ut dreamboxen med en hd dekoder fra canal digital, men jeg får ikke til lyden, det står audio bak på boksen med standard rød og hvite phono innganger. Men når jeg kobler opp så blir det veldig dårlig og veldig lavt, men når jeg kobler opp bare en kabel så blir det bra, men kun på en høytaler, dette gjelder begge sidene, blir bra så lenge de er bare en kabel som er koblet. Men når begge kobles opp så blir det dårlig igjen. Noen som vet hva jeg må gjøre?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker har du? På en HD-tuner har du vel hdmi utgang? Har du hdmi inngang på forsterker,bør du bruke denne! Hvis ikke er det vel best å bruke optisk el coax!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket tilkoblingen på høyttalerne og jeg, det høres ut som at de er ute av fase, slik at de låter best en og en, men når de spiller sammen blir det tull. Men for all del, er ikke sikkert det er det.
    Fortell gjerne litt om utstyret generelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hd kobling på dekoderen ja men ikke på forsterkeren. Forsterkeren er en Phillips FR 996, ca 5-6 år gammel. Lyden fungerer som den skal på cd og dvd så det er ikke noe feil med høytalerne tror jeg. Det jeg gjør er at jeg kobler en scart baki dekoderen, den har overgang til audio og video, video går til prosjektoren og lyden til forsterkeren, har prøvd flere innganger bak på forsterkeren for å se om det var noe feil med inngangen, men det var det ikke. Hd dekoderen har også som sagt egne utganger for audio, og lyden blir akkurat likens som når jeg kobler via scart.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker til høyttaler kobling, se til at pluss går fra frosterker utgang pluss til pluss på høyttaler. Sjekk begge høyttalere.
    På Canal Digital sin dekoder må du kanskje inn i menyen, under Audio, og der aktivere den analoge lyd utgang. De-aktiver da den digitale utgang, ellers kan det bli kluss med lyden.
    Denne koanaloge stereo utgang fra dekoderen kobler du til en linje inngang på forsterkeren, tape inn, aux, cd el. lign.

Har du komponent på din projektor anbefaler du kobler komponent fra dekoder til projektor, tror du får mye bedre bilde da. (Om Canal Digital sin dekoder har komponent ut da)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Forsterker til høyttaler kobling, se til at pluss går fra frosterker utgang pluss til pluss på høyttaler. Sjekk begge høyttalere.
    På Canal Digital sin dekoder må du kanskje inn i menyen, under Audio, og der aktivere den analoge lyd utgang. De-aktiver da den digitale utgang, ellers kan det bli kluss med lyden.
    Denne koanaloge stereo utgang fra dekoderen kobler du til en linje inngang på forsterkeren, tape inn, aux, cd el. lign.

Har du komponent på din projektor anbefaler du kobler komponent fra dekoder til projektor, tror du får mye bedre bilde da. (Om Canal Digital sin dekoder har komponent ut da)
    Ok! Skal sjekke dette. Men kan det være noe kluss med koblingene mot høytalerne iom at det virker på cd og dvd?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en annen kabel? Er volume på Canal Digital boksen oppe?
    Ellers er der feil på boksen om du har satt alt som det skal i menyen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •