Hjelp til nytt hjemmekinoanlegg???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til nytt hjemmekinoanlegg???

Hei....

Jeg er nå i gang med å bytte ut mitt hjemmekinoanlegg. Etter å ha surfet litt rundt på nettet, besøkt noen HI-FI butikker så skjønner jeg at mye har forandret seg siden jeg kjøpte mitt anlegg for 10-12 år siden, noe som har gjordt interessen min vesentlig større.

Denne gangen har jeg bestemt meg for å dele opp innkjøpene slik at jeg kan dra på litt ekstra på hvert komponent. Og jeg kommer til å starte med en forsterker, så et sett med fronthøytalere, osv osv. Iom jeg har tenkt å bruke en del mere penger på morroa denne gang en hva jeg har gjordt tidligere, så føler jeg at jeg kunne trenge litt innput fra dere entusiaster. Ikke bare fra butikkene som (såklart) skryter sine produkter opp i skyene.
    Min erfaring sier at en kan få vel så god hjelp fra brukerne selv.

Jeg kan jo nevne at som fronthøytalere og forsterker til disse 2 så har jeg i dag Dali 909 og en NAD 216 THX med forforsterker. Jeg har center og bakhøytalere i samme klasse (husker ikke nr på dem) med en NAD 216 til disse også, pluss en Serwin-vega 15" sub.

Jeg har hvert veldig fornøyd med dette oppsettet med tanke på alderen jeg var da jeg kjøpte dette (19-20 år) og de interessene jeg hadde da. Masse trøkk, kan spille høyt og det låter greit til film.

Jeg har vel fortsatt disse interessene, men vil ha noe nytt, som spiller godt og ser bra ut i en stue.

Jeg ser for meg å bruke ca 20000 +- på forsterker og 20000-30000 på fronthøytalere (her kan jeg strekke meg litt om jeg føler det er verdt pengene)

Av forsterker som vil jeg ha siste teknologi, og har kikket på 2 typer. Denon AVR 3808-A og Denon 4308-A (jeg heller mere for den siste tror jeg iom den har trådløst nettverk). Disse forsterkerne har jeg testet på HI-FI klubben sammen med DALI IKON 8 og DALI MENTOR 8, og begge settene spillte i mine ører bra.

Så kommer spørsmålet til dere som er litt mere inne i denne verdenen en hva jeg er pr dags dato. Iom jeg kun har hørt på Denon og Dali, har dere noen andre gode tips til meg på andre merker av forsterkere og høytalere som passer godt sammen og som dere varmt kan anbefale. Jeg vil si jeg bruker anlegget 50-50 til musikk og film. Jeg hører på alt fra vg-lista i dårlig mp3 kvalitetet til å kunne dra på med litt ramstein, nickleback, metallica osv når jeg er alene i huset. Så en god allroundhøytaler er vel tingen for meg.

Det ble mye tekst her, men tips og råd mottas med stor takk fra de av dere som føler for det.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På forsterker sida ville jeg kikket på noe fra Yamaha(1900 eller 3900), Onkyo(876 eller 906) eller Pioneer(er vist ikke så lett å få tak i fortida:S).

Jeg synes at Yamaha 1900 gir mes for penga, men siden du har 20 000kr å handle for har du jo mye velge mellom. Selv om du har en surround forsterker til 20 000kr vil nok den slite med å få ut alt av høytalerene du kjøper siden budsjettet der er på 30 000kr.

Jeg ville nok gått for en Yamaha 1900(10 000kr) og en Rotel 1092( L-Sound - Rotel RB-1092 ).

På høytaler fronten er det ikke mye jeg har hørt i 30 000kr klassen, men skal det passe med Rotel bør det helst være litt tilbakelent i diskanten. Men kan legge ved et par linker til høytalere du bør ta en kikk på:
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR 6 Høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg Hifiklubben er blitt ekstremt dyr i det siste og ville egentlig ikke kjøpt noe der. F.eks 24k for Denon 4308 synes jeg er altfor mye i forhold til konkurrerende produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det du skriver vil jeg anbefale deg Klipsch RF-82 eller RF-83. De spiller utrolig høyt om du vil og fungerer fantastisk med tanke på film. Lyden er god og dynamisk og høytalerne er ikke så krevende å høre på som et par hi-end kan være. Jeg har selv RF-82 og er veldig fornøyd med dem. Har nettopp også fått et par ML source som er vidt forskjellige fra Klipsch. Må nok påstå at det er mer trøkk og morro med Klipsch høytalerne. Har du variert musikksmak med tilbøyelighet mot det tyngre er RF serien til Klipsch et utmerket valg. Vær klar over at det er horn-diskanter i Kilpsch, så de trenger laaaaaaaaang innspilling. De høres rett og slett kjipe ut de første 50 timene, men fra 50 timer og opp til 500- 600 timer hører man stadige forbedringer. Spesielt i diskantene som han virke litt masete til å begynne med.

B&W er også et godt valg, men jeg er tilbøyelig til å anbefale Klipsch. Med dem har du har tilnærmet ubegrenset med muligheter til å skru opp lyden samtidig som de er lettdrevne. Rotelforsterkere er av mange anbefalt, men jeg bruker selv en Onkyo TS-SX 805 og den fungerer utmerket på høytalerne.

Klipsch RF-83 - Tester - Lyd og Bilde

Rotel Rotel og Klipsch - Tester - Lyd og Bilde

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •