Forsterker til maks 12k til rock? Mulighet for og koble til ps3. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Akando
    jeg ønsker meg stereo. Med mulighet for og se film på det og. Eneste da må være og kjøpe en brukt god DVD spiller. Slik som primare sine som er nesten like bra som cd spillerne dems.

Xtz sin forsterker blir for stor:/ Har rack og alt klart hjemme,den blir altfor dyp.
    Det som ville ha vært det enkleste for deg ville kanskje ha vært en stereforsterker med prosessorinngang slik at du elegant kan integrere stereo og surround i ett oppsett. Vil anbefalle deg å sjekke ut denne tråden: TRYKK HER
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det som ville ha vært det enkleste for deg ville kanskje ha vært en stereforsterker med prosessorinngang slik at du elegant kan integrere stereo og surround i ett oppsett. Vil anbefalle deg å sjekke ut denne tråden: TRYKK HER
    Prosessorinngang kan jeg og koble til en effektforsterker på også evt? ikke begge samtidlig jeg mener her..

Da mener du at jeg kan evt biampe en billig surround receiver senere da for og få surround?

Får kanskje tak i en primare dvd26 nå+ primare I21 på bruktmarkedet. Hvordan vill i21 dra xtz 99.36 tro?

I21 er titan og dvd25 er sort men.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosessorinngang kan jeg og koble til en effektforsterker på også evt? ikke begge samtidlig jeg mener her..

Da mener du at jeg kan evt biampe en billig surround receiver senere da for og få surround?
    En prosessorinngang fungerer slik at du kobler signalet fra pre-out på surroundforsterkeren og inn på prosessorinngangen på den integrerte stereoforsterkeren. Ved å gjøre dette vil signalet gå fra surroundrecieveren og direkte i effekttrinnet i stereoforsterkeren slik at du bruker kun volumkontrollen på surroundrecieveren. Hvor man integrerer dette med bi-amping vet jeg dog ikke.

Får kanskje tak i en primare dvd26 nå+ primare I21 på bruktmarkedet. Hvordan vill i21 dra xtz 99.36 tro?
    Aner desverre ikke.

I21 er titan og dvd25 er sort men.[/QUOTE]
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm tror nok jeg legger pengene i forsterker og cd spiller i første omgang.

Tror det blir Abrahamsen v1,v2 og en sett XTZ 93 WMT fram til jeg kan kjøpe bedre høytalere. Så tenker jeg det blir en pris gunstig HK dvd spiller evt en dacmagic senere. Musikken først!!

Abrahamsen skal vel være noe av det bedre til prisen? Til rock/metal vil jeg tippe uten og vite(:P) at det er bedre en Primare.

Btw må jeg ha forforsterker for og kunne bruke en effektforsterker? At jeg må ha v3 for og kunne bruke v4?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm tror nok jeg legger pengene i forsterker og cd spiller i første omgang.

Tror det blir Abrahamsen v1,v2 og en sett XTZ 93 WMT fram til jeg kan kjøpe bedre høytalere. Så tenker jeg det blir en pris gunstig HK dvd spiller evt en dacmagic senere. Musikken først!!

Abrahamsen skal vel være noe av det bedre til prisen? Til rock/metal vil jeg tippe uten og vite(:P) at det er bedre en Primare.

Btw må jeg ha forforsterker for og kunne bruke en effektforsterker? At jeg må ha v3 for og kunne bruke v4?
    Disse er jo bra:

Vincent Sv-233 og Vincent CD-S3

Marantz integrert forsterker -

Primare: Primare I30 titan selges for 10995.-

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=43063&cat=13

For å bruke effektforsterker, må du enten ha en forforsterker, eller en integrert med pre-out.

Abrahamsen er bra, og endel billigere i Sverige, Elgiganten, visstnok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir Abrahamsen på meg gitt

Dette med forforsterkere. På V2 og V3 er det samme koblingene.

Er det sånn at man da har 2 valg på en måte.

Ene er: V1 og V2

Andre er V1,V3 og V4?

Eller kan man kjøre integrert forsterker og forforsterker sammen? og så da en sluttforsterker til slutt..

Hva vinner man på og kjøre forforsterker og effektforsterker isteden for og kjøre integrert forsterker?

Og er det mulighet for og koble til sub på abrahamsen?

Abrahamsen kommer med DAC om ikke så lenge så da kan jeg koble til ps3 og se film gitt

Et siste spm. Hvis jeg kjøper abrahamsen i sverige og registrerer de på nettet. Vil garantien i norge gjelde? Da ser jo de at varene har svenske serie nummer, men eier har norsk adresse og navn. Noen formeninger om det?

Ja det var et par spørsmål det gitt Men vet det finnes noen mennesker der ute som vil dele sin viten med meg

Takk!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir Abrahamsen på meg gitt

Dette med forforsterkere. På V2 og V3 er det samme koblingene.

Er det sånn at man da har 2 valg på en måte.

Ene er: V1 og V2

Andre er V1,V3 og V4?

Eller kan man kjøre integrert forsterker og forforsterker sammen? og så da en sluttforsterker til slutt..

Hva vinner man på og kjøre forforsterker og effektforsterker isteden for og kjøre integrert forsterker?

Og er det mulighet for og koble til sub på abrahamsen?

Abrahamsen kommer med DAC om ikke så lenge så da kan jeg koble til ps3 og se film gitt

Et siste spm. Hvis jeg kjøper abrahamsen i sverige og registrerer de på nettet. Vil garantien i norge gjelde? Da ser jo de at varene har svenske serie nummer, men eier har norsk adresse og navn. Noen formeninger om det?

Ja det var et par spørsmål det gitt Men vet det finnes noen mennesker der ute som vil dele sin viten med meg

Takk!
    Du får nok ikke norsk garanti.

Det dukker jo stadig opp abrahamsen på brukten.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=43797&cat=13
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/43817
    Abrahamsen V 4.0 effektforsterker selges! | FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men jeg vet fortsatt ikke svarene på spm mine...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men jeg vet fortsatt ikke svarene på spm mine...
    Du har tre valg:

- En forforsterker og en effektforsterker ( ev to effekttrinn)
    - En integrert forsterker
    - En integrert og et effekttrinn i bi-amp, dvs en forsterker til bass og en til mellomtone/diskant. Dette er kun mulig hvis høyttalerene er laget for det.

De to første er det vanligste. Forforsterker og integrert blandes ikke, da den integrerte jo har innebygget forforsterker.

Lydmessig kommer du best ut med en delt løsning. Som regel... Se en test i siste Hifi&musik som sier litt om akkurat dette.

PS3 kan kobles til analogt, men har fått kritikk for å ikke være spes god på musikk. Mao, du trenger ikke en DAC, men får nok et lydmessig løft.

Håper ting ble litt klarere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ok det ble litt klarere ja Så grunnen for at intregrerte lages er for og få det litt billigere egentlig?

Hvis en HT kan biampes så er det 4 kontakter bak på den. stemmer? Så da kjører jeg ledninger fra effektforsterker til de to øverstre og fra den integrerte og inn i de to nederste.

Kan jeg kjøre Abrahamsen integrert og effektforsterker sammen? Kunne tenke meg og kjøpe en brukt effektforsterker etterhvert for og få et lydmessig løft.Og da for og evt kunne kjøre større og mer tunge HT.

Men jeg må ha forforsterkeren for og kunne kjøre flere effektforsterkere?

Og er det sub utgang på den abrahamsen? Beklager men jeg vet ikke hva alle forskjellige utganger er for. Så lenge de ikke heter sub et eller annet:P

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en HT kan biampes så er det 4 kontakter bak på den. stemmer? Så da kjører jeg ledninger fra effektforsterker til de to øverstre og fra den integrerte og inn i de to nederste.
    Det stemmer. Ville brukt effekttrinnet på bass.

Kan jeg kjøre Abrahamsen integrert og effektforsterker sammen? Kunne tenke meg og kjøpe en brukt effektforsterker etterhvert for og få et lydmessig løft.Og da for og evt kunne kjøre større og mer tunge HT.
    Ja, det kan du.

Men jeg må ha forforsterkeren for og kunne kjøre flere effektforsterkere?
    Ikke helt sikker, mulig du kan bruke en splitter. Søk litt på nettet og se hva de har av tilkoblinger. Pre-out heter det du ser etter.

Og er det sub utgang på den abrahamsen? Beklager men jeg vet ikke hva alle forskjellige utganger er for. Så lenge de ikke heter sub et eller annet:P
    Igjen, søk litt på nett. Integrerte pleier ikke å ha sub utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk JD! Da blir det V1 OG V2 i starten så kjøper jeg V4 etterhvert. Har ikke plass til forforsterkeren:P

Men tar forforsterken i mot lyden og gjør den "renere" før den sender den ut. Derfor det er bedre...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm man skal vel koble sluttforsterkeren inn i balanced output i forforsterkeren. Sånn kobling er det ikke på den integrerte. Kun en hvit og rød som heter out. Da går det ikke med v1.v2 og v4 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det ble sagt tidligere... Den forforsterkeren du snakker om er en ren forforsterker... Men det er også en forforsterker i den integrerte. (Derfor integrert).

Hva gjelder og koble til V.4 til den integrert så går det med vanlig ubalanserte (RCA) kabler... Hvis det er pre out på den Integrerte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja RCA/pre out er da den hvite og røde da..samme koblingen som til dvd spiller osv..

Prøver og legge ved et bilde her som viser baksiden av den integrerte...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm man skal vel koble sluttforsterkeren inn i balanced output i forforsterkeren. Sånn kobling er det ikke på den integrerte. Kun en hvit og rød som heter out. Da går det ikke med v1.v2 og v4 da?
    Jo det går fint, den rød og hvite er vanlig analog pre-out/RCA. Abrahamsen har mulighet for både balansert/XLR og ubalansert/RCA. Ved biamping, er det RCA du skal bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice Da kan det biampes da Takker for hjelp!

Skjønner ikke heeelt vitsen med forforsterker da men det lærer jeg etterhvert

Spare litt penger til nå så blir det bra!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice Da kan det biampes da Takker for hjelp!

Skjønner ikke heeelt vitsen med forforsterker da men det lærer jeg etterhvert

Spare litt penger til nå så blir det bra!
    Se her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...sen-audio.html

Hvis du har bare effekttrinn, trenger du en forforsterker for å kunne velge kilde, og regulere volumet. I en integrert er denne delen innebygget.

Hvis du har f.eks en CD-spiller med volumregulering, kan du i prisippet koble denne rett til et effekttrinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen svarte før meg.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok skjønner! Pre out fungerer også som sub utgang ikke sant?

Hvordan tror dere abrahamsen blir med xtz 99.36? Er på utkikk etter en HT med bass sånn som i dynaudio focus 220 og KefQ40 som jeg hørte på elkjøp.
    Fordelen med xtz 99.36 er at det er mange muligheter og justere lyden så tror egentlig det er done deal med de HT men usikker fortsatt. Får fortsette og kikke på avtorget og hifisentralen etter gode kjøp
    Litt dyp men samtidlig presis og kjapp..hehe

Takker for tålmodigheten!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •