Hvilken receiver til SVS SBS-01 (5.0) / PB12-NSD ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver til SVS SBS-01 (5.0) / PB12-NSD ?

Skal investere i en receiver til ett SVS SBS-01 (5.0) / PB12-NSD oppsett. Bør være en rimelig receiver.

Noen som har gode forslag ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme høyttalere selv. Tror ikke du bør satse på noe mindre enn den receiveren jeg har (Yamaha RX-V663), og gjerne kraftigere saker også. Høyttalerne trives iallefall på høyt volum og tåler visst mye mer enn denne forsterkeren kan gi dem.

Selvom jeg liker Yamaha veldig godt - om jeg skulle kjøpt på nytt nå, så hadde jeg kanskje luktet på en slik kombinasjon: Emotiva AudioUMC-1 Audio-VIdeo Processor og Emotiva Audio xpa-5-2 5 Channel Audio Power Amplifier - og jeg hadde gjerne beholdt SBS/SCS/PCi kombinasjonen.

Dette er jo veldig rimelig ift. watt-styrke og lydkvalitet, men man får jo selvfølgelig rimeligere løsninger. En RX-V663 koster vel rundt kr. 4500 nå, og på AVtorget kan du også finne nyere brukte Yamaha receivere til mindre enn det. Om du kan klare deg uten HDMI så er nok denne et godt kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg er ikke oppdatert på receiverfronten. Mulig den i Yamaha er ett bra valg. Ser den har 7 x 95 watt ved 1 khz med 1% forvrengning. Eneste jeg har noe særlig erfaring med i feltet er bilstereo-forsterkere på 90-tallet, og da var jo Denon ihvertfall veldig bra på lydkvalitet, bedre enn pioneer(forsterkere).

Hva med f.eks Denon eller Pioneer receivere til dette oppsettet, hvilken av dem bør jeg evt vurdere ? (ser Denon oppgir watt ved 20 - 20000 HZ med 0,05% forvrenging..hmm, hvordan sammenligne med Yamaha)

Hvilke receiver-merker har generelt best lydkvalitet ?

Hva bør det være av funksjoner, tilkoblinger, etc på receiveren ?

Jeg er som dere skjønner helt vekkreist på receiver-fronten..

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en enkel intro (over flere sider) og noen konkrete anbefalinger fra bladet Hjemmekino.

Her er noen nylige tester fra bladet Lyd og Bilde av receivere i litt ulike prisklasser: link 1 og link 2 og link 3 og link 4

Bare å lese seg opp! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0