Nad C375BEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Nad C375BEE

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad C375BEE

Lager en tråd om kommende stereo forsterker fra Nad, nemlig C375BEE.

Jeg er spent på denne, og forventer stor bedring i lyden fra min 372. Ikke at den låter dårlig, men denne burde vel være noen hakk bedre.

Noen som vet når den kommer forresten?

Her er litt fakta om den:

the C 375BEE is far more than a bigger C 355BEE — in fact, it is much closer in spec to the M3 Integrated Amplifier from NAD’s high end Masters Series. It also incorporates an updated version of NAD’s “Building Block” concept to make the addition of the PP375 phono module and other affordable future upgrades possible. Attention to the most minute detail is evident everywhere, from the heavy gauge steel chassis to the sophisticated power supplies and copper buss bars channeling almost absurd amounts of current to the custom gold plated speaker binding posts.

The C 375BEE boasts many upgrades and refinements taken directly from the highly acclaimed NAD Masters Series M3 Amplifier. These include application of Bjorn Erik Edvardsen’s innovative and patented Distortion Canceling Circuit in the output stage and BEE Clamp in the power supply. An improved tone control circuit and revised PCB layout has reduced distortion and noise to unprecedented levels. Taken together, these improvements mark a sharp upturn in performance that simply must be heard, to be fully appreciated!
    Features

* 150W x 2 Continuous Power into 4 Ohms and 8 ohms
    * 200W, 365W, 500W IHF Dynamic power into 8, 4 and 2 ohms, respectively
    * PowerDrive™ circuit
    * NAD SR 8 Full System Remote control
    * Headphone socket
    * Front panel Media Player (MP) input for attaching portable MP3 Player
    * Relay Input Switching
    * Holmgren Toroidal Power transformer
    * 7 Line inputs, including two tape in/outs
    * All discrete circuitry
    * Class A Voltage Stages (Preamp and Power Amp)
    * Distortion Canceling Circuit
    * BEE Anti-saturation Clamp
    * Short signal path from input to output
    * All sockets Gold plated
    * Tone controls defeat switch
    * Main-amp input & 2 pre-amp outputs
    * Speaker A B outputs and switching
    * Soft Clipping™
    * IR Input/Output
    * 12 volt trigger out
    * RS-232 serial port
    * Detachable IEC Power Cable
    * Optional PP375 MC/MM Phono Module

Newcomer Bartholomew sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kommer i starten på mars!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bartholomew
    den kommer i starten på mars!

Sikre kilder?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er sikkert når det gjelder lansering av nye produkter- Det er iallefall sikkert!! :P

Jeg husker en nad surround-receiver som stod som en "nyhet" i 3 forskjellige årskataloger :P hehe

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Ingenting er sikkert når det gjelder lansering av nye produkter- Det er iallefall sikkert!! :P

Jeg husker en nad surround-receiver som stod som en "nyhet" i 3 forskjellige årskataloger :P hehe

MVH
    Lars B
    Jøss såpass.

Ja får ikke håpe det tar så lang tid med denne da hehe. Spent på denne forsterkeren.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En spennende forsterker hvert fall:-D

Skal bli artig å høre den med ett par Dali Lektor 8

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    En spennende forsterker hvert fall:-D

Skal bli artig å høre den med ett par Dali Lektor 8

De har den hos Hifiklubben nå. Løp og kjøp !

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panza
    De har den hos Hifiklubben nå. Løp og kjøp !
    OTer føler jeg det mangler en del eller to i handleprosessen.Den hørtes litt litt for lettvint ut rett og slett.Kanksje litt mer som:Løp-hør på den-Prøv den hjemme-kjøp om du har råd til det

Tenkte faktisk låne denne selv en dag.Virket ok den.Den var mye bedre oppløst oppover enn de billigere forsterkerne til Nad,og ser mye bedre ut en disse grå og nitriste.En av de bedre oppgraderingen til Nad på en god stund.Den virker lovende denne C375BEE.Men må ha den med hjem en tur skal jeg finne ut noe.Hadde vært fint om noen andre skrev hva de syntes om den også....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En spennende forsterker som jeg vurderte da jeg hadde stereo....

Kunne sikkert fungert som effekt med Yamahaen, men heller vel mer over til Parasound kanskje da mange skryter dette merket opp i skyene.

Den gamle C 372 var skuffende. Trodde den skulle blåse ordentlig liv i Concept 8, men det var tamme greier.

Jeg og fetteren min satt på klubben å sa til hverandre: "Hvor er bassen"?

Tamme greier....

Håper denne nye er bedre.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men å høre på noe i det heletatt på HFK har jeg forstått er litt det samme som å prøve å spille konsert på en stadion med 10 50-wattere og 20 stativhøyttalere.Lyden forsvinner over alt i lokalet og bassen er en saga blott.Nå vet ikke jeg om du satt i lytterom eller i lokalet.Men om du sat i lokalet så er ikke det noe rart om det ble bassfattig.Ellers er det jo ingen vits i å anbefale størrelsen på rom til de forskjellige høyttalerne.Concept 8 kan ikke fylle 500 m2,helt enkelt

Prøv det hjemme.Det er det beste

Synes helhetlig etter å ha hørt C375BEE På HFK,at den ga et positivt inntrykk.Virket mer nøytral(hverken for varm eller klinisk)signatur enn den typiske Nad.Energisk og dynamisk var den også med god kontroll.Typisk og veldig positivt for Nad er jo dens kraftressurser(C315BEE ble jeg imponert over til å være så liten som den er).Er enda ikke sikker på om musikken kommer til å flyte så godt som jeg ønsker.Har også vært vant med litt dårlig oppløsning og tendens til hardhet i oppover i frekvens på noen Nad forsterkere.Men må få lånt den med hjem for å avgjøre noe som helst.Det går rett og slett ikke an å trekke en riktig eller rettferdig konklusjon ut fra å ha lyttet til det som måtte virke interresant i lokalet der den selges.

Dette er helt klart en spennende forsterker.Får se om jeg får lånt den i helgen

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Men å høre på noe i det heletatt på HFK har jeg forstått er litt det samme som å prøve å spille konsert på en stadion med 10 50-wattere og 20 stativhøyttalere.Lyden forsvinner over alt i lokalet og bassen er en saga blott.Nå vet ikke jeg om du satt i lytterom eller i lokalet.Men om du sat i lokalet så er ikke det noe rart om det ble bassfattig.Ellers er det jo ingen vits i å anbefale størrelsen på rom til de forskjellige høyttalerne.Concept 8 kan ikke fylle 500 m2,helt enkelt

Prøv det hjemme.Det er det beste

Synes helhetlig etter å ha hørt C375BEE På HFK,at den ga et positivt inntrykk.Virket mer nøytral(hverken for varm eller klinisk)signatur enn den typiske Nad.Energisk og dynamisk var den også med god kontroll.Typisk og veldig positivt for Nad er jo dens kraftressurser(C315BEE ble jeg imponert over til å være så liten som den er).Er enda ikke sikker på om musikken kommer til å flyte så godt som jeg ønsker.Har også vært vant med litt dårlig oppløsning og tendens til hardhet i oppover i frekvens på noen Nad forsterkere.Men må få lånt den med hjem for å avgjøre noe som helst.Det går rett og slett ikke an å trekke en riktig eller rettferdig konklusjon ut fra å ha lyttet til det som måtte virke interresant i lokalet der den selges.

Dette er helt klart en spennende forsterker.Får se om jeg får lånt den i helgen
    Nad C372 hadde jeg å testa hjemme her også.

Og ankepunktet mot den er at jeg testet både den og Denon PMA-1500AE ute i lokalet på HFK på concept 8.

Med Naden, tamt og dårlig bass.
    Med Denonen, skikkelig slagkraft.

Derfor synes jeg 372 er skuffende på det området hvert fall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •