Trenger hjelp til å finne ny receiver + forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å finne ny receiver + forforsterker

Har i dag Arcam AVR350. Den er bra, men har to mangler:
    - den må ha HD-lyd analogt inn (tar ikke lyd via HDMI)
    - den har ikke romkorreksjon (jeg har et vanskelig rom)
    - den har ikke RIAA (jeg vurderer å se meg om etter en platesnurrer)

1) Arcamen brukes som pre på stereolyd (direct). Her vurderer jeg en dedikert pre, helst med "home theater throughput", eller hva det heter. Noen som har formening om hva som ville gi en betydelig forbedring, og hvilken prisklasse? Vet det er en egen tråd med slike forforsterkere, men jeg er ute etter noen som kan gi meg et inntrykk av hvilke produkt som gir meg bedre stereo-lyd sammenlignet med hva jeg har nå. Kanskje også med et mer enn brukbart RIAA-inngangstrinn.

2) For et par år siden var Arcam AVR350 regnet som en av de virkelig bedre på hjemmekino. Vil en f.eks. Yamaha eller Pioneer receiver i prisklassen 15 til 25k gi et signifikant løft?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er det INGEN som vil komme med forslag til å tømme lommeboka mi?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nås skal man jo ikke gi råd om ting og si at "dette kommer du til å like" siden det er rimelig subjektivt.. Og spesielt ikke når jeg ikke engang har hørt på det selv Men ta en titt her inne.

Emotiva Audio :: Audiophile Quality Audio Electronics and loudspeakers for home theater and music at Factory Direct Prices; Multi Channel Amplifiers, Sound Processors, and Award Winning Speaker Systems

Har som sagt ikke hørt på det enda men har en forsterker i bestilling.
    Skal etterhvert når den kommer ut bestille en UMC-1 som erstatning til Yamaha RX-V3800 som jeg har nå. Er i grunn overbevist om at det er en kraftig forbedring.

Emotiva Audio :: Audiophile Quality Home Electronics at Factory Direct Prices; Multi Channel Amplifiers, Sound Processors, and Award Winning Speaker Systems: Latest News (litt ned på siden)

Søk litt rundt. Er mye lovord om utstyret rundt om. Har og vært litt blest om forsterkerene her på forumet i det siste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •