Denon 1909 + Samsung BD 1500 + HD Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1909 + Samsung BD 1500 + HD Audio

Hei sann...

Jeg har overnevnte komponenter, men jeg klarer ikke å få ut HD lyd ut av reciveren.

Setter i en Blu-Ray film med Dolby HD, I am legend med Will Smith, men alikevel klarer jeg ikke å få til dette.

På displayet på reciveren er det et eget symbol for HD Audio, men det slår seg aldri på. Bruker en HDMI overgang fra Samsung BD 1500- spilleren og til reciveren. men,men....., ting går seg ikke til gitt.

Bly-Ray-spilleren er innstillt på Audiophile i audio-settings, og alle kompresjoner er slått av (Dynamic, Volum osv.) .

Så om noen har erfaringer med Denon sine recivere og kan gi meg et par hint om hva jeg gjør galt og hvilke innstillinger jeg må justere på så hadde det vært toppers.

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Du er nok på rett spor, men det er en ting til du må gjøre på Samsung BD-P1500 spilleren din for å få Dolby TrueHD-lyd ut..... Du må åpne "pop-up"-menyen for filmen. Under "Languages" finner du at "Audio" står valgt til Dolby Digital. Velg Dolby TrueHD i stedet, og du får da Dolby TrueHD ut i bitstream over HDMI.:-D

Da vil nok din Denon 1909-receiver detektere HD-lyd automatisk (har ikke kjennskap til denne receiveren, men de fleste andre HD-receivere detekterer dette automatisk)

Grunnen til at Dolby Digital er valgt, er for at den er satt som default lyd ut på selve oppsettet i Blu-ray discen. Dette gjelder for alle filmer jeg har vært borti fra Warner, men også andre filmer/selskaper er det sånn på.

Håper du nå får nyte deilig HD-lyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapt svar.

Det viste seg å være kjempelett, og lyden ble helt knall.....!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •