Denon AVR-2106 bi-amp/bi-wire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2106 bi-amp/bi-wire

Jeg har stilt inn min AVR-2106 til å bruke 4 forsterkere (4x90W) til fronthøyttalerne.
    Har koblet opp dette til mine B&W DM602 med en 4 mm2 kabel til diskant og en til bass/mellomtone.
    Men i og med at det er felles strømforsyning for alle kanalene vil jeg da få bedre lyd ved å koble om til å kjøre vanlig 2x90W i stedet?
    Slik det er nå synes jeg lyden taper seg over et visst volum. Det låter klemt, det er som om dynamikken blir mindre. Det låter da høyt og rent, men den gode "dytten" blir borte.
    Takknemlig for råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo egentlig ut som om du svarer på ditt eget spørsmål her hehe. Hvis du hadde mer punch å dynamik når du kjørte 2x90 en ved 4x90 så er vel løsningen ganske enkel;-) høres jo litt rart ut at det faktisk blir dårligere ved mer effekt, det at du har mindre puch kan kanskje være at + / - er feil et sted? var innom en kompis som gjorde noe av det samme, han fjernet broene som forbinner terminalene, å kjørte på samme måten som deg, han hadde + / - feil på ene bassen å mistet lyd trykket. rettet opp i dette å hos han ble det mer kontrolert lyd ved 4x55w

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ble litt klønete uttrykt, men jeg har kun kjørt med 4x90W.
    Men jeg lufter teorien med å kjøre 2x90W i stedet, da vil strømforsyninga muligens jobbe mer gunstig, og gi mere strøm til de 2x90 wattene?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fremt det er samme strømforsyning som leverer strøm uansett modus og derav ikke levere mer effekt ved bi-amping, så vil vel bi-amping i dette tilfellet bli mere som bi-wire?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (den gode "dytten" blir borte) fikk inntrykk av at du hadde kjørt dette normalt å merket at dytten ble borte i 4x90. hehe. da trekker jeg innlegget mitt stille å rolig tilbake ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •