Trenger eg effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger eg effektforsterker?

Hei,

Bruker idag Yamaha rxv-1800 til å drive mine Klipsch RF-82, men nå har eg planer om å utvide til surround og lurer på om eg også MÅ ha mer effekt.

Har bestilt centeren RC64 og plukker sannsynligvis opp RS52 når eg henter den. Så eg lurer på om forsterkeren klarer å drive dette bra nok alene. Det frister lite å bruke 14k på Parasound 2250. Da kan eg heller kjøpe meg en ekstra xtz sub så har eg en på hver side.. eller hva?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Hei,

Bruker idag Yamaha rxv-1800 til å drive mine Klipsch RF-82, men nå har eg planer om å utvide til surround og lurer på om eg også MÅ ha mer effekt.

Har bestilt centeren RC64 og plukker sannsynligvis opp RS52 når eg henter den. Så eg lurer på om forsterkeren klarer å drive dette bra nok alene. Det frister lite å bruke 14k på Parasound 2250. Da kan eg heller kjøpe meg en ekstra xtz sub så har eg en på hver side.. eller hva?

Du ikke ha mer effekt. Men et eksternt effekttrinn vil åpenbart hjelpe på både kontroll og lydgjengivelse. Har selv hatt rf82 i hus og selv om de låt artig med bare 1800, så blomstret de virkelig når de yammisen fikk drahjelp fra Parasound a23 og mcintosh mc275r.

Jeg ville nok ha anbefalt deg å først kjøpe inn rc64 og rs52, så bruke du dette oppsettet endel og underveis så tar du en vurdering på om du selv synes at du trenger mer effekt eller ikke. Dumt å kjøpe inn effekttrinnet før du vet om du absolutt trenger ett
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm...

En får aldri nok kontroll.. skader dermed aldri med et skikkelig effekt-trinn :-D

Diskutert mange ganger før, f.eks her : http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Lykke til

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1800 blir nok i minste laget for denne ht-pakka, men test uten å se hva du synes
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett på en effekt amp så våkner de myyyyyyyyyyyeee

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte med meg en Rotel RB-1072 igår men det bler litt for lyst i toppen for meg. Leverte den tilbake idag og selgeren anbefalte meg å prøve to monoblokker fra Cyrus på 120w per stk. Det skulle eg få for 12 tusen. Ville det vært et bra kjøp?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •