effekt eller itregert.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effekt eller itregert.

Hei,har en yamaha rx-v3800,er det mye å hente lydmessi,når man spiller musikk,hvis man bruker effek eller intregert, alternativ er densen b300-cambridge 840a.hvilke vil gi mest musikk glede?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til både film og musikk vil man merke at man har koblet på effektforsterker, også integrert.. det finnes jo forskjellige størrelser og prisklasser på disse - som på receivere - så kobler du på en skikkelig effekt eller integrert vil jeg påstå at du bør merke en god forbedring

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil så apsolutt hjelpe på lyden i både stereo og surround.

Har ikke kjennskap til de to du nevner så tar det generelt.

Bruker du en integrert av bedre kvalitet vil du nok oppnå bedre lyd i stereo en om du skaffer power amp da pre-ampen i en integrert mest trolig er bedre en den som sitter i rx-v3800.

Men her spiller jo så klart inn hvor store krav du har til lyd i stereo, så om du legger mest vekt på surround vil nok en poweramp mulig være og anbefale.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips, det gjeller mest om å gjøre å få mest ut når jeg spiller musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av albe
    Hei,har en yamaha rx-v3800,er det mye å hente lydmessi,når man spiller musikk,hvis man bruker effek eller intregert, alternativ er densen b300-cambridge 840a.hvilke vil gi mest musikk glede?
    jeg har aldri hørt Yamaha RX-V3800, men regner med at det samme gjelder her som hos meg...

jeg hadde en NAD budsjett-reciever før, sammen med NAD C372.. og selvom jeg brukte C372 som effekt, var det SYKT stor forskjell fra det og hvis jeg også brukte forforsterkeren i C372.

så integrerte stereoforsterkere av en viss kvalitet med en god DAC viser seg jo ofte å være en del bedre enn den innebygde DAC'n og forforsterkeren i recievere.. :-)

ikke så rart heller med alt det som er bygd inn i dagens recievere :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    jeg har aldri hørt Yamaha RX-V3800, men regner med at det samme gjelder her som hos meg...

jeg hadde en NAD budsjett-reciever før, sammen med NAD C372.. og selvom jeg brukte C372 som effekt, var det SYKT stor forskjell fra det og hvis jeg også brukte forforsterkeren i C372.

så integrerte stereoforsterkere av en viss kvalitet med en god DAC viser seg jo ofte å være en del bedre enn den innebygde DAC'n og forforsterkeren i recievere.. :-)

ikke så rart heller med alt det som er bygd inn i dagens recievere :-)
    Det er vel egentlig ikke mange integrerte forsterkere som har en DAC innebygget?? That being said - Yamaha har relativt ok pre-amp del i sine receivere, så jeg synes det er et ok kompromiss med Yamaha receiver og separat effektforsterker hvis systemet også brukes til hjemmekino. Hektet på en Vincent 331 på min RX-V2500, og det var en veldig stor forskjell med PSB T65 høyttalere - større lydbilde og mer dynamikk. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en 3-kanaler så jeg kunne hekta på C60 senteren også, men det får bli neste oppgradering, evt full pakke med Emotiva UMC-1 + RPA-2 + XPA-5 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jeg skreiv ting litt klønete der ja.. :-)

mente vel egentlig noe sånt: "integrerte stereoforsterkere, med CD-spiller av god kvalitet..."

noe i den duren :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •