Denon AVR-2809 vs Yamaha RX-V1900 vs Pioneer VSX-LX51 til SBS-01 (5.1) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Er sbs-01 som er 120w jeg skal ha receiveren på, så er litt usikker på hvor stor receiver jeg skal risikere å ha..
    Som andre her forsøker å forklare; du kan ha så stor (kraftig) forsterker som helst. Det er volumbryteren som bestemmer om høyttalerne overlever, ikke hvor mye forsterkeren kan yte.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme jeg blir litt oppgitt over denne tråden. Hvorfor snakke tekniske data i en uendelighet?
    Lyd er ikke tekniske data, det er bare for dumt.
    Musikk er dynamisk, ikke sinus toner.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Receiveren er kanskje litt vel varm og fyldig i mellomtonen" samtidig skriver de under minus sider; "Litt forsiktig
    mellomtone"

Er ikke det motsiende ?
    Synes ikke det. De mener nok at produktet har en varm og fyldig lyd og ikke skarp mellomtone. Noen kaller det tilbakelent.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    VSXL51 har laaaang leveringstid. Jeg veit faktisk ikke kom Pioneer greier å levere den i hele tatt...

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for RXV1900... Bedre reciever, og du får den kjappere 8)
    Du får vel heller ingen med flere tekniske problemer (ref. 1900/3900 tråden).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er da ganske driftsikre de, garanti service og alt.

Jeg hadde selv Yamaha661 i to år uten noe som helst problem. Null problem med drift på 1900 som jeg har nå også.

En ting jeg har litt problem med er komponentmatching i forhold til bla Dynavoicehøytalerne mine...

Men egentlig er jeg ganske kresen på sånt også da.

John her har SbS, såvidt jeg har hørt er SbS en av de mest opplagte matchene til Yamaha.

Da er det liten vits i å velge noe annet synes jeg..

Fokuser på høytalermatch, det er det beste rådet jeg kan gi angående dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer nå om VSX-1018AH kan være et alternativ til sbs-01 settet. Men den har irriterende bare 2 HDMI inn, og jeg kan komme til å ha 1 HDMI kontakt for lite på receiveren;

Hvordan er det hvis jeg kjøper ny pc, og jeg vil koble den til receiveren..er beste løsning å koble den til med en HDMI-kabel..spesielt med tanke på lyden fra mp3-filene ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer nå om VSX-1018AH kan være et alternativ til sbs-01 settet. Men den har irriterende bare 2 HDMI inn, og jeg kan komme til å ha 1 HDMI kontakt for lite på receiveren;

Hvordan er det hvis jeg kjøper ny pc, og jeg vil koble den til receiveren..er beste løsning å koble den til med en HDMI-kabel..spesielt med tanke på lyden fra mp3-filene ?
    Her er faktisk Yamaha1900 i sitt ess.
    Den har nemlig en USB i front som er veldig enkel å koble til en MP3 spiller eller USB penn.
    Det man ellers ofte kobler data sammen med er vel Jack til phono....
    Svært sjelden HDMI, det er bare til bilde.

Ellers så er det et evig knot å få lyd gjennom HDMI fra pc til anlegg. Det har noe med en kopibeskyttelse intensjon å gjøre eller noe sånt...
    Du må først ordne programmer eller usb switcher som kan lure dataen til å tro at du IKKE bruker HDMI osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Den har nemlig en USB i front som er veldig enkel å koble til en MP3 spiller eller USB penn.

Ellers så er det et evig knot å få lyd gjennom HDMI fra pc til anlegg. Det har noe med en kopibeskyttelse intensjon å gjøre eller noe sånt...
    Du må først ordne programmer eller usb switcher som kan lure dataen til å tro at du IKKE bruker HDMI osv.
    Men det er ikke mp3 fra vanlig mp3 spiller eller penn jeg tenker på, det må bli fra harddisken i pc eller htpc(som jeg nettopp har oppdaget fins) ops: Regner med htpc fungerer som en vanlig pc med tastatur osv det og ?

Får man koblet til bilde fra pc/htpc til receiver på noen måte i det hele tatt, hvilken måte er evt best ? Hvilken tilkoblingsmåte for lyden fra pc/htpc til receiver kan/må jeg bruke for at mp3 skal låte best mulig ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ikke mp3 fra vanlig mp3 spiller eller penn jeg tenker på, det må bli fra harddisken i pc eller htpc(som jeg nettopp har oppdaget fins) ops: Regner med htpc fungerer som en vanlig pc med tastatur osv det og ?

Får man koblet til bilde fra pc/htpc til receiver på noen måte i det hele tatt, hvilken måte er evt best ? Hvilken tilkoblingsmåte for lyden fra pc/htpc til receiver kan/må jeg bruke for at mp3 skal låte best mulig ?

Bilde: HDMI eller DVI

Lyd: Jack/analogledninger, Optisk, Coax, eller moddet HDMI switch...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde: HDMI eller DVI

Lyd: Jack/analogledninger, Optisk, Coax, eller moddet HDMI switch...
    Kan man koble både HDMI(bilde) og Jack/analogledninger, Optisk eller Coax (lyd) til receiver og ta ut begge deler(bilde og lyd) fra receiver samtidig ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man koble både HDMI(bilde) og Jack/analogledninger, Optisk eller Coax (lyd) til receiver og ta ut begge deler(bilde og lyd) fra receiver samtidig ?
    Det er noen som klarer å kjøre både lyd og bilde via HDMI, men det er en litt vanskelig prosess der man må ha enten et program eller en spesiell HDMI switch....

Du kjører HDMI eller DVI til bilde, samtidig kjører du da helst coax eller optisk... DTS/DD...

I værste fall kjører du som jeg må med laptopen min når jeg ser film på den.. Jack til phono... denne gir kun Pro logic koder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som klarer å kjøre både lyd og bilde via HDMI, men det er en litt vanskelig prosess der man må ha enten et program eller en spesiell HDMI switch....

Du kjører HDMI eller DVI til bilde, samtidig kjører du da helst coax eller optisk... DTS/DD...

I værste fall kjører du som jeg må med laptopen min når jeg ser film på den.. Jack til phono... denne gir kun Pro logic koder.
    Men klarer du å kjøre HDMIen gjennom RX-V1900en samtidig som Jack til phono gjennom 1900 ? Jeg mener..man må vel velge EN kilde på receiveren f.eks DVD..vil ikke receiveren da bruke enten HDMI eller f.eks phono tilkoblingen som hører til kildevalget man har gjordt på receiveren ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men klarer du å kjøre HDMIen gjennom RX-V1900en samtidig som Jack til phono gjennom 1900 ? Jeg mener..man må vel velge EN kilde på receiveren f.eks DVD..vil ikke receiveren da bruke enten HDMI eller f.eks phono tilkoblingen som hører til kildevalget man har gjordt på receiveren ?
    På den gamle jeg hadde så kjørte jeg DVI og det hadde jo ikke Yamaha.

Det jeg gjorde var at jeg kjørte DVI til tvn og Jack analog til receiveren. Det gikk veldig greit.

Jeg vet faktisk ikke hvordan det er med HDMI, men jeg tror 1900 oppfatter det som data, og da får du også ta lyd ved siden av...

Men her må du nesten spørre noen som bruker mediasenter, PC eller HDPC til å se film, for det bruker ikke jeg.

Jeg bare brenner fra data til dvd og kjører i blurayen min dersom jeg kjøper/laster ned noe...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har iallefall noe som heter WTW og BTB.
    Dette har få andre merker og dette kommer veldig godt med til datafilm.
    Oversatt betyr dette blacker than black og whiter than white om jeg husker riktig....

Dersom du ikke har dette så får du pga dataoverføringsdilemmaer dårligere sortnivå og hvitt...

Onkyo har det iallefall ikke, tror ikke Pioneer eller Denon har det heller... Toppmodellene til Pioneer har det kanskje men jeg husker ikke helt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den gamle jeg hadde så kjørte jeg DVI og det hadde jo ikke Yamaha.

Det jeg gjorde var at jeg kjørte DVI til tvn og Jack analog til receiveren. Det gikk veldig greit.

Jeg vet faktisk ikke hvordan det er med HDMI, men jeg tror 1900 oppfatter det som data, og da får du også ta lyd ved siden av...

Men her må du nesten spørre noen som bruker mediasenter, PC eller HDPC til å se film, for det bruker ikke jeg.

Jeg bare brenner fra data til dvd og kjører i blurayen min dersom jeg kjøper/laster ned noe...
    Ok, det går jo å kjøre direkte til tv ja, men hadde vært greit å ha allt gjennom receiveren, og styre med en fjernkontroll.

Men det virker som folk nå begynner å få til lyd gjennom HDMI også, har klippet fra denne tråden:
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Er det ikke mulig å få lyd gjennom HDMI fra htpc til receiver ?
    jo, det er mange skjermkort/lydkort som støtter dette.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer har jo også usb inngang i front,så det er vel hips om haps! Når det er sagt så kobler jeg min HP laptop til min pio lx 51 via hdmi,og det funker knall! Får både lyd og bilde gjennom reciver,og videre til tv! Ingen problemer i hele tatt! Og jeg er ingen datafreak som har gjort noe triksing på noen måte! Kun spesifisere at lyden skal gå til ekstern enhet,og ikke på pc-høytalerne!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Pioneer har jo også usb inngang i front,så det er vel hips om haps! Når det er sagt så kobler jeg min HP laptop til min pio lx 51 via hdmi,og det funker knall! Får både lyd og bilde gjennom reciver,og videre til tv! Ingen problemer i hele tatt! Og jeg er ingen datafreak som har gjort noe triksing på noen måte! Kun spesifisere at lyden skal gå til ekstern enhet,og ikke på pc-høytalerne!
    De nyere laptopene har støtte for dette altså... interressant.

Da må det vel med tiden snart bli en nyere HP laptop enn den jeg har.

Hvilken modell er det du har som har dette forresten? Om det er noenmodellnavn på den da...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,tja si det du Det står HP pavilion dv 2000 rett over skjermen!
    Under står det dv2625eo. Så jeg vet ikke helt jeg! Kjøpte den i hvertfall i mai i fjor for 6500,-
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hmm,tja si det du Det står HP pavilion dv 2000 rett over skjermen!
    Under står det dv2625eo. Så jeg vet ikke helt jeg! Kjøpte den i hvertfall i mai i fjor for 6500,-
    Huffamei, jeg kjøpte den lille treige HP notebooken min for 5700 på telebutikken for ikke så mye lenger siden..

Er vist ikke like heldig med datahandelen jeg ser det ut som... :-?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffamei, jeg kjøpte den lille treige HP notebooken min for 5700 på telebutikken for ikke så mye lenger siden..

Er vist ikke like heldig med datahandelen jeg ser det ut som... :-?
    Huffda - kjedelig sånt ja! Var med andre ord grise heldig jeg da,for jeg tenkte faktisk ikke på dette i hele tatt når jeg kjøpte pc'en! Hadde ikke reciver med hdmi kontakt på den tiden,og det er nå siste halvåret,att hifi interessen har virkelig blomstret opp igjen!
    Kjekt med flaks av og til

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •