Onkyo TX-SR606, problemer med Altibox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR606, problemer med Altibox

Jeg fikk i går i hus en Onkyo TX-SR606 receiver, og har koblet den opp til en Panasonic BD-35 Blu-Ray, og en digital HD-PVR dekoder fra Altibox. Begge via HDMI.

Bildet går ut til en Panasonic TH-42PX80 via HDMI.

Blu-ray signalet sklir rett i gjennom og gir et strålende resultat. Meget fornøyd med det. Kjørte The Dark Knight, og var rett og slett inponert over kvaliteten på bildet.

Dekoderen fra Altibox var det verre med. Den sender ut signalet i 1080i via HDMI. Her fikk jeg hverken bilde på TV'en eller lyd ut til høyttalerne!

Ved restart av dekoderen sender den ut signal i 576i inntil et visst punkt i oppstartsprosessen. Inntil dette tidspunktet kom signalet igjennom til TV'en! I det dekoderen legger om til 1080i blir imidlertid bildet først helt oransje (!) før det blafrer litt mellom svart og oransje, til det til sist bare blir svart.

Det synes jo helt klart som om receiveren ikke klarer å "spise" 1080i signalet fra dekoderen. Hvorfor aner jeg ikke.

Til sist ble jeg lei, og koblet signalet via HDMI fra dekoderen og rett i TV'en. Så koblet jeg lydsignalet ut fra dekoderen til receiveren via SPDIF utgangen på dekoderen til Digital coaxial inngangen på receiveren. Dette fungerer helt utmerket!

Jeg ønske jo likevel primært å kjøre hele signalet via Onkyoen.

Er det noen som har peiling på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning funnet?

Jeg har rotet litt rundt i andre tråder her, og tror jeg har funnet løsningen.

Det skal visstnok fungere å koble via HDMI 1 inngangen på Onkyoen. Dette da den visstnok har en annen støtte for HDCP enn de andre HDMI inngangene?

Jeg får forsøke dette i ettermiddag. Krysser fingrene!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden bør gi deg svaret:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...uligheten.html

Edit: Ser du fant den undervurderte søkefunskjonen som (hint) ALLE bør bruke før nye tråder opprettes. Denne stenges!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •