Receiver med Nad c352 som effekttrinn.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver med Nad c352 som effekttrinn.

I mitt 2.1-oppsett (B&W 603s3 + XTZ 10.16) er jeg på utkikk etter en receiver kun for den digitale biten. Jeg bruker en NAD c352, noe jeg synes låter bra til både musikk og film.

Har nettopp anskaffet meg en WDTV hd-streamer og for øyeblikket får jeg ikke spilt av digitale lydspor (eks DTS). Jeg har forstått at jeg da trenger en receiver for å få til dette og har også forstått det som at jeg kan bruke forsterkeren min som effekttrinn.

Noen som har noe tips til hva slags receiver som ville passet bra til dette og hvordan dette funker i praksis mtp evt tap av lyd osv? Jeg har sett på Denons 1709 og har ingen planer om å bruke altfor mye penger.

Fint om noen av dere der ute vil opplyse meg og gjøre tankene litt klarere rundt tema.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger det ikke så lenge du ikke har planer om surround senere. Vist det er planen vil jeg anbefale Yamaha 663, du passe på at forsterkeren har pre-out, tror Denonen du ser på har det? Men er ikke sikker, Harman Kardon 257 er også brukbar til prisen.

Vist du kun trenger DTS kan du kjøpe brukt, men vist du skal ha alt nyeste innen HDMI ville jeg kikket på nytt.

Men som sagt, med 2 høytalere trenger du ikke surround programmer vet du

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg må ha den digitale biten er fordi de aller fleste nye filmene jeg streamer gjennom WDTV'en kun har DTS-lydspor. Hadde c352'en hatt digital inn, ville det ikke vært noe problem. Den har ikke digital inn, og da vil det ikke spille noe lyd fra disse filene.

Jeg har planer om surround, men ikke før jeg har skikkelig plass til det. Nå rekker 2.1 mer enn nok

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller kanskje det er like greit å vente litt og heller gå for en yamaha 663. Er vel en mer holdbar løsning i tilfelle jeg skal bygge ut i fremtiden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller kanskje en denon 2808 for den saks skyld. noen som har erfaring med den opp mot b&w 603s3 og hvordan den evt kommer til å dra høyttalerne?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjender ikke din streamer, men kan du sette det digitale output til pcm?
    Kan du det trenger du bare en liten dac, Cambridge DacMagic el. lign.
    Denne konverterer da pcm til analog lyd som du sender til Aux Inn på din Nad.
    Om du absolutt vil ha DTS er der ingen vei utenom en prosessor eller receiver med DTS, men, vær obs på at de fleste surround receivere i det billige segmentet ikke spiller bra i stereo.
    Det er også forforsterkeren i receiveren der er problemet, dvs du viderefører bare problemet til din Nad der da kjører som effektforsterker.
    Du bør gå for en Yamaha surround receiver tror jeg da de har ry for ganske god lyd i stereo også.
    Ellers, og utgiftene bare stiger, da bør du skifte stereo forsterker til en der har prosessor inngang. Da kan du fortsette som du gjør nå, med alle kilder utenom din streamer koblet til Nad´en. Streameren er koblet til surround receiveren, og du bruker da front pre out til din prosessorinngang på en integrert forsterker. Nå vil den integrerte forsterker virke som effektforsterker ved surround, og ellers som en vanlig integrert forsterker.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orinngang.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar! Jeg drar ned og hører på 2808 sammen med tilsvarende høyttalere av de jeg har og så får jeg se hvor godt jeg liker det. Har fått en god pris på 2808 så håper jeg liker kombinasjonen. Yamaha 663 vil jo være et godt alternativ, etter hva jeg har lest, men det vil vel kanskje være å gå ned et hakk?

Streameren er en ganske enkel boks fra Western Digital som streamer "alt" av media fra en tilkoblet harddisk. Har begynt å like den veldig godt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •