Effektforsterker til Klipsch RF3 mk2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Klipsch RF3 mk2

Har et sett Klipsch RF3 mk2 på vei til meg i posten. Har for tida Denon 3803, men må vel ha litt mer krutt til disse enn hva Denon'en klarer å levere Er derfor ute etter en effektforsterker til disse..

Et krav er at forsterkeren ikke kan være så altfor stor i fysisk størrelse. Jeg veit at effekt krever mye strøm, som igjen krever litt plass. Men om noen har tips til en effektforsterker som ikke er kjempestor (med kjempestor mener jeg NAD 218 o.l) tas dette imot med stor takk Grunnen til at jeg ikke kan ha et monster av en forsterker; Fruen ... Rotel 1080 og RF7 er allerede ute av hus grunnet dette

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis fruen allerede er ute av huset bør det jo ikke være noen begrensninger; husk at om de digre boksene allerede er der når "neste fruentimmer" ankommer så får hu bare jekke seg

En passelig stor, forholdsvis godt priset og god forsterker på klipsch er Parasound a23. Disse 2x125w holder overraskende god kontroll på disse klipschene, og hvis du føler at det blir for lite i lengden har du muligheten til å kjøpe en til, brokoble og sitte med 2x400w med høy waf
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hvis fruen allerede er ute av huset bør det jo ikke være noen begrensninger; husk at om de digre boksene allerede er der når "neste fruentimmer" ankommer så får hu bare jekke seg

En passelig stor, forholdsvis godt priset og god forsterker på klipsch er Parasound a23. Disse 2x125w holder overraskende god kontroll på disse klipschene, og hvis du føler at det blir for lite i lengden har du muligheten til å kjøpe en til, brokoble og sitte med 2x400w med høy waf

Hehe, fruen er nok ikke ute av hus, kun Rotel'en og RF7ene :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, Parasound Halo serien er ikke så veldig wattsterke, men utrolig strømsterke, og det passer Klipsch som hånd i hanske. 125watt får enver klipsch høyttaler itl å spille grise rått!!! holder fint med 15 .

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Slik å forstå Men da forstår jeg deg litt bedre. hehe.

Man får kraftigere forsterkere til samme pris som a23, men få er like lette. Og parasound er en god match til klipsch. Sistnevnte er en anelse vilter og rocka i lyden, parasound har krefter nok, en mellomtone som tenderer mot det varme og en litt roligere og silkeaktig topp enn mange andre. Pluss at de rocker godt!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal a23 sjekkes ut, prismessig passer den som hånd i hanske.. Og er det en så god match med Klipsch som dere sier må den jo være perfekt

Hva er forskjellene på a23 og NC 2125 lydmessig? Har fått en god pris på den (5000,)..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •