Harman/kardon Hk990 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer Ngulfen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann.Jeg har hk990 og må si jeg er storfornøyd.hadde hk 970 før det.Hær skjedde det en del forandringer.den har stålkontroll over høytalerne.og jeg kjører 4 jbl l880 + to xtz w12.16 subber.Man hører kankje litt av den 970/980 sounden.Mulig jeg bare innbiller meg det.Etter min mening en forsterker som gir pondus og detaljer i musikken.Den har også noen fine finnesser som jeg digger.Man kan stille bass og treble på hver kanal og lagre de.Feks har man litt tynn lyd på platespillern så stiller man bare bass og treble som man ønsker å lagrer det på phono.Og en +6db gain utenom vanlig volum som man også kan stille inn.jeg bruker den på dvd.da får jeg tilnermet lik volum som cdspiller,
    En god forsterker som anbefales på det høyeste

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt opp HK990 og HD990 og prøvd dette med analog tilkobling.

Vil nå sette opp disse to digitalt, men hvilke ledninger trenger jeg og hvordan sette den opp riktig?

Jeg har en optisk kabel, er det noe å bruke eller hva vil være det beste valget av digital kabel?

Denne er i utgangspunktet satt opp med analog inngang fra CD-spiller, hvordan får jeg CD-inngangen satt opp digitalt?

Kan equaliseren kun brukes ved at jeg setter opp romkorrigasjonsmikrofonen, eller kan jeg stille bass/mellomtone/treble manuelt?

Er nybegynner på dette så bær over med meg om disse spørsmålene virker helt bak mål..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

:???:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt bruke den optiske kabelen. Se hva som står ved den optiske inngangen på forsterkeren. Kanskje den er direkte linket til CD-inngangen. Ellers så bør det stå i bruksanvisningen.

Det er ikke sikkert at lyden blir bedre med digital overføring mellom CD og forsterker. Det kommer an på hvilken av de som har best DAC. Det er jo bare å prøve. Du kan jo koble både optisk og analogt og bruke to forskjellige innganger på forsterkeren. Da bør du kunne høre forskjell med mindre den er minimal/ikke-eksisterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Westy
    Har satt opp HK990 og HD990 og prøvd dette med analog tilkobling.

Vil nå sette opp disse to digitalt, men hvilke ledninger trenger jeg og hvordan sette den opp riktig?

Jeg har en optisk kabel, er det noe å bruke eller hva vil være det beste valget av digital kabel?

Denne er i utgangspunktet satt opp med analog inngang fra CD-spiller, hvordan får jeg CD-inngangen satt opp digitalt?

Kan equaliseren kun brukes ved at jeg setter opp romkorrigasjonsmikrofonen, eller kan jeg stille bass/mellomtone/treble manuelt?

Er nybegynner på dette så bær over med meg om disse spørsmålene virker helt bak mål..

Se linker til tester på forrige side angående oppkobling mellom cd og forsterker, har ikke lest alle selv, men den fra Hjemmekino tar dette for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, da skal jeg prøve!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er HK990/HD990 kompatibel med dockingen The Bridge II fra HK?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om den er kompatibel med HK990?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Westy
    Ingen som vet om den er kompatibel med HK990?
    Nei. Denne er ikke kompatibel sammen med The bridge. The bridge kjøres via en tynn og flat kabel, noe som HK 990 ikke har.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •