Problemer med suround yamaha forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med suround yamaha forsterker

Heisann

Har en yanmaha rx-v463 forsterker som jeg kjøpte i høst.. har brukt den med kun front høytalere fram til nå. men akkurat kjøpt meg senter og bakhøytalere og..

anlegget er forresten kirksaeter prisma 300 framme, 200 bak og 150 senter..

men saken er at når jeg kjører setup med mikrofonen så fungerer alle høytalerene. men får ikke noe lyd ut av de bak samme f... hva jeg gjør..
    har prøvde å trykke meg fram på forsterkeren, prøvd 5ch stereo, suround og alle mulige innstillinger, har og prøvd å ty til manualen, men ble ikke noe klokere av dette heller.. det er sikkert bare noe bagateller.. Så da håpte jeg det var noen lyse hoder her inne som kanskje kunne hjelpe meg? Har ikke drevet noe med inne stereo tidligere, da har det gått i bilstereo..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest bruksanvisningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av william scott
    har og prøvd å ty til manualen, men ble ikke noe klokere av dette heller..

Har du lest hva jeg skreiv? sitter med den ved siden av meg her.. jeg har ikke så god peiling på detta, og det er sikkert ikke store greia.. men det blir i alle fall ikke lyd her..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misset akkurat den ;-)

Du får surround signalet inn via optisk, coax eller HDMI?
    Du har ikke koblet bak-kanalene til sone utgangene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. der sa du noe jeg kan prøve.. var litt mangel på hdmi kabler her, så går en hdmi kabel til tv`n og en coax til forsterker.. har en hdmi kabel jeg bruker til pcn.. skal prøve å kjøre dvd spilleren til forsterkeren med hdmi og så hdmi til tv nå..

de bak er er koblet rett ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå fikk jeg ikke bilde i det hele tatt nå.. men får stikke å jobbe noen timer, så får se på dette etterpå.. bare ett spm til..

forandrer forsterkeren innstillinger selv, går over fra 2 kanals stereo til suround selv? eller må jeg stille dette selv?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok stille det selv, jeg ville sjekket enda en gang at bak-høytalerene er koblet rett.

Prøv også den "moden" som heter straight eller noe sånt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, først må du koble til bakhøytalerne i riktig utgang, deretter må du gå inn i Manual Setup og fortelle forsterkeren at bahøytalerne er der, deretter kjører du Autosetup, før du til sist kontrollerer at Autosetup har gitt deg riktige verdier (for ht-størrelser, avstand, osv.).

Men, du får kun lyd bak dersom kilden spiller av lyd i 5 kanaler, eller om du bruker et av DSP-programmene som mikser og sender lyd dit.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av william scott
    nå fikk jeg ikke bilde i det hele tatt nå.. men får stikke å jobbe noen timer, så får se på dette etterpå.. bare ett spm til..

forandrer forsterkeren innstillinger selv, går over fra 2 kanals stereo til suround selv? eller må jeg stille dette selv?
    Jeg har ikke erfaring med den receiveren som du har, men på min Onkyo bytter den over til sist valgte innstilling for den input´en. Byttes signalet underveis vil receiveren automatisk velge riktig dekoding.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper han har koblet riktig når han får lyd under autokalibreringen. Dette er jo også en 5.1 receiver uten surround back/zone 2 utganger så det er vanskelig å ta feil. Hvilken kilde bruker du når du tester? Hvis du setter på radioen og velger 5ch stereo er det lyd i alle høyttalerne da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal teste det ene tipset om innstillinger oppi her nå..

har testa med pcn og 5ch stereo og alle andre innstillinger, samt testa emd dvd og suround, og nada..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kommer ikke inn på menyen for forsterkeren.. prøvd å trykke på meny og display og ingen ting skjer.. men når jeg setter i micen så komemr skjermen opp, men jeg får ikke trykkt på enter, null reaksjon.. like lite som når jeg trykte på dispaly og menu.. prøvd å bytte batterier i fjernkontrollen og uten hell.. får ikke blad eller gjort noen verdens ting i den menyen.. begynner å bli oppgitt her nå..

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en rx-v861 og kan bare si at jeg finner fortsatt noen småting å justere på et halvt år etter at jeg kjøpte den :P
    Men gå over kablingen din igjen, først frontene, senter og sørg for å sette surround bak på rett sted (L og R)
    Skal èn HDMI fra forsterkerens HDMI-OUT og til tv'en, og evt. dvd, xbox, Playstation eller annet til inngangene under. En HTPC vil kanskje trenge separat lydkabel i form av coax eller optisk.
    Kjør auto-setup igjen og sett mikken i sweetspot, er forøvrig en guide her om korrekt plassering av høyttalere etc.

Se til at fjernkontrollen står på AMP med skyvebryteren på siden for at skal kunne starte on-screen menyen på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Nei, først må du koble til bakhøytalerne i riktig utgang, deretter må du gå inn i Manual Setup og fortelle forsterkeren at bahøytalerne er der
    Høytalerne var koblet rett, og bare jeg forstod fjernkontrollen litt bedre så kom jeg meg inn på meny og fikk aktivert bak høytalerne.. herlig..

tusen hjertelig takk til alle som kom med forslag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •