Nad 216 THX Facelift.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 216 THX Facelift.

Hei.

Jeg har bestemt meg får å gi min Nad 216 THX en liten facelift,den matcher ikke akkurat resten av mitt hjemmekino utstyr. Planen er å få den lakkert i en farge som matcher Harman/kardon. dvs en grå/sølv farge med et par lag klar lakk så den blir litt skinnende.

Det jeg lurer på er om noen vet,eller kan lage selv denne THX logoen som nad 216 har. Jeg har sett får meg et transpirang/gjennomsiktig klistre merke med THX i sort. jeg vil ha ca samme størelse som er på orginal merket jeg vil også ha tak i NAD merket, de fleste vet hvordan en 216 ser ut, de som ikke gjør det kan raskt finne bilde på google, det er merket øverst i venstre hjørnet NAD å nederst i høyre THX som jeg prøver å skaffe.. jeg fant en produsent som kan lage klistremerker etter eget ønske, men da måtte jeg bestille minimum 1000 klistremerker. syntes det er litt drøyt å betale 950kr når jeg i utganspunktet trenger 4 stk merker. håper det er noen som kan hjelpe meg på vei i min oppusning;-)

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en på forumet tidligere som byttet front på en 216 som ble knakende flott. Han benyttet polert plexiglass som enten var lakkert eller med film på baksiden. Midt på var det borret hull, nesten igjennom plata, og montert en diode / led.

Ble knallflott.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tøft

se her ja. han har lagt litt tid å energi i naden sin. så langt hadde ikke jeg tenkt å gå;-) selv om den ble ganske mange ganger penere en orginalt. tenkte egentlig bare å få vekk den stygge orginal fargen, ser jo ut som en militær radio ,-) så litt sølv farge så den matcher harman / kardon så er jeg fornøyd. men skulle gjerne hatt 2 nad å 2 thx klistremerker da, da blir den jo rimelig lik titan versjonene av Nad.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gjort litt, ble en del penere en orginal fargen, nå sitter jeg å titter rundt etter et sted jeg kan få tak i THX & Nad klistremerke som er så lik orginalen som mulig ;-)

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Matcher faktisk håndtaket på skuffen...

EDIT: Og "føttene" bak.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha det var en smule tilfeldig, men hvis noen skal ha lakk koden som jysk muligens bruker er det bare å ta kontakt ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo faktisk meget bra. Gratulerer.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent arbeid! Hvilken lakk har du brukt? Har du lagt på primer og klarlakk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk, jeg er ganske så fornøyd selv. tok litt tid får å få det 100% men resultatet ble faktisk så bra at det omtrent er umulig å se at dette er hjemme lakkert. har sendt en del mail til div nett steder som produserer klistremerker, men får aldri svar i fra noen. virker som om de ikke gidder bry seg ved så små ordre som jeg skal ha, er snakk om totalt 4 klistremerker, kan jo skjønne at de overser meg da jeg har på følsen at det er mye jobb å liten fortjeneste på min bestilling hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Pent arbeid! Hvilken lakk har du brukt? Har du lagt på primer og klarlakk?
    Har gjort det ganske enkelt, pusset kjapt over med et veldig fint papir, trur det var p 1000. kjennes nesten ut som et A4 ark hehe.tørket over med silicon fjerner får å fjerne pusse støv fettmerker etc. så var det ingen ujevnheter i overflaten etter dette så da kjørte jeg på med lakkering totalt 3 runder med 10 min mellomrom. å 30 min etter det 2 runder med klarlakk. lakken er kjøpt på torshov bilrekvesitta, er en bil lakk som er brukt. som du ser på bildet er det en metalic lakk som ser veldig bra ut i lyset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •