OSD (On Screen Display) rett til PC skjerm fra monitor out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OSD (On Screen Display) rett til PC skjerm fra monitor out

Vet noen om det er mulig å koble til en PC skjerm til monitor out på en forsterker som har OSD. Meningen var å koble en LCD skjerm til RGB monitor out på forsterkeren slik at den viser kun forsterkerens meny osv.

Fosterker's RGB monitor out --->RGB til DVI adapter--->LCD skjerm's DVI IN

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker " RGB monitor out", er det de Rød-Grønn-Blå kontaktene du mener? Dette er ikke RGB, det er Komponent.

Da trenger du en skjerm med Komponent inngang. Dette er video signaler, som ikke er det samme som PC monitor signaler.

Komponent er analogt, DVI er digitalt. Ikke mulig å koble disse sammen, det finnes ikke adapter.
    Det finnes konverter, men det koster en god del.
    Men det finnes en del skjermer som har både PC og video innganger, f.eks de bedre Dell skjermene.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komponent til vga er vel det enkleste.

http://avforum.no/forum/kabler/286-vga-komponent.html

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Forsterker " RGB monitor out", er det de Rød-Grønn-Blå kontaktene du mener? Dette er ikke RGB, det er Komponent.

Da trenger du en skjerm med Komponent inngang. Dette er video signaler, som ikke er det samme som PC monitor signaler.

Komponent er analogt, DVI er digitalt. Ikke mulig å koble disse sammen, det finnes ikke adapter.
    Det finnes konverter, men det koster en god del.
    Men det finnes en del skjermer som har både PC og video innganger, f.eks de bedre Dell skjermene.

DVI-A er til analoge signaler, men det du sier er jo selvfølgelig fortsatt gjeldende, siden PC skjermer ikke tar i mot videosignaler sånn helt uten videre. Tenkte kanskje jeg skulle få tak i en liten skjerm som jeg kunne bruke til å styre menyene på RX-V1900 recieveren min...tydeligvis ikke så lett. Får se etter en skjerm med komponent innganger da...hvis det finnes til en billig penge.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkzun
    DVI-A er til analoge signaler, men det du sier er jo selvfølgelig fortsatt gjeldende, siden PC skjermer ikke tar i mot videosignaler sånn helt uten videre. Tenkte kanskje jeg skulle få tak i en liten skjerm som jeg kunne bruke til å styre menyene på RX-V1900 recieveren min...tydeligvis ikke så lett. Får se etter en skjerm med komponent innganger da...hvis det finnes til en billig penge.
    Kjøp en billig liten 10" bærbar dvd spiller. De fleste av disse har mulighet til komposit inn.(gule videokabelen)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •