Effekt forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekt forsterker?

Hei.

Jeg sitter og lurer litt på hva jeg skal gjøre videre med mitt hjemmekino oppsett.

Jeg kjører en Nad 216 THX på front. men har en følse av at jeg trenger litt mer power på de. jeg har jo alerede 1 stk 216, å leker litt med tanken på å kjøpe en til å kjøre de i bridge mode.

Ta en titt på min hjemmekino, det er totalt " 6 høytalere i front " med det så mener jeg at kassene er delt å det er mange måter å koble dette på. noen som har noen inspill på hva som er beste måten her?

kjøpe en 218 eller 208 å kjøre de som normalt?

kjøpe en 216 til å bridge?

Kjøpe en 216 til å bridge men kjøre kun bass delen på eff forsterker å mid + diskant på reciveren?

kjøpe en 216 til å kjøre en kanal pr bass å mid + diskant på reciver, det vil si at jeg bruker begge kanalene på begge 216. en kanal pr bass del?

som sagt er det en del måter og koble dette på, noen som har erfaringer eller teorier om hva som burde bli best mulig på disse? er forøvrig veldig fornøyd, kan spille utrolig høyt uten at elementene rører seg noe særlig noe som betyr at jeg har kontroll på elementene opp til et viss volum. men jeg vet at det bor enda litt mer i disse høytalerne hvis de får nok krutt. håper noen kan komme med masse forvirende teorier å forslag så jeg får noe å teste ut her ;-)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjenner-86
    kjøpe en 216 til å kjøre en kanal pr bass å mid + diskant på reciver, det vil si at jeg bruker begge kanalene på begge 216. en kanal pr bass del?
    Dette tror jeg du vil få best mulig lyd av, om du er interessert i lydkvalitet. Bi-amping som det heter. En forsterker til hver høyttaler, høyre ht-utgang på bass og venstre ht-utgang på diskant f.eks.

Grunnen til at jeg anbefaler det er at min erfaring med brokobling så forsvinner en del av lydbildet. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men lyden ble dårligere iallefall.

Hvilke høyttalere er det forresten?

EDIT: Var inne og såg på minhjemmekino.. Ser fortsatt for meg at bi-amping er det beste alternativet. Evt om du har råd/plass kunne 3 stk 216 vært stilig Men tipper 2 stk er mer enn nok uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe 3 stk ja... da ser jeg får meg at jeg må legge opp en egen kurs til sterioen hehe. blinker i lysa her når jeg setter på den ene jeg har pluss harman/kardon. gamelt hus hehe.

siden jeg har 3 deler pr side så må det eventuelt bli h utg på nedre bass å v utg på den øverste å mid å diskiant på reciver tenker jeg. jeg har også hørt noen rykter om at det er noe som blir en smule merkelig i lyd bildet ved bridge mode uten at jeg vet dette sikkert. aldri testet det. lydkvaliteten er ganske vesentlig ja, da jeg har vokst i fra cerwin-vega å funnet noe som kan gi det samme trykket men med et MYE varmere finere lydbildet. Da skal jeg prøve å finne meg en 216 til å se hvordan det blir ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tak i en 216 thx til, hittil har jeg kun fått testet i bridge mode pga jeg mangler litt kabler, fungerte meget bra i bridge mode, men skal koble det opp som forklart i tråden får å se hvordan det blir. regner med at det vil bli en del anderledes, det låt litt brutalt sånn som det er nå. mye krefter i sving ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •