Cambridge Azur 640A+B&W685 - - - Hvilken effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Azur 640A+B&W685 - - - Hvilken effektforsterker?

Som overskriften missviser så har jeg en Cambridge 640A forsterker og et par B&W DM685 høyttalere. Føler at det er absolutt mer og hente ut av DM685'ene og har tanker om innkjøp av effektforsterker.

De jeg har sett på til nå er rotel 1070 og 1080, Vincent monoblokker sp-996 og sp-997.

De to minste ligger i samme prisklasse og de største i samme prisklasse.

Det jeg lurer på om jeg vil merke vesentlig forskjell med en effektforsterker, og om SP-996 er kraftige nok til at det vil bli til det bedre?

Dersom noen har noen andre effektforsterkere i den prisklassen så kom gjerne med forslag, eneste kriteriet er at det er i nogenlunde samme lyse fargen som cambridgen. (Altså ikke nad)

Håper på et par inspill!:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loco_85
    Som overskriften missviser så har jeg en Cambridge 640A forsterker og et par B&W DM685 høyttalere. Føler at det er absolutt mer og hente ut av DM685'ene og har tanker om innkjøp av effektforsterker.

De jeg har sett på til nå er rotel 1070 og 1080, Vincent monoblokker sp-996 og sp-997.

De to minste ligger i samme prisklasse og de største i samme prisklasse.

Det jeg lurer på om jeg vil merke vesentlig forskjell med en effektforsterker, og om SP-996 er kraftige nok til at det vil bli til det bedre?

Dersom noen har noen andre effektforsterkere i den prisklassen så kom gjerne med forslag, eneste kriteriet er at det er i nogenlunde samme lyse fargen som cambridgen. (Altså ikke nad)

Håper på et par inspill!:-D
    Ville nok ha tittet på Vincent sine forsterkere. Varmere klang enn Rotel. Men en RB 1080 ville tatt livet av dine 685
    Noe overkill ville jeg si.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri bli for mye effekt. Vincent virker spennende. Vincent er vel soom sagt litt varmere. Har du muligheter for å lytte? Tror det vil holde med den minste Vincenten på 2x150w

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Kan aldri bli for mye effekt. Vincent virker spennende. Vincent er vel soom sagt litt varmere. Har du muligheter for å lytte? Tror det vil holde med den minste Vincenten på 2x150w
    Ikke for mye effekt nei, men RB 1080 leverer mye strøm, så mye som den leverer trenger ikke 685.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel har en klang som er relativt stram, men den er utrolig dempet i mellomtonen- Jeg ville helt klart gått for vincent om jeg hadde hatt de valgene du har gitt oss..

=)

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange gode svar allerede jo takk for det!

Det er faktisk vincent jeg har hatt mest lyst på da utseende er mer min smak!

Det er også en pris som er overkommelig.

Det kan bli vanskelig å få til å lytte på vincentene, har bare funnet de på Hifishop til nå.

Jeg er mest på utkikk etter brukt da produkter i denne klassen og oppover ofte blir tatt godt vare på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Rotel har en klang som er relativt stram, men den er utrolig dempet i mellomtonen- Jeg ville helt klart gått for vincent om jeg hadde hatt de valgene du har gitt oss..

=)

MVH
    Lars B
    Enig. Rotel passet bedre til den gamle DM serien, da tenker jeg på S3.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange gode svar allerede jo takk for det!

Det er faktisk vincent jeg har hatt mest lyst på da utseende er mer min smak!

Det er også en pris som er overkommelig.

Det kan bli vanskelig å få til å lytte på vincentene, har bare funnet de på Hifishop til nå.

Jeg er mest på utkikk etter brukt da produkter i denne klassen og oppover ofte blir tatt godt vare på.
    Har hatt RO
    Rotel RB 1090 og Vincent SP 991 på BW 604S3. Helt klart Vincent kom best ut lydmessig. Men det er da min personlige mening. Alle Rotel sluttrinene i 10 serien har tilnærmet samme klangkarakter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ville nok ha tittet på Vincent sine forsterkere. Varmere klang enn Rotel. Men en RB 1080 ville tatt livet av dine 685
    Noe overkill ville jeg si.
    Redigerte litt her, kan en høytaler ta skade av for stor, kraftig forsterker/ta livet av ht?
    Hvordan finne ut om ht har fått nok 8) ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Redigerte litt her, kan en høytaler ta skade av for stor, kraftig forsterker/ta livet av ht?
    Hvordan finne ut om ht har fått nok 8) ?
    Ved normale lyttenivåer går det nok greit, men om du Kobler en RB-1080 på 685 å drar på, kan de ta skade av det. Tipper 6,5" popper ut ved pådrag med den Rotel`n. En RB-1070 er nok et bedre alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke NAD ? Pga utseende-fargen eller lyd-fargen ?
    Har akkurat kjørt NAD C372 på disse.. Og jeg syns det låter rett så fint jeg.
    Når jeg hadde en av mine eksprimentelle perioder på Hifi-Klubben, så bi-ampet jeg Cambridge og NAD. Det var ikke så dumt altså!

Cambridgen på Diskanten, og NAD på mellomtone/bass. Hadde passet bra til disse. :-)
    Men det er da min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ved normale lyttenivåer går det nok greit, men om du Kobler en RB-1080 på 685 å drar på, kan de ta skade av det. Tipper 6,5" popper ut ved pådrag med den Rotel`n. En RB-1070 er nok et bedre alternativ.
    Hmmm ok, takk for svar: "da må svaret bli, popper elementene,ut har de fått nok":-D hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Hvorfor ikke NAD ? Pga utseende-fargen eller lyd-fargen ?
    Har akkurat kjørt NAD C372 på disse.. Og jeg syns det låter rett så fint jeg.
    Når jeg hadde en av mine eksprimentelle perioder på Hifi-Klubben, så bi-ampet jeg Cambridge og NAD. Det var ikke så dumt altså!

Cambridgen på Diskanten, og NAD på mellomtone/bass. Hadde passet bra til disse. :-)
    Men det er da min mening.

Det er nok på grunn av design jeg ikke liker nad ja, har ikke fått hørt så mye på elektronikken deres til å uttale meg der! men man skal aldri si aldri

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mer elle mindre bestemt meg for et par Vincent mono-blokker, skal se om jeg får en prøvelytt med de...

Men mener dere det holder med de minste blokkene sp-996 eller bør jeg gå for sp-997? Kan jo hende høyttalerene blir byttet ut i framtiden

Er det noen som har erfaringer med disse monoblokkene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •